- 2270 Okunma
- 49 Yorum
- 0 Beğeni
GAZİ
Vatan için kan döktün
Canından can verdin gazi..
Atan için,
Can döktün, kanından kan verdin
Elin medeniyetten apartılmış mayınına
Yataklık yaparken, vatan dediğin arazi?
Baş verdin, kol verdin, ayak verdin gazi!!
Kanla yazılan destanına...
Ülkenin dağına taşına, ormanına kayınına
Söz verdin, şiir verdin, ayak verdin gazi..
Gazi!
Can değil, ömür verdin
An değil,
Yaşayan görür derdin
Gün geçtikçe içinde büyüyen ne tümördür bu
Anaya, iş gördürür bu,
Çilende üreyen kahrına gazi, ne kördür bu?
Selam durmuş sana gazi, saltanat
Paşaların paşası hazırolda
Bakanların başı beş dakikalık yolda
Gaziye hürmet, zerk edilmiş fıtrat
Seslen mürüvvete, Karun hazinesi ol da
Geçimin, hizmetine terkedilmiş avrat.
Korkarım sormaya sana
Nedir arzun?
Düşünden düşmeden, sıkıla utana
Öyle bir şey iste ki helalleşsin ruhun
Borcun da kalmasın vatana.
***********
Hocam,
Günüm Kadir, önüm bayram
Elim dirsekten, ayağım bilekten
Ne abdestim ne ibadetim tam
İncinir mi Allahım benden?
Namazımı kılsam, sadece yürekten.
e.başçı
YORUMLAR
"yazınız başlığı bir kere ofsayt.madem gazilereve şehitlere yazdınız ona göre bir başlık atsaydınız"
demişsin sevgili makyavel..
Sahi makyavelin bir anlamı var mı?
:)
Yazının başlığı ofsayt, gazi ve şehitlere madem yazdım yazıyı, başlığı bari ona uygun atsaydım?
Başlık ne peki?
" Gazi"
:)
Nice ordinaryüslüklere demeyeyim de ne diyeyim ben :))
"Gazi" için ofsayt kelimesini kullanmayı cehaletle mi, yoksa ihanetle mi açıklayayım bilemiyorum:)
Atatürkden önce de gazi ve şehit kavramları vardı bu ülke insanlarının:)
BU kavramlar olduğu için, bu millet için çok değerli kavramlar olduğu için Atatürke "gazi" ünvanı verilmiştir zaten:)
Gazilik mertebesi Atatürkü daha da yüceltmiştir. Atatürk "gazilik" mertebesine tabi olmuştur sadece, ne mutlu ona ki.
Sayın tunar2019 un Zekeriye Beyaz yakıştırmasına ka-tılmamak o yüzden mümkün değil.
Bakış açısı o türden olunca, ne gaziyi ne şehidi anlayacak bir şuur beklemek çok zor.
Ofsayt da olur onlar için, firikik de.Bir düdüğe tabi oldukta-n sonra, telkin ve kararlarına riayet etmekte beis görmezler.
yazınız başlığı bir kere ofsayt.madem gazilereve şehitlere yazdınız ona göre bir başlık atsaydınız.Atamıza verilen ünvanla değil.ne yaptığınızı biliyorum.artık hiç şüphem kalmadı.tunar size sıra gelince okuduğunuzu anladığınız zaman sodalar benden.Zekeriya Beyaz' sıra gelince ondan senin alacakların olabilir ancak.ben öğrenmek istediklerimi kutsal kitabım Kuran'dan öğrenrim.aklına ihtiyacım yok olduğundan da şüpheliyim zaten...
Her ne kadar bir daha bakmayacağım desen de nev-i şahsına münhasır berkan koloğlu kardeşim, gözucuylada olsa buralara bakacağını biliyorum yine de.
Şeref bahsini açmak için öncelikle birm iddianı netleştirmen lazım?
Benim ana yazımı mı değiştirdiğimi iddia ediyorsun?
önceki yorumlarda sayfamın değiştiğinden hatta kaydını aldığından bahsetmişsin. Son günlerde kayıtlar, dosyalarıarşivler yapmak moda oldu bu açıdan anlıyorum bu özenini de, ucu açık kalmasın. Benim sayfamın değiştiğini iddiadan kastın, yazmış olduğum gazilerle ilgili ana yazım mı?
Özel mesajla da bana bildirme lütfen, buraya yazarsan sevinirim, madem herkesin önünde yazışıyoruz, herkes bilsin neyi iddia ettiğini.Sonrasında kısa bir şeref oturumu yapacağız inşallah:)
Her "son" yazış, cevap hakkını ortadan kaldırmaz benim uyanık dostum:)
E be benim tarafını söyleyemen yorumcum, ben de eleştiri hakkımı kullanıyorum işte:)
Nesini garipsiyorsunuz.
Özgürce düşündüklerimi yazıyorum, küfür mü ediyorum ki?
Demokratlık, hoşgörü, fikrini söylememek mi demek?
Geçiniz efendim, oraları geçeli yıllar oldu :)
Sizin aksinize, kemalizmi Atatürkçülüğü kendilerine maske yapanların aslında Atatürkçü olmadıklarını söylemeye çalışıyorum.
Sivasta maraşta çorumda yapılanları saptıranlarla bir farkını göremiyorum bu sahte yapının.
Toplumsal şiddet mühendisliğinin sizin tarif ettiğiniz gibi geliştiğine inanmıyorum ki ben:)
Size göre üç beş dinci toplandı, maraşta sivasda çorumda katliamlar yaptı.
Siz provakasyonu kotaranların tarafından bakıyorsunuz. O yüzden ergenekon çeteleşmesi kapsamında "Eee benim tek suçum Atatürkçü olmak" diyenleri gerçekten kendilerine idol olarak Atatürkü seçmiş olarak sanmanızı yadırgamıyorum.
Konu gazilerimiz ve yaşam standartları iken, getirildiği noktaya baktığımızda, konuyu Atatürke getirmekte en az dahli olan olarak görülmem gerekmiyor mu:)
Bahsettiğim Atatürk suistimali işte tam da bu biraz.
Yargıç katlet, ben Atatürkçüyüm..
Gazete bombala, ben Atatürkçüyüm de..
Suikastler, silah uyuşturucu kaçakçılığı,yap ben Atatürkçüyüm ama de.
Mafia guruplarıyla kucak kucağa seviş, ben Atatürkçüyüm de.
Sonra da Atatürkü antiemperyalist yönü nedeniyle idol seçtiklerinden bahset?
Marks Lenin posterleri, Kızıl bayraklar, Orak Çekiçler neydi peki?
ABD emperyalizminden kaçarken hangi emperyalizmin kucağına düşüşdü?
Bugünkü farklı mı sanki?
Atatürkçü olmadığımla mı itham ediyorsunuz beni?
:)
Kişiler için sonunda -cü eki alan tabirlerden hoşlanmam.
Kendi fikir ve düşüncelerimi geliştirebilen bir birey olarak görüyorum kendimi. Bu anlamda Atatürkten de faydalanırım, başka değerlerden de.
Atatürkü de ülkemin milli bir değeri olarak görürüm.BU ülkenin her değerine sahip çıktığım gibi değer veririm.Diğer bütün değerleri gibi.
Netice itibariyle, sizin "Neden sürekli işi Mustafa Kemal Atatürk'e getirdiğinizi, neden sürekli onun solcular tarafından suistimal edildiğinin altını çizme gayretinde olduğunuz anlamıyorum" diye bahsettiğiniz konuyu niye anlayamadığınızı ise ben çok iyi anlayabiliyorum:)
Sistem bizi değil, anlayamayanları yetiştiriyor çünkü.
:)
" Bu sayfaya dönüp tekrar yorum yapmayacağım "
Eğer söylemek istediğiniz bir şey olursa çekinmeden özelden mesaj atabilirsiniz.
Siz de dahil sitede çekindiğim kimse olmadığı için yasaklı listemde HİÇ KİMSE YOK... kimseyi engellemedim...
Yasaklı listem yazdıklarınız ve vermeye çalıştığınız cevaplar kadar boş...
İlgilemeler için sizin blog sayfanızda silmeye çalıştığınız herşey mevcut... İsteyen oradan takip edebilir
ve maalesef o sayfayı silme şansınız yok :)
Size bile "siz" diye hitap etmem " saygınlığınızdan ? " değil.
Bu sözüm ona alaycı üslupla istesenizde zaten mümkün olmaz.
Tamamı ile, site kuralarına yakışacak şekilde adap çerçevesi içinde fikir beyan etmek ve kendi ahlâkıma ters düşer şekilde davranmamak için.
" ve zaten doğamda da bu var... özüm gibi "
Sadece bir konuda hatalı olduğumu itiraf edeyim.
Sayfanın size ait olduğunu ve sizin düşünce yapınızı
bilmeme rağmen, gelip sayfanızda okunma sayınızı yükselttim.
Okunma sayınız gerek şiirlerinizde ve gerekse yazılarınızda mevcut !
Ama... siz ne kadar inkâr etseniz de
konu Atatürk'e hakaret olduğu için SABREDEMEDİM VE ETMEM...
Öncelikle, bu bir şiir hüviyetine büründürülmeye çalışılmış olsa da şiir değil ama yazı da değil... Buraya asmak yerine şiir olmasa da şiir bölümüne asmalıydınız... nasıl olsa alıştık saptan samandan yazılar yazıp da yorum gelsin de egomu parlatıp cilalasınlar diye şiir bölümüne ( şiirsiz yazı )asanlara.
Bu sayfadakinin özellikle provake amaçlı asıldığı gün gibi aşikâr !
Böyle de olsa; bu ülke...
"bizim küçümsediğimizi sandığınız ve alaycı dille" Sn. tunar 2019 ile dile getirmeye çalıştığınız üzre
SAYGI DUYDUĞUMUZ ve NE YAPSAKDA BORCUMUZU ÖDEYEMEYECEĞİMİZİ bildiğimiz
Şehit ve gazilerin sayesinde geri kazanıldığı için siz de dahil kimseye peşkeş çekilecek bir ülke değildir...
Sn. soloyin... Sn. makyevel... Sn. ruhisu... Sn. laledevri... Sn Pelin... Sn. buzmavisi... Sn. chaotica hepinize teşekkürümü ileterek hayırlı bayramlar diliyorum.
Başta da belirttiğim gibi : Bir daha bu sayfaya dönmeyeceğim için yani; ardımdan konuşur duruma düşmek istemezseniz yazmak istediğiniz bir şey olursa mesajla bildirin.
Son olarak... hakkımda yazdığınız ŞEREF konusunda forum açmanızı bekleyeceğim. Bunun için yardım isterseniz mesaj atın ve Sn. Ansızın'dan bizzat talepte bulunup rica edeceğim...
Sn. Erol Başçı
Artık canımı sıkacak şekilde bir şey yazmayın... kelimelerinizi özellikle seçin
Tam şurada keyfim yerine gelmişken ve güzel bir Türk Sanat Müziği çalıyorken radyoda keyfim kaçmasın...
Hey bee... ne kadar güzel bir şarkıdır...
Kapın her çalındıkça, o mudur diyeceksin...
Neden sürekli işi Mustafa Kemal Atatürk'e getirdiğinizi, neden sürekli onun solcular tarafından suistimal edildiğinin altını çizme gayretinde olduğunuz anlamıyorum?
Haklısınız; sosyal demokratlar ve ulusalcılar kendilerini sol yelpaze içinde tanımladıkları zaman, kendilerine yurt bağımsızlığının en önemli aktörünü lider olarak seçiyorlar; fakat bu gerçekten suistimal midir? Hayır değil. Oluşumlarının yaşamış olduğu doğal gelişim süreci içerisindeki tetikleyiciler kendilerini bu noktaya (olmaları gereken noktadan daha geriye) taşımıştır (bunun nedenini de kısaca doğuda şişirilen zaman zaman el altından desteklenen zaman zaman pataklanan kürt hareketinin, harekete ilgisiz yığın üzerindeki etkileri olarak ya da popülizm olarak açıklamak mümkün). Mustafa Kemal'in antiemperyalist ve milliyetçi yönünü parlatıp tebaalarını bununla etkiliyorlardı ki bu da onların (siyasetinin devamı noktasında) çok haklı oldukları bir savrulmaydı. Bu savrulma onların ideolojileri içinde taktiksel olarak savrulabilecekleri esnekliğe dahil bir alanda olduğundan samimi oldukları bir noktadır da aynı zamanda.
Dönelim şahsınızın tarafına. Kemalizm demekten özenle kaçındığınız, yerine özellikle "Atatürkçü"yü kullanarak onun antiemperyalist mücadele içinde aktif olduğu dönemi değil de; hayatının son dört yıllık sürecini ciddiye aldığınız dikkatimi çekiyor. Kendinizce eğleniyor ve tartışmaya taraf olan arkadaşlara salak muamelesi yaptığınızı düşünüyor olmalısınız. Bence televizyona çıkıp da "ben Atatürk'ü sevmiyorum ve keşke İngiliz mandasında olsaydık" gibilerinden laf eden kızcağız gibi cesur olsanız da bir ölünün arkasına saklanmasanız belki daha çok saygı duyulabilirdi şahsınıza ama bu şartlar altında maalesef en azından ben bu saygıyı duyamayacağım. Hani bir zamanlar sizin meşhur hocanızın yumurtladığı gibi "yaşasaydı bizim partide olurdu" gibi bir saçmalık boğazımızdan geçemeyecek kadar büyük bir hayalken sizin de buna inanmayacağınızdan emin olarak Atattürkçü olmadığınızla sizi itham edebiliyorum.
Diyorsunuz ki "islam düşmanlığı yapıyorsunuz". E be Sayın Liberal Demokrat; demezler mi adama "nerede senin demokratlığın, nerede senin müslüman hoşgörün" ne de olsa bu kapıştığın adamlar ellerine sopa alıp, senin eteklerini yüz sürdüğün şeyhlerini kovalamıyor sadece eleştiriyorlar. Ama iş şiddete geldiğinde put diyerekten o büstleri kırarak, Sivas'ta, Maraş'ta, Çorum'da yakarak, kıyarak, saygısızlığın dik alasını yapan sizler değil miydiniz?
Ben size çok net söyleyeyim; Kemalist değilim ama yaptıklarına saygı duyarım. Marksist Leninist hiç değilim tasvip de etmem. Türk solu gibi ne dediği belirsiz dergi gruplarını da ancak siz kadar ciddiye alırım. Bir dediği bir dediğini tutmayan tek ayak üstünde ne cambazlıklar yapacağının hesabını yapan kaypak ve pişkin lafazanlardan hazetmem. Amma ben en çok size değil, sizi bu kadar hamurlaştıran, körleştiren, yorum yapma kabiliyetinden yoksun ve tam bağımlı kılan sisteme kızıyorum.
Yazıma yorumlarıyla katkıda bulunan değerli arkadaşlara teşekkür ederim.
Olumsuz görüş bildiren arkadaşlar için de katkı kelimesini kullanıyorum özellikle. Gerçekte, ifade edilmek istenenin ne olduğunun netleşmesine yardımcı oldular istemeden.
Bu yazıyı, dünya görüşleri olarak Şehit, Gazi, Türk, İslam kavramlarını birklikte özümseyememiş bir zaviyeyi tercih edenlerin anlayabilmesi gerçekten zordu.
Dini reddedenlere, rahmetli, Hakka yürüdü diye yaklaşan geçmiin teröristleri ile çanakkale şehitlerini , gerçekten Hakka yürüyen, gerçekten gaziliği, şehitliği imanının gereği sayan azizlerimizi birbirinden ayırabilen bir bakış açısı, ve ülke değerlerine saygı yeşermedikçe bu türden kişi ve zümreler hep olacaktır.
İhanetle mücadele edenler de...
Adam içinden gelenleri adam gibi yaszmış.Size hangi kısım dokundu da bu lkadar hazımsızlık yaptınız ? Sizin üniversitelerde hoca yokmu ? adam belki sizin üniversitelerdeki hocalardan bahsetmiştir.Hani şu kafanın içine değil dışına odaklanan ilerici aydın hocalardan. Siz saçma sapan ideolojik takıntılardan kurtulamadıkça ne gaqzileri ne de şehitleri sevebilirsiniz.İçinde dinsel bir figür olan her makaleyi yerden yere vurun sonrada aydın ve cumhuriyetçi olun.Size acıyorum.Devam et Erol bey.
tunar2019 tarafından 9/28/2008 10:50:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Dün kopyaladığım link'i az önce tekrar arama motorundan baktım ama maalesef şu anki sayfa çıkıyor !
Bunu Sn. Ansızın'a sorup öğreneceğim... olmasa da...
Gerekirse çıkarttırırız... Hukuksal yolları var elbet
Şeref tartışması açmak istemişsiniz.
Açın... özellikle istiyorum açın... Hatta daha da ileri giderek diyorum ki; benim adımı soru olarak kullanıp sitede forum açın. Ardından kendi adınızı da yazarak görüş ve oylama isteyin...
Hatta arkadaşlarınızı da çağırın ( varsa )
Ben kimseyi çağırmayacağım...
Sizin çapınız, benim Şerefimi ölçmeye yetmez !
Sizin verdiğiniz örneği size yazayım...
Yara ve gocunma durumu mu:)
Cevap yetiştireyim telaşı ile saçma sapan konular yazıp az önce de belirttiğim üzre iş
" farklı mecralara gitmesin !"
bu tavrınızı tekrar gözden geçirin.
Bu sayfaya ilk yorumu bıraktığımda, aynen herkesin anladığı gibi hakaretlerin örtülmüş şeklini gördüm.
Ne şekilde açıklama yaparsanız açıklayın.
Atiye hanımın engellediğiniz yorumunda Paşalara atfedilen bölüm vardı.
İlgili makamları düşünerek kaldırmış olmanız kuvvetle muhtemeldir !
Ama her ne olursa olsun... "Gerektiği taktirde" site kayıtları linklerden incelenir ve siteye asıldığı andan itibaren gelişmeler, silinmeler, engellemeler tek tek ortaya çıkar...
Bu sitede üye olan Sevgili Yavuz Doğan'ın
Karşının Karşısında 2 adlı şiirinin ilk dizelerinin manasını düşünün derim
Hangi sözle başlanır cahille konuşmaya
Nereden bilsin nadan bu garip neye karşı
Rom@ntik tarafından 9/28/2008 7:30:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
siz ne anlarsınız rüyadan.siz kendinize yontarsınız hayatı bir iki çirkin kalem darbesi olay bitmiştir.en büyük savunma saldırıdır zihniyetiniz.istediğiniz kadar saldırın sizin gibileri ege denizinin dibinde yatıyor.biz yazınızın finaline değil başına ve ortasına taktık.ne anlattığınızın üstünü örtmek için çok çabalamışsınız.çünkü gelecek tepkileri bildiğiniz için yazınızı ona göre bitirdiniz.Deniz Gezmiş diyorsunuz.bence o rahmetli ve saygıdeğer insanın adıda ağzınıza yakışmıyor.benim gözümde o ve arkadaşları Çanakkale de şehit olmuş askerler kadar yüce mertebededir.
saygısız olduğumdan değil karşımda saygı duyacağım biri olmadığından hiçlerimi sunarım.o bile fazla ama...
ruhisu eski tüfek değildir dostum bizzat benim adımdır.
şiiri çok okuyan bir genç olarak bu kadar kapalı anlamlarda beni zorluyorsunuz ama bari sizin yaşınızdaki insanları zorlamayın.
çünkü 19 yaşındaki bir insanın edebiyat gücü 45 yıllık edebiyat birikimine sahip olan bir insana yetişmekte zorlanıyor. sizin uğraşınız daha güzel bir ülke içinse o zaman bizlere ulaşmak olmalı.
anlamda kapalılıkta ısrar ettiğiniz sürece hem yanlış anlaşılırsınız, hem de bizleri kaybetmiş olursunuz.
şimdi biraz anladım gibi. diğer yorumlarımla birlikte bu yorumu da sizlmekte özgürsünüz.
ama tekrar ediyorum ki ADIM RUHİSU DUR.ve Türkiye 'nin yetiştirdiği en öneml saz sanatçısına böyle bir ithamda bulunmayınız lütfen.
ruhisu bana yabancı gelmedi.) O da eski tüfeklerden miydi..Hoş rumuz:)
Açıklayayım dostum.
Düş gördüğü kısım alıntı yaptığınız kısım gazinin.
Herkesinkendisine selam durduğunu, itibar gördüğünühayal ediyor.
Düşünden düşmeden, düşünü kaybetmeden önce bir arzun var mı diye soruyorumkendisine.
meğer onun en önemlşi arzusu düşlediği itibarı görmek değil,
eksik organlarıyla nasıl ibadet edebileceğinin cevabını bulabilmek miş:)
nasıl, bunu anlayabilmek için dünya görüşünüzün yeterli olduğunu düşünüyor musunuz ?
Amanda ne çok uğraşmışsınız:) Gözlerim yaşardı gerçekten:)
Böylke hususlara fazla takılmayın derim acizane.
Eksiltmeden kastınız nedir bilemiyorum,
Ana yazı metnimde eksiltmeler mi var diyorsunuz yyani?
Bu durumda, bir şeref tartışması açmam gerekecek:))
İspat isteyeceğim çünkü:)
Yorumlarımda ise bazen düzenlemeler yapıyorum.Genelde imla düzeltmeleri oluyor bu da.
Savunduğunuz isimler konusnda ise sadece "ergenekon " tanımı yeter bana göre.
Deniz gezmiş konusunda ise gerçekten komiksiniz.))
Hakk'a yürümüş bir insandır demişsiniz.))
Hakk kim için kullanılır, deniz gezmiş cenaze namazı kılınsın istedi mi istemedi mi falan hatırlatalım mı?:)
Hangi düşünce yapısı ile hemhal olduğunuz bu ifadeden bile net anlaşılıyor.
Birinden biri yanlış ama hangisi:)
Sizin Deniz gezmiş türü,komünist, marksist-leninist felsefeye biat etmiş makyavelist, sahte kemalizminize karşıyım zaten. Atatürkü bu hezeyana bulaştırmanıza da ayrıca karşıyım.
Baştan beri belirttiğim bu:)
Değerli Atiye hanımın C.Başkanı Gül ile ilgili son yazısına dahi yorum yazmıştım zaten. Bendeki "Yorumlarım" kayıtlarında hala duruyor. Ama Atiye hanımın sayfasında hala görünmüyor. Önceki tarihli en az 2-3 yorumum daha engelim kalkmıştır düşüncesiyle yazılmıştı ancak onlar da yayınlanamadı engel yüzünden.
O yorumumun çıktığını görmeliyim öncelikle...
Kolay kolay kimseyi engelemediimi herkes bilir.
Zira , herkese meşrebine göre vereceğim cevap vardır, bunu da esirgemem:)
Atiye hanımı, kendi yazılarıma yorum yapmamı engeleyip, cinlik yaparak benim iyi niyetimden faydalanıp, benimyazılarıma yorum yapmaya kalkıştığı için bugün engelledim sadece.
Ben onda engelliyken bile, o bende engelli değildi.)
Şimdi engeli açıp, C.başkanı Gül yazısındaki yorumumu açığa çıkardığında ben de onun engelini kaldıracağım..
Tabii, tekrar benzeri bir davranış sergilemediği müddetçe.
Selam durmuş sana gazi, saltanat
Paşaların paşası hazırolda
Bakanların başı beş dakikalık yolda
Gaziye hürmet, zerk edilmiş fıtrat
Seslen mürüvvete, Karun hazinesi ol da
Geçimin, hizmetine terkedilmiş avrat.
Korkarım sormaya sana
Nedir arzun?
Düşünden düşmeden, sıkıla utana
Öyle bir şey iste ki helalleşsin ruhun
Borcun da kalmasın vatana
ben sana birşey söyleyeyim, sen şu kısmın manasını bir açıkla. eğer herkes de senin gibi düşünüyorsa, benim yorumlarımı da silersiniz tamam mı? ;) siz 45 yıllık birikiminize güveniyorsunuz anladım. aam karşıdaki insanların da hele hele yorumunu sildiiniz insanların sizinle ne alıp veremedii olsun ki,size aksi yorumlar yapsınlar? şimdilik merak ettiğim bunlar...cevaplarsanız sevinirim.
“ ATA’M İşte Hayalimdeki Vatan...
Sana kurban olduğumun Türkiye’si
Hasadında şehitlerimizin son nefesi
Meyvesinde, gazilerimizin kahramanlık güftesi
Türkiye’m, Yüce Atatürk’ün bize hediyesi
Sana kurban olduğumun, Türkiye’si
Toprağın için şehit oldu. Evlatlarımızın dedesi
Hatce ninenin, hiç bitmedi mertlik çilesi
Sensin bebelerimize, Yüce Atatürk’ün hediyesi
Sana kurban olduğumun Türkiye’si
Köylüsü, Şehirlisi...var, binlerce efendisi
Hiç üzülme Atam...
O yiğit askerin, yeter bize ayak sesi.
Atam kutsal emanetinin, bozuldu efsanesi,
Az ocaklar sönmedi, terörle...
Birde hırsızlar, birde yolsuzlar, soysuzlar...
Nedir bu milletin çekisi...
Ah! ... Atam
Yoksun duymuyorsun, yoksun bilmiyorsun
Yoksun görmüyorsun....
İnanıyorum ki, hissediyorsun,
İnanıyorum ki, kahroluyorsun.
Atam...Fukaranın, yetimin...
Birde benim gibi, alın teri dökenin
O minicik lokması bile,
Doyumsuz elinde hayalcilerin,
Hırsızın, yolsuzun, soysuzun elinde...
Ah! ... Atam, geçit vermezdin
Ne haksıza, ne arsıza...
Geçit vermezdin Atam...
Vatanda hırsıza.
Keşke,olsaydı senin gibi biri
Olsaydı da, taç yapsaydık başımıza
Ne mümkün sanki yazılmış bu alnımıza
Ah Atam çekmediğin eziyet
Göstermediğin gayret kaldı mı ki
Ha gayret dedin de başardın
Vatan için Hürriyet
Vatandaş için Cumhuriyet
Ulusum biraz daha sabret
Sesin kulaklarımda Atam
Ben yüreği kan ağlayanım,
Ben bu gidişata, yananım...
Atamın kutsal emanetine...
Sahip çıkamayanım.
Sana kurban olduğumun Türkiye’si,
Gel gör ki, ne hale geldi siyasetçisi...
Sözüm meclisten dışarı.
Milletin değil...
Milleti yiyenlerin temsilcisi.
Derdimi dökmeye geldim
Nefesini solumaya,
Seni duymaya geldim
Başucundayım ATAM
İhtiyacım var sana...
Bilsen ne hale geldi bu Vatan.
Ülkemin yürekli, cesur insanı...
Sana sesleniyorum...
Atamın başucundan...
Yüce Atamın Türkiye’sine sahip çıksın...
Her kim ki bu güvene hazırlanan.
Yürü yüreklim, yürü mertim...
Yürü bükülmez... bileklim
Bir adım, bin adım binlerce adım
Geliyoruz arkandan.
Ah! ... ATAM
İşte hayalimdeki VATAN.
Atiye Danış
İsterseniz beni de engelleyin !
İnanın problem değil... sizi yeterince tanıdığım ve içerikte değişiklik yapacağınızdan emin olduğum için hem link'i hem de sayfanın önceki halini komple cd ye aktarmıştım...
İçerikte eksiltmeler var !
Neyse kopyası var nasıl olsa :))
Ama bu yazıdan sonra sanırım artık engelleme şansınız da yok... millet ne der :)
Sn. Mahzun Prenses mesaj atmış
Berkan Bey, listeme baktım kesinlikle engelli değil diyor...
İsterseniz herhangi bir yazısına yorum bırakın
Sanırım kendisinin dün gece eklediği yorumun içeriği itibarı ile " PAŞALARDAN BAHSETMİŞTİ YA " çekinmiş ve bunu da
" o beni engelledi ben onu engellemedim " şekline büründürüp işin içinden sıyrılıp çıkmak istemişsiniz.
Ama bu problemi çözmek 1 dakikanızı alır.
Mahzun Prenses'in bir yazısına deneme amaçlı selam diye yazar eklersiniz baktınız yazınız çıkmış engellemeyi kaldırırsınız.
Kaldırdığınız anda bir önceki yorumu otomatik olarak eklenir.
Ayrıca... Size cevap vermek zorunda kaldığım
" bu isimleri, nerede savunduğum bir yazı var " diye sorduğum isimlerle, şimdi eklediğiniz isimler birbirini tutmuyor ! Çarpıtmanın da bu kadar...
Haa... içlerinden Deniz Gezmiş var bir tek
O da bahsettiğim gibi Hakk'a yürümüş bir insandır... SAYGI !
Sizde ölümlüsünüz unutmayın... Emri hak vaki olduğunda;
arkanızdan, kötü konuşmasınlar en azından öldüğünüz için...
Hayır içinizde en dindar benim... Allah en çok beni seviyor onun için öldüm demezseniz tabiii...
Size iyi " uyanmalar "
Rom@ntik tarafından 9/28/2008 6:24:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yara ve gocunma durumu mu:)
Ergenekon çeteleşmesinden içeri girenler "Suçum Atatürkçü olmak, suçum vatanı sevmek" demiyorlar mıydı?
İsmi geçenler ergenekon terör örgütü zanlıları. Diğer zanlıları da İlhan selçuklar, mustafa balbaylar,tuncay özkanlar, çetesel terörist faaliyetden dolayı yakında kapatılan kuvayı milliye dernekleri, başkanı tutuklu zanlı olan ADD, kendini kemalist diye yutturmaya çalışan komünist gençlik liderleri deniz gezmişler vs. BUnların hiç birisi hakkında övücü şeyler yazmadınız yani öyle mi?
Bence kendi yazı ve yorumlarınızı bir gözden geçiriniz:)
Kaldı ki, bütün bunlardan gocunmanız için bir sıkıntınız olması da manidar ayrıca.
Bakın ben AKP li iddialarınızı, Atatürke kin duyuyor idialarınızı üstüme alıyor muyum?
Ne dediğimi ne düşündüğümü biliyorum çünkü, 3-5 aykırı yorum yüzünden 45 küsür yıllık birikimimi niye sorgulayayım:)
Bence sizde bir eksiklik var ama ne tam anlayamadım?
Onca kendinizi öven , aslında ne inançlı olduğunu anlatmaya çabalayan birisinin;
Müslümanlık için çok önemli olan gazilik ve şehitlik mertebelerini öven,
bir gazinin ağzından;
"Hocam,
Günüm Kadir, önüm bayram
Elim dirsekten, ayağım bilekten
Ne abdestim ne ibadetim tam
İncinir mi Allahım benden?
Namazımı kılsam, sadece yürekten. "
diye yazan bir metinin altına yazdıklarını, ilk yorumdan itibaren yeniden gözden geçirmesi gerekmez mi?
Ben ne diyorum, dışarıdan nasıl anlaşılıyor yazdıklarım diye endişe duymaz mı?
Herşey yüz kere binkere söyleyerek ispat edilmez.Duruşunuzla, tavrınızla bunun hissettirirsiniz zaten.
Yukarıdaki Gazilerimiz hakkındaki yazının altında yazdıklarınızın hissettirdikleri, sizin kendinizde olduğunu söylediğiniz değerlerle uzak ara farklı maalesef.
Siyaset, particilik, gündelik çıkarlar vs. üzerinden İslama Müslümanlığa hakaret etmek için aleste bekleyen zevata heryerde hakettikleri cevabı verdim.Kendi sayfamda da elbette veririm.
Hakka yürümüş biri hakkında hakaretten bahseden önceki yorumunuzla müfteri kim oluyor, kim hakka yürüyen birisine hakaret etmiş, kim bunu iddia ederek müfteri olmuş tartışmaya dahi gerek yoktur herhalde.
Tekrar edeyim faydası nedeniyle.
Atatürk istismarcılığına soyunanlara, din düşmanlığı, örtülü açık müslüman düşmanlığı yapanlara, gördüğüm heryerde verdiğim gibi kendi sayfamda da gerekli cevabı veririm.
Örtülü din düşmanlığına burada ekmek yok demek, berkan koloğlu örtülü din düşmanıdır demek değildir, arasında dağlar kadar fark vardır.Herkesin ilk aklına öyle bir imanın gelmesi beni değil düşünenleri bağlar ancak.
Yara ve gocunma durumu benim konum değildir.
Hayırlı rüyalar dilerim:)
Gündüz niyetine olur inşallah:)
erolbasci tarafından 9/28/2008 2:32:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
erolbasci tarafından 9/28/2008 2:33:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Madem bana ithafen yazıyorsunuz... o halde kanıtlama mecburiyetiniz var !
1 - ) Marksist, Leninist,Komünist, CHP orijin, aşırı sol eğilim,sahte Atatürkçü,sahte vatansever, sadece ABD emperyalimi karşıtı ama RUs ve Çİn emperyalizmi
Bu fikirleri nerede ve hangi yazımda belirtmişim !
birinci bölüm ile ikici bölüm arasındaki zırvaları, konuyu uzatmamak için kaale almıyorum dahi...
2 - ) doğu perinçeklerden, ferit ilseverlerden, veli küçüklerden,devletin savcısını katledenlerden
derken nerede bu kişileri savunan bir yazım var ?
Kanıtlayamazsanız müterisiniz demiyorum... çünkü müfterisiniz...
3 - ) Belli bir yere kadar sabrım olur... Ama bundan sonraki olası cevabınızda sözünüzü seçerek ve çok dikkatli kullanın !
Benim örtülü İslam düşmanlığı yaptığımıı ima yollu dahi olsa bir daha ikrar etmeyin... farklı mecralara gitmesin !
Hamdolsun Muhammad Mustafa sav. efendimize de,
Mustafa Kemal'e de hakaret edecek insanların karşısında duracak gücüm var
Sizinle aynı dindemiyiz bilemem ama...
ELHAMDÜLİLLAH MÜSLÜMANIM...
seçeceğiniz kelimelere dikkat edin !
Pek başkaları olamamış:)
Marksist, Leninist,Komünist, CHP orijin, aşırı sol eğilim,sahte Atatürkçü,sahte vatansever, sadece ABD emperyalimi karşıtı ama RUs ve Çİn emperyalizmi örtülü taraftarı, İslam hoşnutsuzları ve düşmanları ve de karşıtları, ilginç bir harman olmuş yani. Hemen her benzeri konuda bir araya toplanan benzer yandaşlıklar için şaşırmamı beklemiyordunuz herhalde:)
Elim kalem tuttuğundan beri yazarım zaten bunun benzerlerini, burada da hemen hepsi var.
Siz herhalde Şehit cenazelerinde alkış tutup slogan atanlarla, tekbir getirenleri karıştırıyorsunuz çarpık bir ruh dünyası içinde.
Vatan için can, kan veren şehitler ve gazilerin kanı canı üzerinden siyaset yaparken, fatiha yerine enternasyonali okuyanlarla karıştırıyorsunuz herhalde.
Öyle olunca, sedat pekerlerden, doğu perinçeklerden, ferit ilseverlerden, deniz gezmişlerden, veli küçüklerden,devletin savcısını katledenlerden, halkı bombalayanlardan Atatürkçü çıkaran zihniyetle aranızdaki farkı anlayamıyoruz:)
Buradan Atatürk istismarcılığına, örtülü din düşmanlığına, örtülü İslam düşmanlığına ekmek yok üzgünüm:)
İslamı ve dini bir kavramı gördüğünde nasırına basılmış gibi hoplayanlara ayrıca su da yok tabii ki..
Orak çekiçli kızıl bayrak sallayanlar, Marks_Lenin posterleri ile gençliğini heba edenlerin Kemalistliği Atatürkçülüğü hiç bir zaman elbette kabul etmedim.O yüzden sevgili berkan koloğlu kardeşim sizinle çok farklı yerlerdeyiz.
Türk ve İslam ülküsünden, marksist-leninist çizgideki sahte Atatürkçülüğe çok mesafe var.
Atatürkü de bu düşüncelerin suistimalinden, istismarından kurtarmaya çalışıyoruz, çalışacağız elbette..
UMutsuz vakalar olsa bile:)
nev-i şahsına münhasır bir arkadaş:) ..... diyor ki :
Daha sayfaya ilk yorumu bırakırken düşünmüştüm...
- Eğer benim haricimde başkaları da buradaki örtülü s/övme talihsizliğini farkederek tepki gösterecek olursa, sabah sayfayı açtığı anda yazacağı ilk cümle :
- Beni yanlış anladınız ! ... tüh tüh tüh... bak... nasıl da ard niyetlisiniz !
Ben Başbakanım sayesinde Gazilerimi ve şehitlerimi el ( dil )üstünde tutarım :))))
Aslında ben Atatürkçünün daniskasıyım...
"hani o gazilere hürmet etmeyen, şehitlere de kelle diyen" zevat kadar daniskası hem de...
Ben sizin çok yazınızı okudum !
Yorum kılıfına büründürdüğünüz ve içeriği böyle her an değiştirilmeye yatkın !
Size yine de " YARATILAN kul olduğunuz" ve doğru yolu bulmanız için dua edeceğim... Çıkmadık candan ümit kesilmez...
ama bu, yinede size bağlı... demişsiniz ya bana ithafen
-Önce saygı, insanlığa rücu..
Eğer bu sözü aynanın karşısına geçip her sabah aç karna yazmak'tan önce "yüz" defa
Erol... insanlığa rücu et... Erol... insanlığa rücu et...
19...81........99 . ( içinizdeki Ata kinini " yüz " ) 100...
diye kendinize hatırlatır ve olumlu etkisini görebilirseniz
Biliyorsunuz ( dur ? )... Allah... affedendir...
Rom@ntik tarafından 9/28/2008 1:29:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
:)
Ne Gaziden Ne Şehitten anlam çıkaramayacak üşüşmeler pek de şaşırtmadı beni.
Gazi ya da şehit sizin anladığınız anlamda, Atatürk için değil, Vatanı, Milleti,dini, imanı, kutsal değerleri için savaşır öncelikle. Seve seve kan döker, kanını canını verir.
Hayatları Şehitler ve Gaziler için bir an bile tazimde bulunmamışlar için birşey ifade etmemesi normaldir yazılanların.
Okudukça gülüyorum yorumlardan bazılarını:)
Atan için, kısmından Atatürkü anlıyorlar:)
Atatürkün dahi adını aldığı Türkün Atalarını bilmezden, görmezden geliyorlar.Kaldı ki "Ata" dan, Atatürkü anlayanlar için dahi, gazilerimizin can vermeleri kan vermeleri niye tuhaf olsun ki acaba?:)
"Atan için,
Can döktün, kanından kan verdin
Elin medeniyetten apartılmış mayınına
Yataklık yaparken, vatan dediğin arazi?
Baş verdin, kol verdin, ayak verdin gazi!!
Kanla yazılan destanına...
Ülkenin dağına taşına, ormanına kayınına
Söz verdin, şiir verdin, ayak verdin gazi.."
Kişi atalarının yaşadığı, vatan yaptığı topraklar için kan, can verirken atalarının bu değerlerine kattıklarını da aklına getirir.
Kimi Atamızın Allaha can borcundan başka borcu yok diyor, kimi sarışınım mavigözlüm diye döktürüyor:)
Kimi aklı evvel sarık cübbeden bahsediyor.:)
Romantik kardeş için bir şey demeyeceğim o nev-i şahsına münhasır bir arkadaş:)
Anlama özürlü, kasıtlı maksatlı ıvır zıvırları saymıyorum ayrıca hiç.
Önce saygı, insanlığa rücu..
******
Geçtiğimiz hafta Gaziler Haftasıydı, pek çoğunuzun haberi olmadığı, umurunda olmadığı, bahsini etmediği gibi.
Bahsetme fırsatını burada dahi bulamayanlar gibi.!!!
Bu hafta için yapılan bir çalışmaydı bu çalışmam da.
BU Vatanı için, canından can, kanından kan veren Şerefli gazilerimiz için yazılmıştır bu yazı.
O yüzden cümle ortasında küçük harfle, cümle başında sadece büyük harfla yazılmıştır.
BU gazi, Gazi yani Atatürk değildir.
BU gazi, üç kuruşluk gazi maaşıyla, eksik organlarıyla
hayatının kalanını idame ettirmek zorunda kalan aziz gazilerimizde vucud bulan gazi kavramıdır.
En üst düzeyde hürmet görmeyi bekleyen, uman, hayatını üç kuruşluk gazi maaşıyla değil, birinci sınıf bürokrat üzerindeki bir gelir düzeyiyle yaşamayı hakeden. Ne şartta olursa olsun bütün kapılar kendilerine açılan.
Kamu mekanlarının en görkemlisinde dilediği kadar dilediği zaman kalabilen, kalması için dört gözle kapılarda beklenen, evsahipleri tarafından. Devletin en büyük makamlarının, karşısında, hürmetten el pençe beklemesini hakeden, bunu düşleyen gaziler için belki de..?
Bütün bu hakedişlerinin karşısında ise, vatanına borcunu binlerce kez ödediği halde, karşılığını hakettiği mertebede alamadığı halde hayatının geri kalanı için;
Sadece Allaha karşı görevlerimi nasıl yapabilirim bunca eksik organımla birlikte endişesinde olan bir İman Devinden bahsediyorum gazi adı altında???
Dünya malı değil, gazilik şerefini haketmiş bir İman kalesinin
tercihi gözler önüne seriliyor.
İçinde zerre kadar iman kırıntısı olanın, başka şekilde anlaması mümkün müdür?
Gazi ve Şehit kavramlarını tam olarak idrak edebilecek iman ve izan temennisiyle.
*********
Değerli Atiye Hanım. Benim yorumlarımı uzun süredir engelliyorsunuz. Çoğu yazınıza emek harcayarak yaptığım uzun yorumlar ortada kalmış bekliyor hala. Hal böyleyken, gelip sayfama yorum bırakmanızı pek saygın bir davranış olarak değerlendiremeyeceğim.Siz benim engelimi açana kadar,yorumlarınızı misafir edemeyeceğim üzülerek.
Benim sayfama yazabildiğiniz, yorum bırakabildiğiniz burada net olarak belli iken, niçin yorumunuzu engellediğimi diğer okuyucuların da bilmesi gerekir diye not düşüyorum.
erolbasci tarafından 9/28/2008 9:42:06 AM zamanında düzenlenmiştir.
denizleri en çok şu nedenden severim; deniz ne kadar kirletilse de bir gün onu yine masmavi görürüz...
işte şundan korkmalıdırlar ki; devletimiz ve büyük milletimiz o engin denizin bizzat kendisidir. ve bünyesine uymayan her türlü şeyi eninde sonunda kendi dinamikleriyle temizleyecektir !
BİLSİNLER Kİ KEMALİZM BİZİM DİNAMİĞİMİZDİR,YAŞAM FELSEFEMİZDİR !
Yermeyi saklayabilecek kalitesi de yoktu yazının, methiyelerin de yapmacık olduğu bariz belliydi.
Atamızın Allah'a can borcundan başka kimseye bir borcu yok ama bazı insanların şu anda Müslüman kalabildikleri için önce Allah'a sonra da Atamıza çok borcu var...
Kuran-ı Kerim'i okuyanlar nankörlere ne olduğunu da iyi bilirler...
Oldukça… hem de oldukça !
Övme ardına gizlenmiş sövme…
Üstü örtülü ve tehlikeli ifadeler !
Yakışırrrr... gün sizin gününüzdür !
Öncelikle, “üstü örtülü olması yakışır”
Sonrasında, “arkanıza aldığınız, yıkılmaz sandığınız dağlara güvenerek yazmanız yakışır !”
ve yine yakışırrr...
“Allah adını zikrettiğiniz (!) halde, Hakk’a yürümüş bir insanın arkasından hakaret etmek”
Yüce dinimizin bize öğrettiği bir güzellik vardır…
Vefat eden her kim olursa olsun, ardından kötü konuşulmaz !
Yoksa siz… dindar görünmeye çalıştığınız halde bu özelliği bilmiyor musunuz ?
İslam dininden bahsediyorum…
örnek verdiğiniz Rahmetli Mehmet Akif Ersoy'dan bir örnek de, ben size vereyim...
DOĞACAKTIR SANA VAAD ETTİĞİ GÜNLER HAKK'IN
KİM BİLİR BELKİ YARIN, BELKİ YARINDAN DA YAKIN…
Evet… doğacaktır güneşli günler ve Türkiye gerçek aydınlığa muhakkak kavuşacaktır…
İspatı sayfanızdadır !
Sizin görüşünüzden kimse yok…
Hakk’a menfaatsiz inanlar ve gerçeği görenler var…
Binlerce şükür
Sayfanızdayız... istemesenizde…
Erol Üstad yazı sayfasında/Şiirin ne işi var bi kere bunu anlamakta zorlandım.Yoksa Yazı ve şiir artık istediğimiz sayfa da mı olacak.Her neyse ben bu şiir de M.KEMAL'ime/CANÖZÜME/Cumhuriyetimin kurucusuna/dolayısı ile Türkiye' mi yoktan var eden o dev yürekli Mavi gözlü sarışınıma hakaret seziyorum...umarım yanılmışımdır..
-Hangi Paşaların /Paşası hazırolda buna lütfen açıklık getirin
-JHANGİ PAŞALARIN PAŞASI HAZIROL DA.....ALO ...PAŞALAR ASL HAZIROL DA OLMAZ /ANCK ve ANCAK AY-YILDIZLI BAYRAK UĞRUNA SELAM DURUR...
===============================================
“ ATA’M İşte Hayalimdeki Vatan...
Sana kurban olduğumun Türkiye’si
Hasadında şehitlerimizin son nefesi
Meyvesinde, gazilerimizin kahramanlık güftesi
Türkiye’m, Yüce Atatürk’ün bize hediyesi
Sana kurban olduğumun, Türkiye’si
Toprağın için şehit oldu. Evlatlarımızın dedesi
Hatce ninenin, hiç bitmedi mertlik çilesi
Sensin bebelerimize, Yüce Atatürk’ün hediyesi
Sana kurban olduğumun Türkiye’si
Köylüsü, Şehirlisi...var, binlerce efendisi
Hiç üzülme Atam...
O yiğit askerin, yeter bize ayak sesi.
Atam kutsal emanetinin, bozuldu efsanesi,
Az ocaklar sönmedi, terörle...
Birde hırsızlar, birde yolsuzlar, soysuzlar...
Nedir bu milletin çekisi...
Ah! ... Atam
Yoksun duymuyorsun, yoksun bilmiyorsun
Yoksun görmüyorsun....
İnanıyorum ki, hissediyorsun,
İnanıyorum ki, kahroluyorsun.
Atam...Fukaranın, yetimin...
Birde benim gibi, alın teri dökenin
O minicik lokması bile,
Doyumsuz elinde hayalcilerin,
Hırsızın, yolsuzun, soysuzun elinde...
Ah! ... Atam, geçit vermezdin
Ne haksıza, ne arsıza...
Geçit vermezdin Atam...
Vatanda hırsıza.
Keşke,olsaydı senin gibi biri
Olsaydı da, taç yapsaydık başımıza
Ne mümkün sanki yazılmış bu alnımıza
Ah Atam çekmediğin eziyet
Göstermediğin gayret kaldı mı ki
Ha gayret dedin de başardın
Vatan için Hürriyet
Vatandaş için Cumhuriyet
Ulusum biraz daha sabret
Sesin kulaklarımda Atam
Ben yüreği kan ağlayanım,
Ben bu gidişata, yananım...
Atamın kutsal emanetine...
Sahip çıkamayanım.
Sana kurban olduğumun Türkiye’si,
Gel gör ki, ne hale geldi siyasetçisi...
Sözüm meclisten dışarı.
Milletin değil...
Milleti yiyenlerin temsilcisi.
Derdimi dökmeye geldim
Nefesini solumaya,
Seni duymaya geldim
Başucundayım ATAM
İhtiyacım var sana...
Bilsen ne hale geldi bu Vatan.
Ülkemin yürekli, cesur insanı...
Sana sesleniyorum...
Atamın başucundan...
Yüce Atamın Türkiye’sine sahip çıksın...
Her kim ki bu güvene hazırlanan.
Yürü yüreklim, yürü mertim...
Yürü bükülmez... bileklim
Bir adım, bin adım binlerce adım
Geliyoruz arkandan.
Ah! ... ATAM
İşte hayalimdeki VATAN.
Atiye Danış
ATAN için can verdin diyorsun ya can veren bir kere gazi değil şehittir.iyi ki senin o zaman yaşayan atalarının bu yazdıklarını okuma şansları yok.dünya'nın önünde eğildiği bir insana kendi ülkesinde yaşayan aciz insanlardan saygı beklemek ne kadar acıymış.zorla güzellik olmasada terbiye sınırlarımı zorlamayın.kendinize gelmenizi tavsiye ediyorum.haddinizi aşmayın.Atam'ın adını kaleminize alırken bin kere düşünün bir kere yazın.
Düşünden düşmeden, sıkıla utana
Öyle bir şey iste ki helalleşsin ruhun
Borcun da kalmasın vatana.
--------------------------------------------
Sn. Erol Başçı
Böyle, şiir yazar gibi alt alta sıraladığınız tam da ( gaziye hürmet ) "siz/lik" bir anlatımdaki son bölümü biraz daha netleştirir misiniz ?
Gerçek düşünce ayan beyan yazılacaksa tabiki !
Rom@ntik tarafından 9/27/2008 7:57:35 PM zamanında düzenlenmiştir.