KADIN GÜCÜ
Kadınlar…
Karşı cinsi büyüleyen, büyüten,yakan, güldüren, acı veren, mutluluğu bir soğan da bile yaşatabilen özellikleri taşır.Zekası değil, yaradılışı,ikna kabiliyeti yüksektir.Kadınlar savaşa başlamışsa mutlak bir sonraki adımı düşünür ve kurguyu yaradılışına özgü kurar. Eğlenelim, gülelim. Dışarıda yiyelim. Sözleri tahrik eder. Paranın olup olmadığının önemi yoktur.
Kuşku duymak genetik yapıdan geliyor galiba. Gözüne kestirdiği hedefe varmak için defalarca defalarca tekrarlar. Önce ısrar ettiği nesnenin kulaklarda duyulmasını, erkeğinin alışmasını daha da ileri giderek usanıp, alınacak şey ise aldırır, gidilecekse gidilir. Zamanın yorulması yoktur.Ama dinlenme anında çok yorulduğunu, takadının kalmadığını, cilve ile nazla söyler. Kendisine acındırır. Karşı tarafın onunla birlikte değilmişçesine davranır. Dinlenme anında yapılacak bir şeyler vardır çünkü.
Hedefe ulaşmanın başarısı ile kibirlenir. Erkeği tartar. Ne kadar dayanıklı diye. Tepkilere karşı nasıl baş edeceğini, kurgular. Güç kazanır. Artık yoluna çıkacak eşi kalmamıştır. Hedefe ulaşmak adına çoğunlukla etini de kullanır.
Göz ve gözle bakış, gözü süzerek bakma ve de gözyaşı müthiş bir silah kadın için. Hem sevinçten, hem üzgüsünü belli etmek için çok çabuk ağlayabilir. Gözü ile ayartabilir.Çocuklarına en çok söz geçirendir.Çünkü hem bedendir. Sanılır ki erkek güçlüdür. Güç kasların güçlü olması ile ilgili değil, yapma ve yaratma gücündedir. Ürün her zaman değerlidir. Çünkü ana üretir.
Kadının başka bir yaptırımı da dudaklarıdır. Öpmeyle etkisi çabuk görülür. Hele kadın eşine bir de sarılıp;” “Canım, aşkım, sevgilim.” Derse, bütün olmazlar olur hale gelir.Kadın bunları yaparken ilenmez.Kolayca ve fütursuzca yapabilir.
Asıl mesele sabır ve tekrar etme, yineleme becerisidir. Yerini ve zamanını kadın belirler. Kadının karşı çıkışını da ötelememek gerekir. Erkeğin karşı çıkışındaki jest ve mimikler kendisine anti propaganda olur.” Ne o el alemin içinde beni rezil mi etmek istiyorsun? Çocukların yanında da abur cubur konuşuyorsun. Ortada kötü durum varmış gibi. Kim için yapıyorum. Evimiz için. Ben hane düşmanı mıyım? İnan senle kimse geçinmez. Hergün suratın asık. Ne o ben seni astım mı, kestim mi? Senin kahrını kim çeker?” diye erkek gardını almadan acı sözler peş peşe sıralanır.
Kadının fendi dünyayı yendi demek içimden geldi.
YORUMLAR
Güçlü kadın gozyasini silah olarak kullanmaz, küçücük bir bakış ya da bakmayistan anlamalı adam ve kadin buyuk bir sabirla konustugu dili adam anlayana kadar anlatmali, emek vermeli. Yakinlarimizdaki Gucsuz kadin ve gucsuz erkekleride yuceltmeliyiz, uygarligimizin umudu kadin gucu ve dayanismasinda.Kadın daha güçlü, doğayla uyumlu, sezgileri, iç sesiyle konuşması, evreni kavrayip yorumlaması ve belirttiğiniz gibi dogurganligi ve içinde sakince duran potansiyel gizli gücü ile dünyayı değiştirebilir kadın gücü. Hepimiz insaniz ve eşitiz, içimizdeki eril ve dişil parçaları bulup, birbirine aşık etmeli.Mutlu ve huzurlu olmalıyiz ki, dünyayı o muhteşem gücümüzle değiştirelim, sonra tatlı tatlı didiselim. Güzel bir pazar yazisiydi.Saygilarimla