- 1754 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADINLAR NEDEN ÇANTA TAŞIR?
Kadınların en vazgeçilmez aksesuarından biri çanta. Öyle ki çantasız yürüyüşe çıkamayan kadınlar bile var. Son yıllarda kadınların bu sevdası yüzünden firmalar valiz büyüklüğünde çanta üretmeye başladı. Peki kadınlar niye çanta taşıyor?
Dünyanın hemen hemen her ülkesinde kadınlar hep çanta taşıyor.Neden diye merak ettim.Bir ihtiyaç mı,bir aksesuar mı bu ortak özellik.Erkekler neden çoğunlukla çanta taşımıyor?
Bayanlara sorunca ihtiyaç diyorlar.İçinde cüzdan, telefon, anahtarlık, selpak, makyaj malzemesi, ped, ayna, not defteri, vesikalık fotoğraflar, toka, parfüm… Duruma göre diş macunu, diş fırçası, tırnak makası, törpü, iPod, kulaklık, kolonya, krem, ilaç, ajanda, kitap , ıslak mendil, sakız, şemsiye, çorap, güneş gözlüğü, oje, atıştıracak bir şeyler… Çantadan dökülecekler kişinin yaşına, mesleğine, sosyal statüsüne, anne olup olmadığına göre taşıdıkları çeşitlenecektir.
Bana kalırsa Türkiye’de kadınlar çantalarını zırh gibi, arenaya çıkan gladyatörlerin kalkanları gibi kullanıyorlar . Sokaklar, biliyorsunuz, erkeklerin. Bir kadının durup dururken, keyfi için, öylesine anlamsızca sokaklarda geziniyor olması ihtimali rahatsız edici. Bu nedenle kadınlar sokağa çantasız çıkmıyor, tercihen büyük bir çantaya sıkı sıkıya sarılmadan kendini emniyette hissetmiyorlar. Bu çantanın taşınış biçimi bile (çoğunlukla kolla kavranıp göğsün önüne çekiliyor) kalkan gibi. Sokakta göz göze geldiğiniz kadınlar gayri ihtiyari ellerini çantalarına götürüp ondan destek alıyorlar. Çantasına yapışmış, “elini kolunu sallaya sallaya” gezmeyen kadınlar da etrafta bir rahatsızlık uyandırmıyor.
Son yıllarda çanta taşıyan erkeklerde artış var.Bunun sebebi bana göre taşımak zorunda oldukları eşyalar.Erkeklerin aksesuar olarak düşündüklerini pek zannetmiyorum.Erkeklerin fiziksel güçleri sebebiyle çantalarından güven duyacaklarını sanmıyorum.Elini kolunu sallayarak yürümekten rahatsız olmazlar.Böyle yürürken yamyam gibi bakan kadın görmedim hiç.
Evet kadınlar için çanta bir ihtiyaç,bir aksesuar ancak bunların yanında en önemlisi bana göre güven verme duygusu.Bana göre hiçbir ihtiyacı olmasa,aksesuar olarak düşünmese de bayanlar kendilerine verdiği güven sebebi ile çanta taşımak isteyeceklerdir.
Hayat yolculuğunda da bayanlar kendilerine güvenebilecekleri eş istediklerinden eminim.Kendilerine güven veren çantaları ile birlikte,güven veren bir eş ne kadar güzel olur hayat yolunda.Bütün bayanlarımıza sevgi,saygı hürmetler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.