- 963 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Ayvalık’ta ‘şeytan sofrası’ saçmalığı
Ayvalık’ta ‘şeytan sofrası’ saçmalığı
Şeytan sofrasında bulunan ayak izi şeklinde bir çukur vardır. Bunun şeytanın ayak izi olduğuna inanılır. Buranın mitolojide hikayesi şöyle geçmektedir: Zeus’un süt annesi İda , Zeus’a zarar vereceği gerekçesiyle Şeytanı kovar. Üç ayaklı olduğuna inanılan şeytanın bir ayağı İda dağı eteklerinde, bir ayağı Midilli adasında, bir ayağı da Şeytan sofrasındadır. Giderseniz insanların buraya bozuk para attıklarını göreceksiniz.(1)
Toplumlarda insanın yaratılışından bu yana önemsiz gibi görünen saçma fikirler gerçek zannedilip inanca dönüşmüştür. Uydurma inanç hikayeleri kılıflarına yalan yanlış uydurulmuş ve insanlara yıllarca anlatılmış. Tabi böyle saçma uydurmalara inancı zayıf insanlar inanır. Gelelim asıl meselemize… Müslüman bir ülkede şeytan sofra kurmuş haberimiz yok! düşünün. Turistik bir mekandasınız ve tarihi yerleri ziyaret ediyorsunuz. ‘Şeytan sofrası’ denilen bir yerde kapı girişinde ağzı yüzü gözü kulağı yamuk çirkin bir yaratık sizi kapıda karşılıyor. Meğer o bizi karşılayan iğrenç put heykel resmi şeytanmış güya. Biz şeytanı Hac’da taşlanır diye biliriz. Hayatımda böyle saçma bir isim, akabinde güya şeytanın ayak izine bozuk para atan (şeytanı ekonomik olarak destekleyen), dilek dileyen bir saçmalık görmedim.
Balıkesir gibi muhteşem turistik merkez Ayvalık’ın böyle saçma bir isimle anılması, batıl inançlara yataklık yapması hiç doğru değil. Bir bakanımızın ‘Şeytan sofrası’ isminin ‘Cennet Sofrası olarak değiştirileceğini duydum ve bir nebze olsun rahatladım. Çünkü böyle muhteşem bir doğa ve deniz görüntüsü olan bir yerin batıl inanç hikayeleri saçmalığına kurban edilmemesi gerek. ‘Şeytanın ayak iziymiş’ böyle saçma bir olay var mı? Hangi dinde, hangi inançta bu durumdan bahsedilir. Neden bahsediyorum bundan, şundan dolayı. Birileri para kazanmak derdine bulunduğu ticari yeri ticarethaneye böyle uydurma hikâyeler atfediyor ve sonra da cahil insanlar bu saçmalıklara inanıyor ve inanç haline geliyor bu. Müslüman bir ülkede asla olmaması gereken bir durum bu. Hele hele Ayvalık gibi cennet köşesi bir yere hiç yakışmıyor. Sonuç olarak; eksisozluk.com’daki bir yoruma göre Türk halkının yaratıcı fikirlerinden oluşmuş turistik mekân. Şeytanı değil de manzarasını bahane edip pazarlasaydık da olur muydu bilmiyorum ama rüzgârı uçurtan cinsten.
KAYNAK:
(1) gunubirlikgeziler.com/ayvalik-seytan-sofrasi/
YORUMLAR
Değerli kardeşim.
Bilmem bilir misiniz? İskoçya'da Loch Ness Gölü diye bir göl vardır. Bu gölde dinazora benzer bir canavarın yaşamakta olduğuna dair efsaneler vardır. İşte bu efsaneler sebebiyle her yıl on binlerce turist İskoçya'ya akar ve döviz bırakır. Hiç bir İskoçyalı '' Bu gölde canavar filan yok'' demez. Canavarın yok olduğunu ispatlamak için özel bir çaba göstermez.
Bizim de bir gölümüz vardır: Van Gölü. Bu gölde de bir canavar yaşadığı iddiaları ortaya atıldı. Bütün dünya kamuoyunun dikkatleri Van üzerinde toplandı. Peki biz ne yaptık? Van gölünde bir canavarın yaşamadığını ispat etmek için tv lerde aylarca tartışma yaptık. Gölde yüzen mandaların resimlerini çekip '' İşte Van Gölü canavarı denilen şey aslında bu mandalardır'' dedik. Sonuçta Van üzerinde toplanmış olan ilgi sıfıra indi.
Bu güm İskoçya, bir efsane sayesinde milyonlarca dolar turizm geliri elde ederken Türkiye aynı yoldan elde edilecek gelirden mahrumdur. Bunun sebebi de maalesef doğrucu Davutluk huyumuzdur.
Yazınızda ''Şeytanı ekonomik olarak destekleyen'' Demişsiniz. Eğer olaya bu açıdan bakarsak Hac'da şeytan taşlama da '' Şeytanı ekonomik olarak desteklemek'' değil midir? Çünkü Kabe'de şeytana fırlatılacak o yedi taş için insanlar para ödemektedirler. Kaldı ki Mekke gibi, kutsal bir toprakta şeytanın ne işi var sorusunu atlasak bile her sene Hac zamanı oraya gelip kendisini taşlatacak kadar salak mıdır Şeytan?
İşte o sebeple Bayraktar Bayraklı hoca sorar: '' Yahu Hz. Muhammed Şeytanı gördü de taşladı. Sen ne görüyorsun da taşlıyorsun?'' Hakikaten de orada orada dikilmiş olan bir ( şimdi üçe çıkarmış Suudi Hükümeti ) sütunu neden taşlar Müslümanlar? Sırf bir sütunu taşlamak için neden avuç avuç dolarları Suudi Arabistan hazinesine bağışlarlar?
Velhasılıkelam şunu diyorum: Bahsettiğiniz yere ''Şeytan Sofrası'' denmesi onu şeytanın sofrası yapmaz. Aynı şekilde ''Cennet Sofrası '' Demekle cennetin sofrası olmayacaktır. Kaldı ki Cennet sofrası denmesi daha tehlikelidir. Çünkü insanlar orada yine içki içmeye devam edeceklerdir. Yani cennetin sofrasında rakı, şarap...Bunu da yasaklamak gerekir diyebilirsiniz. O zaman da derim ki Aynen Van Gölü olayında olduğu gibi uçtu gitti milyonlarca dolar....
Son olarak: Her dinde ve inanışta sorgulayabileceğimiz, bize saçma gelen yüzlerce konu bulmak mümkündür. Siz başkalarının din ya da inançlarında saçmalıklar bulduğunuz gibi başkaları da sizin din ve inançlarınızda saçmalıklar bulabilirler. O halde bu konulara fazla girmemek daha uygun değil midir sizce de.
Selam ve saygılar.
DemAN
Yazdığınız bu cevap bizi çok bilgilendirmiş olduğu için teşekkür ediyorum ve aynen size katılıyorum.
Saygılarımla