- 815 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Genç Yazar Cem Onur seçkin ile
Genç Yazarlarımızdan Cem Onur Seçkin: ”Bizim okuduğunu direkt kabul eden beyinlere değil okuduğunu araştıran, sorgulayan beyinlere ihtiyacımız var”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okulları okudunuz bugüne kadar?
CEM ONUR SEÇKİN- Ben Cem Onur Seçkin. 1997 yılında İstanbul’da doğdum. İlkokul öğrenimimi Kazım Karabekir İlköğretim Okulu’nda yaptım. Lise öğrenimimi Yedikule Anadolu Lisesi’nde tamamladım. Şu anda İstanbul Üniversitesi’nde Moleküler Biyoloji ve Genetik okuyorum. Şiirlerim Şehir, Seyyar Edebiyat, Üslup, Şiirden, Temren, Şairane gibi pek çok edebiyat dergisinde yayımlandı.
SORU-.Yazmaya başlama hikâyenizi anlatır mısınız? Ne zaman ve nasıl yazmaya başladınız?
CEM ONUR SEÇKİN- - Ortaokul yıllarımda başlamıştı yazma tutkum. O yıllarda özel günlerde kürsüde şiirler okumam edebiyata olan hevesimi artırmıştı. Tabi o dönemde ilk yazdıklarım nitelikli ürünler değildi. Tam olarak bir yazar olma düşüncesinde de değildim. Fakat şu bir gerçektir ki kaderimizi belirleyen sadece bizler değiliz. Hayat koşulları ve yüreğimizden yediğimiz tokatlar bazen insanı yazmaya iter ve sanata tutunmak dışında kendinizi ifade etmenizin başka bir yolu yoktur.
SORU- İlk kitabınızı nasıl yayınladınız? Bunun hikâyesini anlatır mısınız?
CEM ONUR SEÇKİN-“ Bir Karamsar” benim ilk şiir kitabım. Yaklaşık beş senelik bir birikimin sonucunda yazdıklarımı derledim fakat yazdıklarımın yarısından fazlasını çöpe attım. Çünkü şiir emek ister. Örneğin Yahya Kemal Beyatlı sadece bir şiirinin üzerinde bıkmadan usanmadan aylarca çalışmıştır. Günümüzde her kitap basanın “Ben yazarım! Ben şairim!” diye geçindiği ne yazık ki komik bir anlayış hakim. Bu nedenle yazdıklarım yeterince nitelik kazanması için üzerinde yoğun bir şekilde çalışma yeterince nitelik kazanması için üzerinde yoğun bir şekilde çalışmıştım. Sonra Çınaraltı’nda münzevi şair Hüseyin Avni Dede ile tanıştım, şiirlerimden birkaçını inceletmiştim. Şiirlerimi nitelikli bulmuştu ve beğenmişti de. Kitabımı yayımlamaya karar vermiştim fakat bir şairin daha yorumunu almak istiyordum. Sevgili Cevat Ok, özellikle şiir kitabı yayımlama konusunda acele etmemem gerektiğini söylemişti. Bir süre daha bekletmiştim şiirlerim demini alsın diye. Kitabımı yayımlamaya tam anlamıyla karar verdiğimde sıra gerçekten de edebiyata değer veren bir yayıneviyle anlaşmaktı. Başlangıç için iyi bir yayıneviyle anlaştım ve ilk kitabımı yayımlamış oldum.
SORU-Yeni çıkacak kitabınızın konusu nedir? Bu kitabınızdan neler beklemektesiniz? 20 yaşında ikinci kitabı yayınlanan genç bir yazar olarak duygularınızı paylaşır mısınız?
CEM ONUR SEÇKİN- Mutlak Karanlığın Zirvesinde benim yeni kitabım. Genç bir şairin dışlanmışlığını, kovulmuşluğunu, aşkını, yalnızlığını ve insanlığını anlatıyor. Deneme türünde yazdığım bir kitap. Edebiyat dünyasında kendisini yazar zanneden popülerleri, bol ödüllü burjuva edebiyatçılarını, düzeni, kaybolan insanlığı eleştiren ve bunlarla birlikte güncel olaylardan beslenen bir kitap. Yeni kitabımdan oldukça eminim. Çünkü Küçük İskender’in de dediği gibi “Nitelikli kitaplar er ya da geç hak ettiği okur kitlesine ulaşır.” Bunların yanı sıra 20 yaşında Türk dilinin genç bir şairi ve yazar olmak benim için bir şereftir.
SORU- Yazarken nelerden beslenmektesiniz?
CEM ONUR SEÇKİN- Güzel bir konuya değindiniz. Yazmak aslında basit. Önemli olan beslenebilmek ve beslenilen düşünceyi yazılanlara yansıtabilmek. Ben yaşadıklarımdan, izlediğim filmlerden, gittiğim tiyatrolardan, güncel olaylardan, seyahatlerimden, okuduğum ve üzerine düşündüğüm kitaplardan besleniyorum. Yazdıklarımın oluşmasında Beat Kuşağı’nın önemli isimlerinden biri olan William S. Burroughs’ın “cut-up” yazı tekniğini kullanmam da etkili.
SORU-. Çok kitap okur musunuz? Birçok genç okumadan yazmaya çalışıyor da?
CEM ONUR SEÇKİN- Elimden geldiğince kitap okumaya çalışıyorum. Kitaplığımda bitirdiğim yüzlerce kitabım var. Ayrıca özellikle takip ettiğim edebiyat dergileri de var. Fakat burada asıl önemli olan çok okumak değil. Okunulan kitabın düşüncesini özümsemek ve bunun üzerine düşünmek. Okurun büyük bir kısmı kitabı bir kere okuyup kitabı bitirdiğine inanıyor. Bir kitabı bir kere okuyup bitiremezsiniz. Bizim okuduğunu direkt kabul eden beyinlere değil okuduğunu araştıran, sorgulayan beyinlere ihtiyacımız var. Okumadan yazmaya çalışan gençlerse yine de yazsınlar fakat ben yazar olacağım düşüncesine kapılmasınlar.
SORU- Hem öğrenci olmak hem kitap yazmak zor mu bunun artı ya da eksi yönleri neler?
CEM ONUR SEÇKİN- Hem öğrenci olmak hem de kitap yazmak bir nebze de olsa zor fakat eksi yönü olmadığına inanıyorum. Okuduğum bölüm bilim alanında ve oradaki çalışmalarımı da devam ettirmem gerekiyor. Derslerime iki üç saatlik uykuyla gittiğimi anımsar gibiyim. Bu çok zor gibi görünüyor fakat edebiyata gönül verdiyseniz hiç önemli bile değil. Zaten bilim ve sanat her zaman birbirini tamamlar. İkisini de birbirinden ayırt edemeyiz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.