- 425 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜŞÜNCE OKUMAK
Düşünce insanın kendi dünyasıdır, mahremiyetidir. Kimi zaman öyle düşüncelerimiz olur ki, açıktan söylesek bizi deli zanneder veya cezalandırırlar. Kafamızda fırtınalar eserken bu fırtınaların tamamen içeride kalması ne kadar güzeldir. Fırtınalar dinince, sakin düşünceyle vardığımız sonuçları söyleriz, bize o zaman akıllı derler.
Biz kafamızdaki düşüncelerin bir başkası tarafından okunmasını istemesek de karşımızdaki insanın düşüncesini bilmek bize çok cazip gelir. O, bizden düşüncelerini saklarken habersizce beynine girip düşüncelerini okusak ne güzel olurdu değil mi?
Düşünceleri okuyamasak da karşımızdaki insanı tanımak için sürekli tahliller yaparız. Oturup kalkmasından, sözlerinden, yüz hareketlerinden bir şeyler çıkarmaya çalışırız. Bizim için ne düşünüyor, bize söylediklerinde samimi mi, bizi istiyor mu, seviyor mu gibi soruların karşılığını bulmak için çalışmak çok da tabiidir aslında. Belki atarak tutturduğumuz da olur. İsabet şansını verilerin güvenilirliği, yorum yapanın iyi niyeti ve tecrübesi artırır.
Bir insanın kafasına girmek mümkün olmadığına göre geriye iki yol kalır elimizde, birincisi biraz önce anlatmaya çalıştığımız çıkarımlarımız. Ne kadar başarılı olabiliriz bu çıkarımlarda? Büyük bir başarı beklemeyin. Çıkarım yaparken o kadar çok çeldiricilerle karşılaşırız ki, kesin yargılar çok sakıncalıdır çıkarımlara güvenerek.
İkinci yol ise doğrudan sorarak öğrenmektir. Bu da karşınızdaki insanın samimiyetine ve doğruluğuna bağlı bir yoldur. Samimi değilse soramaz, dürüst değilse doğru cevabı alamazsınız.
Biz gene başa dönelim o zaman. Düşünce okuma mümkün olmadığı halde, kesin bir kanıt da bulunmuyorsa bir insanı suçlamak ne kadar doğrudur? Sen şucusun, bucusun demek, o kabul etmese de ona bir düşünce suçu isnat etmek ne kadar doğrudur? Sizin isnatsız hükümlerinizin ne kadar hükmü vardı? Aklı başında insanlar bu hükümlere ne kadar güvenir?
Eğer gücünüz var da onu kullanacak bilginiz, iyi niyetiniz yoksa sonuç acıdır genellikle. Eğer iyi niyetiniz ve bilginiz var da gücünüz yoksa o da boştur. Hem iyi niyet, hem de güç bir araya gelmeli.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.