- 391 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EŞSİZ EŞEK
EŞSİZ EŞEK
Eşsiz Eşek:
-Eşsizim ben eşsizim, eşsizim, eşsizim. Var mı benim gibisi? Kara kara gözlerim var. Kadife gibi derim var.
Uzun boylu zürafa:
-Eşsiz Eşek sürekli farklı yanlarını söyleyerek dolaşman doğru değil.
Eşsiz Eşek:
-Söylediklerim doğru değil mi? Var mı benim gibi güzel gözlü?
Uzun boylu zürafa:
-Doğru söylüyorsun. Gözlerin güzel, derin kadife gibi. Ama bunu sürekli söylememelisin. Her canlı kendine göre eşsiz ve güzeldir. Tüm canlıların farklı yanları vardır. Ormanda en uzun benim. Ben de eşsizim.
Eşsiz Eşek:
-Tamam, senin boyun uzun. Sen de farklısın, özelsin. Ya bu bücür kaplumbağaya ne demeli? Onun neresi özel?
Kaplumbağa:
-Ben kısayım diye bücür demen doğru değil. Farklılıklara saygı duymalısın, Sen evini sırtında taşıyabilir misin? Ben de farlı ve özelim. Evimi sırtımda taşıyorum.
Eşsiz Eşek:
-Tamam senin farklı ve eşsiz olduğunu da kabul ediyorum. Evini sırtında taşıyorsun dayanıklısın. Dişlek tavşana, dikenli kirpiye uzun kuyruklu tilkiye bakar mısın?
Eşsiz Eşek’in arkadaşlarını farklılıklarını hoş karşılamayışını ağaçtaki baykuş izliyordu. Daha fazla dayanamadı:
-Eşsiz Eşek faklı yanlarınla böbürlenip duruyorsun. Başkalarının farklılıklarına neden saygı duymuyorsun?
Eşsiz Eşek:
-Benim eşsiz olduğumu herkes kabul ediyor. Sen kabul etmiyor musun? Güzelliklerimin farkında değil misin?
Baykuş:
-Farkındayım. Her canlının senin kadar eşsiz ve özel olduğunu unutma. Tavşanın dişleri, kirpinin dikenleri, tilkinin uzun kuyruğu ayrı birer farklılıktır.
Uzun boylu zürafa:
-Varlıklar fiziksel özellikleriyle gruplandırılır ya da birbirinden ayrılırlar. Fiziksel özelliklerimiz diğer canlılardan ayrılmamızı sağlar.
Yengeç:
-Yan yan yürümek bize özgü bir farklılıktır.
Kelebek:
-Renk renk kanatlarımız da bizim farklılığımız.
-Benim bunları bilmediğimi mi düşünüyorsunuz? Hayvanların farklı özellikleri olduğunu biliyorum. Değişik ortamlarda yaşarlar.
Baykuş:
-Örneğin ben yuvamda yaşıyorum.
Arı:
-Ben kovanda, arkadaşım köpek kulübesinde yaşıyor.
Koyun:
-Keçi, inek, at gibi birçok arkadaşım otla besleniyoruz.
Eşsiz Eşek:
-Ben de sizin gibi otla besleniyorum.
Aslan:
-Benim gibi birçok yırtıcı hayvan da etle beslenir. Ayrıca hem etle hem de otla beslenen hayvanlar da var.
Eşsiz Eşek:
-Yaşadığımız ortamlar da faklı arkadaşlar. Biz karada yaşarız, balıklar suda yaşarlar.
Timsah:
-Kurbağa, yılan gibi bazı arkadaşlarım benim gibi hem karada, hem suda yaşarlar.
Eşsiz Eşek:
-İçlerimizden bazıları var ki onlar daha ayrı, daha özel. Türlerinin içinde oldukça farklılar.
Uzun boylu zürafa:
-Hangi hayvanları kastediyorsun Eşsiz Eşek? Yine kendinden mi söz edeceksin? Övünmeye mi başlayacaksın?
Eşsiz Eşek:
-Hayır. Yaptığım hatayı anladım. Benzerliklerimiz kadar farklılıklarımızı da doğal kabul ediyorum. Herkesin farklılığına saygı duyuyorum.
Yengeç:
-Farklılıkları doğal karşılayıp saygı gösterirsek, karşımızdakilerden de saygı görürüz.
Baykuş:
-Aferin yengeç kardeş. Çok güzel konuştun. Farklılıklar doğal karşılanırsa toplumda huzursuzluk olmaz.
Eşsiz Eşek:
-Ben de onu diyecektim. Köpekler birbirine benzer ama Kangal köpeği eşsiz ve özel.
Koyun:
-Kuşlar kanatlıdır, uçarlar. Birçok benzerlikleri vardır.
Eşsiz Eşek:
-Ama Kelaynak kuşları eşsiz ve özeldir.
Aslan:
-Kedilerin hepsi sevimlidir. Yumuşacık tüyleri vardır.
Eşsiz Eşek:
-Ama Van kedisi diğer kedileri oldukça farklıdır.
Uzun boylu zürafa:
-Eşeklerin hepsi senin gibi güzel gözlü, kadife derili.
Eşsiz Eşek:
-Zebranın hepimizden ayrı özelliği var. Çünkü o pijama giymiş.
Yengeç:
-Biz birbirimize saygı göstermezsek diğer canlılar hiç saygı göstermezler. Farklılıklarımızın zenginlik olduğunu unutmayalım.
Baykuş:
-Akıllı olalım, birbirimizle uğraşmayalım. Aramızda birlik olmazsa huzursuzluklar başlar.
Aslan:
-Birlikte hareket edersek acımasız insanlar bize zarar vermez. Örneğin köpeğe vuran insanı arı sokarsa bir daha vurmaz.
Eşsiz Eşek:
-Bu tartışma bizleri birbirimize yaklaştırdı. Farklılıklarımızı zenginlik olarak kabul etmemiz gerektiğinin önemini belirterek. Böyle bir tartışmayı başlatmakla eşsiz olduğumu kanıtlamış oldum.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.