Güz Serinliği...
Güz serinliğini arar oldu bedenim,
Bu serinlik nerede ne zaman çıkar?
Sanki bu serinliği tadar oldu tenim,
Çoğu insan sıcağı gördüğünde bıkar.
Açık pencerede hissedersin serinliği,
Çevreye bakarak yakalarsın derinliği,
Ancak bu havada bulursun zindeliği,
Gel de güz serinliğinde rahatlayalım.
Gökyüzünün misafirleri daha çok çıkar,
Siyaha dönüşür iyice de kendini sıkar,
Gürültü yapar ardından buraları yıkar,
Haydi gökte ağlayan bulutlara bakalım.
Siyah bulut çıkar da ağlamaz olur mu?
Hüzünlü göze gözyaşı dolmaz olur mu?
Aşkı ve suyu bulmayan solmaz olur mu?
Haydi aşkını al gel sevinçten ağlayalım.
..................................................
...................................................
Sabahın ilk saatlerinde yaşarsın güz serinliğini.Açık olan pencerelerden taaa içerilere kadar girer hafiften de üşütür seni.Güneş her gün daha geç doğmaya erken batmaya başlar.Güneşin doğuşuna ve batışına perde olmaya başlar bulutlar.Bugün olduğu gibi Güneşin doğuşunu göremez olur,Amanos sıradağlarına vurur günün ilk ışıklarını.Sıradağlara baktığın zaman vuran ışıklar ile Güneşin doğduğunu anlarsın.Bulutların ardından doğan güneşe bakmaya çalışır günaydın dersin.Bulutların ardından çıkıp yükseldikçe güz serinliği de yavaş yavaş kalkmaya başlar ikindiye kadar devam eder Güneşin yakıcı sıcaklığı.Her gelen günle gittikçe azalır güneşin yakan sıcaklığı. Günler geçtikçe güneşi daha çok aramaya başlar insanoğlu.
...
Mevsim sonbahar aylardan Ekim... Güz serinliğinin sabah ve akşama doğru doya doya yaşanacağı günler.Bu günleri bir daha göremez bir daha yaşayamazsın.Çünkü gelen gün bir kez yaşanır; geride, dünde, geçmişte kalır uçar gider.Kıymetini bilmek yaşamak gerek gelen günü... Hele de bugünkü gibi güz serinliğinin iyice hissedildiği gün ise.Damların üzerindeki çatıda, ağaçların yapraklarında, yerdeki otlarda sabah vaktinde görürsün düşen nemi...Sanki tüm doğaya sizlere serinlik vermek için düştüm diye haykırır.
Sabah güneş ilk ışıklarını vurmaya başladığı zaman balkona çıktığında görürsün bu güzelliği, hissedersin serinliği. Gözün dağların güzelliğinde ve Amanosları kapatan bulutlarda olur.Artık bulutlar daha çok çıkar dağları ve gökyüzünü daha çok kapatır.Dağların, göklerin misafiri eksik olmaz bundan sonra.Gelen misafirler serinlik verir, kimi zaman da bulunduğu yere geçtiği yere göz yaşından akıtır.Dağlar,yerler,toprak,canlılar ...bu göz yaşına çoktandır hasret zaten.Düşecek yağmuru çoktandır beklemekte su diye elini avucunu açmış dua etmekteler.
Gelen her günle; farklı bir güne, farklı serinliğe uyanırsın.Gökyüzü değişir kara bulutlar kaplar her yanı.Sabahtan akşama kadar güneşi görmediğin günler olur, bir bakarsın şimşek çakar ardından gök gürültüsü ve sağanak halde yağan yağmur.Gün gelir ki yavaş yavaş güz serinliği de gider çevreyi üşüten soğuklar kaplar.Bugünkü gibi sabaha kadar açamazsın pencereyi,çıkamazsın balkona .Pencerelere vuran yağmurun sesini duyarsın sadece ve belki de sessiz sessiz yağan, geceyi beyazı bürüyen her yeri bembeyaz yapan örtüyü görürsün...
...
Bulunduğumuz yer Hatay Hassa dört aydır yağmur görmese de güz serinliğini görmeye başladı.Bugünden sonra da elini açıp dua ederek düşecek yağmuru dört gözle sabırla beklemeye durdu...
01.10.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Beklediğiniz bolluk bereket yağmurları yağsın Hatay' imin üzerine.Sevgi ve saygilarimla