- 575 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİZ NEDEN BÖYLEYİZ ?
BİZ NEDEN BÖYLEYİZ ?
Dr. Sadık Özen
Kısa süre önce; “www.edebiyatdefteri.com” sitesindeki sayfama koyduğum “ANKET” başlıklı deneme yazımı “Facebook / TC Sadık Özen” sayfamda paylaştım. Değinmiş olduğum konuların, her türlü kişisel görüşlerin ötesinde bir değer taşıdığını ve ülkemizin geleceği için son derecede önemi olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle; düzenlediğim bu anketle yapmak istediğim şeyin ne olduğuna dair bir açıklamada bulunmam gerektiği kanısındayım.
Öncelikle şunu vurgulamak isterim; amacım hiçbir şekilde insanları kınamak, suçlamak ve onlarla gereksiz tartışmalara girmek değildir. Ben, sadece, onların; bugün içinde yaşadığımız ülke sorunları ve geleceğimiz hakkında düşünmelerini istiyorum. Çünkü, özellikle gençler ne yazık ki, “Günlerini gün etme ve yarınları düşünmeme” gibi olumsuz bir ortamın içine sürüklenmiş bulunuyorlar.
Oysa, Ulusumuzun en büyük güvencesi gençliğimizdir. Dünyanın en büyük dehasına sahip olan Büyük Atatürk; bu gerçeği gördüğü için, kurduğu Cumhuriyeti Türk Gençliği’ ne emanet etmiştir.
Aslında; geniş bir kültür yelpazesinde yaşayan, farklı ilke ve görüşlere sahip insanların yaşam tarzları ile ilgili konuları ülke gündemine taşımanın ne derece zor olduğunun bilincindeyim. Bunu yapabilmek büyük cesaret ister. İşte, Büyük Atatürk’ün “Doğru bildiklerinizi söylemekten korkmayınız” ilkesine sahip bir Cumhuriyetçi olarak bu görevi üstlenmiş bulunuyorum. Bana göre; toplumun tüm kesimlerini ilgilendiren ve geleneksel kültürümüzle bağdaşmayan birtakım şeylerin, kapalı kapılar ardında konuşulması yerine, iyi niyetle ele alınması ve açıktan görüşmeye açılmasının doğru olduğu görüşündeyim.
Amacımız; birçok olumsuzluk, huzursuzluk ve tartışmaların yaşandığı, bölücülük ve ayrımcılık yaratma çabalarının arttığı ülkemizde; yeni çekişme ve tartışma konularının açılması değildir. Bunun tam aksine “Ulusal Birlik ve Beraberlik” sağlanması için çalışılmasıdır. Anketimize hedef kitle olarak her kesimden insanların birlikte seçilmesi bundandır. Bu söylenenler, ilke ve amacımızın kanıtı olarak kabul edilmelidir.
Elma ile armudun toplanamayacağını biliyoruz. Ama aynı bahçe içinde armut ve elma bir arada yetiştirilebiliyor. Hem de her iki meyve en iyi kalitede olabilmektedir. Meseleye bu açıdan bakıldığında; bir ülkede yaşayan farklı kültürden insanların aynı ortamlarda bulunmalarının hiçbir sakıncası olmadığı anlaşılır. Yeter ki bireylerin içlerinde; vatan sevgisi, insan sevgisi, dürüstlük, başkalarına saygılı olma gibi duygular yerleşmiş olsun. Aynı ülkenin olanaklarından yararlandıklarını unutmasınlar, nankörlük etmesinler, iyi niyetli olsunlar ve bu duyguları paylaşabilsinler. Bu takdirde, var olan farklılıklarımız ülkemizin ve ulusumuzun en büyük zenginliği olacaktır.
Birliktelik ruhuna aykırı hareket edilmesi, aynı ülkede yaşayan insanların her birinin ayrı telden çalması, ayrışma, yozlaşma ve kendi kültürlerine yabancılaşmaya neden olur ki; bu ülkemizin ve ulusumuzu geleceği için büyük bir olumsuzluk ve tehlikedir. Bu anketin amacı; ülkemizde yaşayan tüm bireyleri ve özellikle gençlerini, gerçekleri ve ülke sorunlarını görmeleri, kendileri ve ülkemizin geleceğini düşünmeleri hususunda uyarabilmektir.
İlk bakışta uygunsuz gibi görünen bu konularda; her bireyin kendi özvarlıkları içinde mutlaka verecekleri bir yanıtları vardır. Bunlar; fikir özgürlüğünün gereği olan ve tartışılmaması gereken şeylerdir. Ama olaylara toplumsal açıdan bakılması ve değerlendirilmesi de onlarla birlikte aynı toplumda yaşayan insanların hakları olmalıdır. Esas olan, fikir açıklarken insanların birbirlerine saygılı olmaları, nezaket kurallarının dışına çıkmamaları, kötü sözcükler kullanmamaları ve hakarette bulunmamalarıdır. Kültürlü, düzeyli ve olgun insanlara yakışan budur. Bu anket özellikle bu düzeydeki kişiler için düzenlenmiştir.
Ankete; modayı takip ettiği, zevki hoşuna gittiği için yanıtlarını verenler olabilir. Bana göre; “Kendimi böyle daha bağımsız hissediyorum” ve “Kendime özgüvenim artıyor” yanıtını vereceklerin sayısı çoğunluk teşkil edebilir. İşte ben, bu tür bir yanıtta bulunacaklara; “Eğer bir ülkede bağımsızlık yoksa, insan haklarına saygı yoksa, eşitlik ve adalet ilkelerinden uzaklaşılmakta ise, hukuk ve demokrasi kavramları rafa kaldırılmaktaysa, bireysel bağımsızlık ve özgürlük olur mu ?” sorusunu yöneltiyor ve kendilerini bu bağlamda düşünmeye davet ediyorum.
Yapılan anket sorularını tek tek yanıtlamak yerine, tümünü birden yorumlar ve yanıtlayabilirsiniz. Yeter ki biraz bu konularda odaklanınız. Bu konular üzerinde düşününüz. Gerçekçi ve cesur olunuz. Kimsenin dümen suyuna girmeyiniz ve “Doğru bildiklerinizi söylemekten korkmayınız.”
İçten sevgi ve saygılarımla...
1 Ekim 2017
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.