- 648 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Doğru
Doğrunun mihenk taşı hep değişiyor şu zamanda. Hep birilerine göre bir doğru belirleniyor. Hiç tereddüt etmeden “Bana göre bu böyle!” diye bir kesinkes yargı ileri sürüyor ademoğlu. Tecrübelerimizle hareket ediyoruz haliyle. “Şöyle şöyle oldu şunu elde ettim. O zaman böyle..” diye yargılarımız oluşuyor. Bizim için birisi çok kitap okuyorsa kitap kurdu oluyor. Çok yemek yapan ve yiyen ise şişko :). Hayret bu mantığa göre çok kitap okuyan da şişko olmalı, çünkü onun kafası da harfler, kelimeler ve cümlelerle doluyor. Televizyon izleyen de hakeza öyle. “Gözleri ve zihni şişmanladı” dememiz gerekir. Hep görüntüleri alıp zihninde bir sürü gerekli gereksiz görüntü oluştu çünkü.
Kim şişko şimdi? “Bana göre agfgdsfrfkdkdld...” Sus yaaa!
Sana göre her şeyin bir açıklaması var. Bir şeyi de açıklama. Azıcık sus da düşün zihninde süzgeçlerden geçir sonra konuş ve yargılara var.
Doğru şu doğru bu.
Ama şükür ki, müslümanız da Allah ve Rasulünün koyduğu doğrulara kıyas ederek zihnimizde geçen şeyleri dizginleyebiliyoruz.
Doğrunun ne olduğunu bilmediğin zamanlarda ne yapıyorsun? Elbette anneme soruyorum :). Ama ya o da bilmiyorsa? 🤔
En iyisi müslüman, Allah ve rasulüne sormak. Orada da bulamıyorsun Allah’ın ve peygamberin emrine kesinkes riayet eden sahih bir din algısına sahip bir alim kişiden yardım almak... başka çıkar yol mu? Galiba vicdanın...
YORUMLAR
En iyisi müslüman, Allah ve rasulüne sormak. Orada da bulamıyorsun Allah’ın ve peygamberin emrine kesinkes riayet eden sahih bir din algısına sahip bir alim kişiden yardım almak..
Dinimiz her sorunun cevabını mantıklı doğru olarak verir. ama bazıları güzel dinimizi kullanıyor.
Tebrik ederim.