Kedi mi getirdi yoksa...
Müstakil ev güzeldir,yemyeşil çevresi olur.
Evler iç içe değil,birbirinden uzağa kurulur.
Bahçede hangi ağaçlardan var diye sorulur.
İnsan müstakil evde birden çok ağaç bulur.
İncir,nar, limon, böğürtlen, …yeşillik katar,
İnsan bu yeşillikler karşısında stresini atar.
Susuz kaldığında sararır,yapraklarını çatar.
İnsan müstakil evde ağaçların içinde yatar.
Müstakil ev olanlarda tavuk için heves var,
Bundan dolayı arka tarafta ise kümes var,
Dışarı çıkmasınlar diye mi telden kafes var,
Köy tavuğu pilavından yersen enfes tat var...
.....
......
Müstakil evin ayrı bir yanı ayrı bir özelliği var.Sizi bilmem ama ben müstakil evde oturmayı aşağı inip ağaçların dibini sulamayı tavuklara bir avuç yem atmayı çok seviyorum.Köyde yetiştiğimden mi olsa yoksa kahve köşelerine gitmediğimden olsa gerek evde çocuklarla oturmayı hiçbir değere değişmiyorum.Hele bir de evinizin önü park ise sorma gitsin. Her gün mutlaka aşağı inip mevsimine göre dalından bir meyve koparıp yemek inanın çarşıdan alacağınız bir kilo meyveden daha doyurucu ve daha lezzetli oluyor.Hele güz mevsimi ise dalında incirler,kabuğu yarılmış narlar dört gözle koparılmayı bekliyor.Bugün hem sizin için hem de benim için koparıp afiyetle yedim.Sizlere de afiyet olsun.
...
Bir yandan incirden yerken bir yandan da tavuklara bakar okulun yorgunluğu üzerimden atarım. Bazen önüme mahallenin başıboş kedileri aniden çıksa da korkmaya kızmaya gerek yok.Çünkü mahallenin bu kedilere de ihtiyacı var.Ya kediler olmasaydı...
...
Ne olacağını siz biliyorsunuz demeye gerek var mı? Yüce yaratan doğada öyle güzel besin zinciri oluşturmuş ki biz insanoğlundan başka bu zincire zarar veren hiçbir mahluk yok.Zaten başımıza ne geliyorsa biz insanların tedbirsiz duyarsız davranışları sonucu gelmiyor mu?
...
Müstakil ev olur da bahçe olmaz mı? Bahçe olur da ağaç ve tavuk olmaz mı? İşte bizim bahçede de elin artığı 5-6 tavuk var.Allah nazardan ve kırandan saklasın.Tavuk deyince köy tavuğunun pilavı unutulur mu?Zaten besleme amacımız da mis gibi köy tavuğu ile pişmiş pilavdan yemek değil mi? Köy tavuğunun pilavının kokusunu alır ,tadını hisseder olduğunuzu biliyorum.
...
Tavuk olur da horoz olmaz mı canım...Bu tavuklar boş mu kalacak.Yumurtlamak için horoza ihtiyaçları var ya...
...
Eeee bunların hepsi hoş güzel de...Şu horoz komşuların bahçesine gitmese bari.Komşunun bahçesinde komşunun kapısında ne arıyor bir türlü çözemedim.Bahçe dersen geniş bahçe var.Park dersen evin önünde yemyeşil gezip dolaşacağı bir alan var.Yem dersen buğday,mısır var...Eeeee
...
Komşumuz olan Türkan abla biraz çekine çekine bizim hanıma:
-Elif sizin horoz var ya her gün bizim bahçeye giriyor,dedi.
Bizim hanım da:
-Sabret Türkan abla zamanı gelince onu keser güzelce pilavını yeriz, dedi.
Bir tavuk için komşu ile kötü olunur mu? Bu horozu kesersek tavuklar horozsuz nasıl yapar? Bizim hanım horozu kesmeye kıyamıyordu.Maşallah horoz da horoz inanın 3-4 kg ağırlığında.Yakalaması çok zor ,yakaladığın zaman da eline zor geliyordu. Horozu birkaç gün kümeste hapis etti dışarı çıkarmadı.
Sonraki gün Türkan abla ile karşılaştıklarında;
-Sağ ol Elif.
- Horoz gelmez oldu artık, dedi.
...
Hayvancağız hapsolmaya dayanabilir mi? Hapsolduğu süre içinde bağırmaya saat başı ötmeye başladı.Horozun sesine mahallede dolaşan kedi de geldi sanki bırakılmasını ister gibi mırıldanmaya başladı.
Hanım horozun bu ötmesine, bu bağırmasına dayanamadı ne olursa olsun deyip güzelim horozu serbest bıraktı.
Alışmış kudurmuştan beter derler ya doğruymuş. Horoz bırakır bırakmaz Türkan ablaların bahçesine gitmiş.Akşam üzeri horoz gelmeyince hanım horozu aramaya çıktı.Gideceği yeri tahmin ettiği için Türkan ablalara gitti.Türkan abla ile kapıda karşılaşmış.Türkan abla da;
Elif deyince, Elif de ;
Tamam Türkan abla, anladım. Ziya Paşa’nın dediği söz çok doğru;
Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir
Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir.
(Nasihat ile uslanmayanı tekdir etmeli -azarlamalı- , tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir -dayaktır-)
Biz kendini uyardık hapsettik ama bir türlü uslanmadı.Dayaktan öte kesmektir bunun hakkı deyip koca horozu tutup Türkan ablaya da kusura bakma diyerek eve doğru yöneldi.
Kızımız Zeynep’in baba annem seni çağırıyor bıçağı da alıp aşağı inmeni istiyor diyen sesini işittim.
Anladım ki evin ve tavukların koca horozu kesilecekti.İçimde biraz üzüntü oldu, mutfağa doğru yönelip keskin bıçağı aldım.istemeye istemeye bahçeye indim.Eşim elinde horoz ile bana baktı şunu kes de kurtulalım her gün komşumuz Türkan ablanın bahçesine gidiyor, dedi.
Ben de üzüntülü bir şekilde bir kendine bir de elindeki horoza baktım.
Horozu alıp kafasını kıbleye gelecek şekilde yatırıp Bismillah Allah’u Ekber demiştim ki duvardan mahallenin kedisi miyavlayarak hızlı şekilde atlamasın mı? Sanki bizi gözlüyor, bizi takip ediyor horozun kesilmesini istemiyordu.Bir anda korktum ama horozu kesmekten de alıkoyamadı.Ayaklarımla ayağına basıp kanatlarını tuttum,iyice çırpınıyor kaçmak istiyordu ama nerede. 4-5 dakika can vermesini bekledim.Kanı iyice toprağı kaplamış artık kıpırdamaz kanat çırpamaz olmuştu.Son bir anda çırpındı ama nafile...
Evin,tavukların horozu yoktu artık.Horozun kafasını da kediler yesin diye bahçe dışına attım.Akşam olunca güzelce horozun temizliğini yapıp buzdolabına koydu.Artık düdüklüde pişmeyi sonra da afiyetle yenilmeyi bekliyordu.
....
....
Hanım sonraki gün bakkala giderken komşumuz Türkan abla ile karşılaşmış.Kız Elif sizin horozun kafası bizim merdivende kapının ağzındaydı, demiş.Hanım da Allah Allah bu nasıl olur biz onu bahçe dışına kediler yesin diye atmıştık ,demiş.Kız yoksa horozun kesildiğini haber vermek için kafasını kedi mi getirdi,diyerek birbirine gülümsemişler.
23.09.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.