- 944 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Sinyal..
Nedir yaşam ?
Başkalarının acılarını emmekle geçirilmiş bir sünger mi, modern gündelik hayatın yatak odalarına, tuvaletlerine, dev büyüteçlerle dalan, gerçekliğin korkutucu karmaşasına psikolojik göndermeler yapan ezeli oyuncu insana anlam verme çabası mı....?
Kentliler, köylüler, burjuvalar, aristokratlar, veliler, deliler,sanat ve aşkın en belirgin ifadesi olan yüzler, kıçlar, baldırlar,her kurum ve kimlik yıldızlı, yaldızlı, cilalı mı bütün ilişkiler..
Ezbere dayalı atmosferin, varoluş temeline dayanan esareti mi yaşanılanlar.
Kaderin ve tinsel baskının hüküm sürdüğü bir gecenin sonunda,dökülür bu soru işaretler karmaşaları….
Bütün tedirginliklerin, kaygıların,kuşkuların ardı ardına gelmesi bir krizin başladığı, son saniyeleri mi haber verir....
Bu sinyali alan ben….. zannetmeyin ki; derin galaksilerin arasına dalmış.
Bu yazgıyı,tinsel baskıyı, varlığını değiştirme konusunda beyninin henüz ölmediğini, duygularının henüz bitmediğini,hangi ruh durumda olursa olsun kendi yazgısının, yaratıcısının bilincinde.
Bu soruların arasında, okuyup anlam karmaşası yazayan siz..Evet siz.
Kim ve ne olduğunuzu, gizli deliliklerinizi, kendi kusurlarınızı, korkularınızı, yanlışlıklarınızı,karmaşalarınızı,,suçlarınızı, anlık feveran’larınızı,yokluğun acısını,varlığın karmaşa’sını açıkyüreklilikle ,ifade edebildiniz mi.?
Yoksa….? pamuk prenses ,Külkedisi, Sinderalla, Pollyanna.Don kişot, Don juan, Robin Hooud mu ? oldunuz..
Veya Bunlarla da yetinmeyip, büyük değişimlere inat edenlerden, küçük değişimlerin istediği , yürekliliği gösterebilen ,yolculardan mı sınız..?
Ya da başarısızlıklarınızda, yaşamı seçememeniz de Yaradanı suçlamanın, kolaylıklarına mı sığındınız.?
Yahut da….Her birimiz, pollyanna’nın mutluluk sırlarını kendimize rehber edip,hayatı “ti” ye aldığımızı zanneden amatör oyuncularımıyız.
SAHİ KİMİZ BIZ ?
Gizemm (GAMZE YILMAZ)
YORUMLAR
Aman Allahım...
Yazınız tam manası ile psikolojik bir devinimin tarifi olmuş. İçselliklerin pazarlıklı yapısında gizlenen delilikler diye tarif etmiş olduğunuz duygularımızın aslının tam olarak neye tekamül etmiş olduğunu düşünüyorum da, yazınızın anlam derinliğini anlamaya çalışıyorum.
Bence yazınız benliğin bir yönünü çok iyi tarif etmiş...Anlamsız anların akla yansıması....
Saygımla.
Yazınız hem kavram yönünden hemde ölçüsellik bakımından etkileyici..