- 729 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
KADİR GECESİ
Kadir gecesi
Ferdi ve sosyal hayatımıza canlılık kazandıran,pek çok güzelliği ve bereketi bünyesinde barındıran Ramazan ayının sonuna yaklaşırken bin aydan daha hayırlı olduğu bildirilen kadir gecesine ulaşmanın sevinç ve mutluluğunu yaşamaktayız.
Kadir gecesi,Yüce Yaratan’ın insanlığa kurtuluş çağrısı olan Kur’an’ın indirilmeye başladığı,esenlik ve güvenliğin her tarafa yayıldığı, sema kapılarının açıldığı, dua ve tövbelerin kabul edildiği bir kutlu gecedir.
Değeri kur’an’a dayanan bu gecenin en güzel şekilde değerlendirilmesi, ancak Kur’an’a yönelmekle ve onun eşsiz mesajını anlamakla olacaktır.
Çünkü Kur’an sonsuz bir hazinedir. Onun,insanlığın ufkunda bir ışık gibi yanan meş’alesi her dönemde insanlığı aydınlatmaya devam edecek, taşıdığı değer ve anlamları, getirdiği ahlak ve erdem ilkeleri hep taze ve yeni kalacak, yaptığı davet kıyamete kadar sürecektir.
Kur’an aklın ve gönlün şifa kaynağıdır. O,anlaşılmak ve insanlığa rehber olmak için gönderilmiştir.Hayatı peygamber kılavuzluğuyla yaşamak, bütün zamanları kadir gecesi bilmek, yaratılanı yaratandan ötürü sevme olgunluğuna erişmek; imanı bir güç,aşkı bir teslimiyet, ölümü bir diriliş kabul etmek, ancak kur’an’a muhatap olmakla, onun mana ikliminde yol almakla mümkün olur.
Diğer kutlu zamanlar gibi Kadir gecesi de, önümüze dönerek gaflet içinde geçen günlerimizi sorgulama, unutarak ve bilmiyerek işlediğimiz hatalara tövbe edip bağışlanma dileme, kendimizi ve irademizi yenileme zamanıdır.Mükafatların sınırsız olarak verildiği bu gece, kalplerimizin, duygu ve davranışlarımızın her türlü kötülükten arınması, dinimiz hakkında sağlıklı ve doğru bilgimizin artması,
Aramızdaki sevgi ve bağışlamanın hepimizi kucaklaması için yeni adımlar atma imkanıdır.
Rabbim cümlemizi bağışlasın bu mübarek gecede AMİN.
GURBET MELEĞİ