Yolda Bırakmak...
Sınıf öğretmeni dörde kadar okutur,
Ara sınıflarda bırakmaz öğrencileri,
Yağmur veren gölge eden buluttur,
Sevinçle mezun eder bu öğrencileri...
Öğrencilerini tanır ona göre yaklaşır,
Azimle çalışanlar her zorluğu başarır,
Mezun ettiğini görünce gözü yaşarır,
Yolda bırakmayanlar başarıya ulaşır...
.......................................................
........................................................
İnsan yolda bırakılır mı? Beraber çıktığınız arkadaşınızı,dostunuzu yolda bırakıp döner misiniz? Yoooo yooo yooo... Asla yolda bırakmayız bırakanlara da iyi gözle bakmayız.Kardeşim beraber çıktığınız bu yola sonuna kadar devam edip helalleşerek ayrılmak gerek.Doğrusu da insana yakışanı da bu değil mi?
...
Şimdiye kadar hiçbir arkadaşımı dostumu insanı hele de öğrencilerimi yolda bırakmadım.Yolun sonuna kadar beraber gittik ondan sonra ise evli evine köylü köyüne öğrenciler de ortaokula ya da liseye gitti.Ne mutlu bana ki yolda bırakmadığım için de çok mutluyum.Çünkü o insanları o velileri gördüğümde yüzüm kızarmıyor sevinçle güler yüzle yolda bırakmadığım insanların öğrencilerin yüzüne bakabiliyorum.Ya yolda bırakmış olsaydın bu öğrencilerin velilerin yüzüne nasıl bakacaktın.
...
Ama maalesef yolda bırakıp satan insanlar da yok değil ha...İnsanoğlu çiğ süt emmiş kardeşim her türlü kötülük, yolda bırakma, insanı satma beklenir ondan.Olması da normal böyle insanlar olmasa sizin gibi dürüst yolda bırakmayan insanlar nerde bulunacak.
...
Daha bu hafta yaşandı yolda bırakma olayı...Dördüncü sınıfa geçen bizim küçük oğlanın öğretmeni yolda bıraktı çocukları.Sen üçüncü sınıfa kadar bu çocukları okut da dördüncü sınıfa geçtiklerinde sınıfı ve öğrencileri bırak.Öğretmenlik ve idarecilik hayatımda böyle yanlışlık böyle yolda bırakma olayı ile karşılaşmamıştım ama burada karşılaştım. Öğrencileri dördüncü sınıfta terk edip birinci sınıfı alan,şimdiye kadar hakkını vererek dördüncü sınıfa kadar getirip birinci sınıfı okutmaya meraklı öğretmene burada şahit oldum.Benim bildiğim Allah göstermesin öğretmen vefat eder ya da tayini çıkar bu durumlarda sınıfı bırakırsın.Ama bizim çocukların hiçbir mazeret yokken böyle bırakılması öncelikle sınıf öğretmenlerine sonra okula ondan sonra da insanlığa sığmaz...
...
Tamam böyle bir durum meydana geldi okul idaresi velilere ikna edici cevaplar verir,velilerin önünden kaçmaz.Bir öğrenci velisi olarak üç kere okula gittim okul müdürünü okulda bulamadım.Müdür yardımcısının yanına gittiğimizde ise ben bilmiyorum okul müdürü ile konuşun demekte...
Kardeşim çok mu zor...Bu öğrencileri üçerli beşerli gruplar halinde kendi sınıflarındaki diğer şubelere vere bilirsiniz.Haydi bunu geçtik bu öğrencileri bu sınıfa kadar okutan öğretmene ne demeli.Dört gündür çocuklar okul giriş saatinden çıkış saatine kadar güneşin altında beklemekte hiç kılı bile kıpırdamıyor adamın...Yazıklar olsun insan bir çıkar öğrencilerini sorar zümresi olduğu arkadaşlarının sınıflarına bu öğrencilerin dersten okuldan uzak kalmaması için üçerli beşerli şekilde dağıtır.
...
İnanın bir veli olarak çok zoruma gitti...Okul idaresinin daha önceki sınıf öğretmenlerinin bu öğrencileri dört gündür başıboş bırakmaları...Bunlar daha yuvalarından uçamaz,uçmaya çalışsa kanatları kırılır.Çocuklar daha ayaklarının üzerinde duramaz, durmaya çalışsa yere yıkılırlar...
Hevesle öğretmenliğe başladığım gün olan bugün; 21 Eylül günü kendi çocuğumun okulda başıboş olduğunu görünce yüreğime ateş düştü inanın.Evet tam bugün 17 yıl önce peygamberler şehri olan şehirde hiç Türkçe bilmeyen öğrencilere fişlerle okuma yazma öğrettiğim o güzel günler geldi aklıma. Ne güzel ne kadar da sevinçli günlerdi o günler...Yüreğime düşen bu ateşin sönmesi için okul müdürünün yanına gittiğimde okul müdürü yerinde yoktu. Müdür yardımcısının yanına gittiğimde ise umursamaz tavırla okul müdürünün yolunu gösterdi bize.Biz böyle değildik ne oldu bizlere.Hani değerler eğitimini verecektik öğrencilerimize... Hani güler yüzü, hoşgörüyü, sevgiyi, saygıyı kazandıracaktık öğrencilere... Şuna şahit oldum ki sizlerde bu değerler yok ki çocuklarımıza öğrencilere bu değerleri vereceksiniz.
...
2017-2018 Eğitim öğretim yılı 18 Eylül Pazartesi günü başladı.Başta eğitim camiası olmak üzere tüm velilere, öğrencilere, ülkemize hayırlar ve başarılar getirmesin temenni ederim.Biz iyi dilekte bulunduk başarı diledik ama çocuklarımız pazartesi gününden beri öğretmensiz ....En başarılı olarak bilinen öğretmen tarafından yolda bırakıldı bu öğrenciler.Kanadı kırık kuş misali yerinde kaldı çocuklar.Böyle dördüncü sınıfa gelince yolda bırakılır mı öğrenciler.Böyle bir durum olur mu?Burası dağ başı mı kardeşim ilçe merkezi...
Nerde okul idaresi dediğimiz zaman konuşmak istemiyor velilerin önünden kaçıyor kaçamak cevap veriyorlar.Mesleki ve idarecilik tecrübelerime dayanarak bunun çözümü çok kolay.Tamam bakanlık öğretmenleri geç atama yapabilir.Ama okul idaresi bu çocukları öğretmensiz kitapsız bırakamaz ki...
Öğretmensiz kalan bu öğrencileri öğretmen gelene kadar üçerli beşerli gruplar halinde dördüncü sınıf okuyan diğer şubelere dağıtabilir.İlçe merkezinde böyle öğretmensiz sınıflar bulunuyor ise diğer yerleri düşünmek bile istemiyorum.Bizim meslek vicdanı sorumluluğu en fazla olan meslektir.Eğer vicdanı sorumluluğa sahip biri değilseniz elli kere de kendiniz övseniz ben şöyle öğretmenim ben böyle öğretmenim deseniz boş...Karşıdaki insanları kandırıyorum dersiniz ama siz kendinizi kandırırsınız.Tıpkı bizim çocuğun sınıfındaki öğrencilerin ve velilerin kandırıldığı gibi.Hani siz dördüncü sınıfa kadar bu öğrencileri okutmak için almıştınız.Hani bu öğrenciler çalışkandı.Hani bu öğrenciler pırıl pırıldı...
...
Şimdi daha iyi görüyor daha iyi anlıyorum ki yanılmışız.Her öğretmen kendi çapında başarılıdır.Gelecek öğretmen daha başarılı ve daha idealist yolda bırakmayan olacaktır.
...
Devamlı yolda bırakmayan sizi satmayan insanlarla karşılaşmak ümidi ile...
21.09.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
-Tesbih-
Dört yıl başka başka öğretmenlerde okuyanlarda var.
Hayat şartları o an neyi gerektiriyorsa
Gereği odur.
Yoksa hiçbir öğretmen çocuklarını bırakmaz.
Nef'
ihsansan
Sizin bu durumu ben yaşadım öğretmen arkadaş.
Bu yüzden dahil oldum yazınıza.
Bizim öğretmenimiz de gitti ve gitmekte haklıydı mesela.
Üzüldüm çocuğum çok ağladı ama yine de haklıydı gitmekte.
Şimdi empati yapıyorum
Bir sınıfta öğrenciden çok velilerin sesi çıkarsa
O sınıfta o öğretmen nasıl faydalı olabilir ki
Dün yüzüne gülenler bugün sırtını döndü.
Okula bir gidiyorum dedikodu gırla.
Niye gitti
Hani bizimleydi
Falan...fakat
Suratlarındaki ifade düne kadar gülüyordu.
Böyle cahil cühela insanların arasında bende durmam inanın.
Kusura bakmayın velilerde hiç saygı yok.
Ögretmenimiz çocukları çok sever
Gördüğü zaman yüzlerini okşar.
Sempatisini eksik etmezdi.
Ama çok yıgıldılar
Yani ben bile rahatsız oldum bu durumdan.
Ben dışardan gördüğüm gözle konuşuyorum.
Düşünsenize ben dışardan böyle
Ya içeriden...
Teşekkürler..
ihsansan
Bir de sayın yazar
Çocuklarımızın üzerinde siz öğretmenler kadar velilerin de hakkı var.
Kim ne kadar verimli olabiliyor öğrencisine
Bunlar tartışılır.
Yani vebal bir insan üzerinde odaklanmasın.çocuklar kadar öğretmenlerimizi de üzmeyelim.
Bu kadar.
Saygılar tekrar.
ihsansan
-Tesbih-
Bizde yapılmıştı mesela
Her çocuk sınıfını biliyor artık.
Ve bizzat bunu öğretmenimiz elinde kağıt koşturduğunu biliyorum.
Çok merhametli bir insandı.
Hayırlısı diyelim.
Saygılar,
Ben tam olarak katılmıyorum size.
Öğrenciler yolda kalmıyor.devam ediyorlar yaşamaya.
Bu konuda bir insanın üzerine yüklenmek çok büyük bir vebal.
Bazen insanlar elde olmayan durumlarla karşılaşabilir.bunun yargısını tabiki bizler veremeyiz.
Kaldı ki hiçbir öğretmen çocuklarını bırakmak istemez.eğer bırakıyorsa muhakkak elde olmayan nedenlerdir.
Zaten insanoğlu çok bencil varken iyi yokken kötü.
Var mı böyle bir dünya.
Siz nerden bilebilirsiniz insanın yüreğinde olan depremleri.
Her öğretmen için ön yargı yapmayalım.
Onlar çok değerlidir.
Saygılar,