- 445 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Denge Ve Dengesizlik Süreçleri 14
Üretilen her bir üretim nesnelerinin farklı kullanım değerleri vardı. Bu o üretim nesnelerinin birbiri ile değişile bilirliği dediğimiz takastı. Büyüme, gelişme sistemin her alanında birlikte ve aynı anda olamaz. Büyüyen ve merkezde uzaklaşan ittifakı coğrafyayla nüfus birden artarken ulaşım, haberleşme, buna göre örgütler kurma işi, alan büyümesi ve nüfus artışına göre hızlı olmaz.
Bu nedeniyle yapıda aksamalar ortaya konacaktı. Özellikle de köleci yapının üretim hareketi içinde üretim sonrası çok parçalı olacaktı. İttifak içinde takaslar grubun tüketmesi olmakla tüketim süreci yeniden üretim süreçlerine dönüyordu.
Köleci El ittifaklı sentezlerle ve oligarşin istilalarla hem takas alanını; hem takas nüfusunu; hem de takas yapılan ürün çeşitliliğini artırmışlardı. Ön ittifaklı yapılar içinde ittifak merkezi olan tüzeli kolektif baştan ayağa doğru büyüyor, gelişiyordu. El ittifaklı köleci grup içinde üretim kolektif yarar gözetilişle değil; sahiplik yararı gözetilerek tabandan tavana doğru anlamla büyüyordu.
El toprağı; El mal ve mülkü olukla kutsanan efendi sahipliği, efendiler arası kâr hırsı, efendiler arası kazanç; efendiler arası rekabet; hele de efendiler (El’ler) arası yöneten bir üst irade sentezli tartışan yapılar olmakla oligarşisini biçimliyordu.
Yazı düzenlemesi yapamadığımdan yazı asamıyorum. Günlük yazı hakkını da kaybet emk istemediğimden böyle anlamsız askı yapmaktayım. Aksi halde biriken yazıların askısı 5-6 word sayfası olukla uzun soluklu yazıya dönüşüyor. yazı yayına çıkmasın diye kayıt yapıyorum ama yine de çıkıyor. Bu aksamadan özür dilerim
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.