Makas
Ruhumun derinliklerinde bir inci değil makas. Izdırabın tadı oldu bayram evveli.
Hanım dört çocuğa ve kendine bayramlık elbise dikmek istedi. Lâkin Makas bir türlü çalışmıyordu. Kumaşları ve çaputları kesmiyordu. Hanım bana bileyleme mi söyledi. Ben aldım elime makas bileyisini bir sağ bir sol sürttüm bileye, ama eskisinden daha beter oldu makas. Hiçbir şeyi kesmez oldu. Daha önce bir nebze zar zor da olsa kesiyordu. Şimdi onu da kesmez oldu.
Al bunu götür ne yapıyorsan yap dedi hanım.Ben de dedim "
-Yarın sabah iş yeri atölyesine götüreyim. Oradaki bizim Mahmut Usta onu güzel bir şekilde bileylesin". dedim. Sabahleyin götürüp Mahmut ustaya verdim.Bugün işlerimiz yoğun yarın yaparız dedi. Lakin ertesi gün yine ertesi gün hala yoğunluk bitmemişti.Tamam bayram arefesi mesai bitimine 5 dakika kala telefon geldi makas hazır diye. Şu şekilde bu şekilde bileyledim dedi. Anlamadığım şekilde tarif etti ki ben zannettim ki yenisinden daha güzel oldu makas. Eve getirdim, sevinçle Hanım’a verdim. Lakin makas eskisinden binme beterdi. Ne kumaş kesiyor ne kağıt kesiyordu.
Sonunda yeni bir makas almaya karar verdik. Hanım benim büyük oğlanı makas almaya gönderdi. 2,5 lira ya bir makas aldı
Jilet gibi kesiyordu. Bunca stres 2.5 lira için miydi? Dedi hanım.
...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.