Af
Af
Hayatın güzelliği af etmekle başlar. Hatasız kul olmaz. Sen af yolunu tut ki af olunasın.Kim hata yapmaz ki. Allah Resulü ve Peygamberleri. Onlarda Rahmân’ın korumasındalar. Yeter ki hatada ısrar veya art niyet olmasın.
Hataları tatlı dille uyarmak insanı yüceltir. Af etmek büyük erdemliktir. Af ediyorum diyerek hata ve kusurların çoğalmasına vesile olmak değildir. Biz insana düşman değil yanlışa düşman olmalıyız. Tatlı dille uyarmalıyız.
Öfke ve kin insan beyninde ve yüreğinde taşıdıkça bir ur gibi büyütür onu. Büyütmesi bir işe yaramaz. Kendi düşmanı olur. Yutkunamaz. Yürüyemez iş yapamaz hale gelir. Bedenini harap etmesi bir yana ruhunu da harap eder. Allah Resulü boşuna dememiş. " iman etmedikçe cennete giremezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe iman etmiş olamazsınız " Yani birbirinizi af edin sevin sevinin. Cennete girin. Bu kadar önemli.
Okulda öğretmenler cezadan evvel şuur aşılamalı öğrencilere.
İş yerlerinde patronlar ve yöneticiler şuur ve bilinç vermeli. Atalarımız boşuna dememişler öfkeyle kalkan zararla oturur. Severek yapılan işte özveri olur özveriyle çalışma verimlilik getirir. Öfkeli insan çok hata yapar. Bu da maddi ve bedeni zarar oluşturur. Kişi kendine iş yerine vatanına milletine zarar verir. Oysa sevgi çoğaldıkça insan yaşamdan zevk alır. İş yeri kazanır, patron kazanır, ülke ve dünya kazanır.
Gelin bugün bir güzellik yapalım. Af edelim. Sevelim sevilelim. Bu dünya kimseye kalmaz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.