- 1266 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsanın Anlam Arayışı
İnsanın Anlam Arayışı
Mutluluk aranmaz; ortaya çıkması gerekir. İnsanın “mutlu olmak” için bir nedeni olmalıdır. Bu neden bulunduktan sonra mutluluk otomatik olarak gelir. İnsan, mutluluk arayışında değildir; belli bir durumda yapısal ve uykuda olan potansiyel anlamı gerçekleştirmek yoluyla mutlu olmak için neden aramaktadır. (1)
İnsan hayatında acılar çeker ya da mutluluklar yaşar. Neyin hayırlı, neyin şer olduğunu yaşadıklarında anlayamaz. Esasında kötü gibi gözüken bir olay kendisine gelecekte mutluluk getirecektir.
Engelli camiası ile ilgili yaptığım çalışmalarda hep şuna şahit oldum. Engelli kardeşlerimizin genelinin mutlu olduğunu gördüm. Çünkü herhangi bir uzvunun eksik olması engelliye neden-sebep olmuş ve hayat mücadelesinde onu tetiklemiş. Aynı şekilde engelli yakını olan ailelerde de beden uzvu eksik olan kişinin hayat mücadelesi aileye neden-sebep olmuş.
Yazar Viktor E. Frankl’ın yazdığı ‘insanın anlam arayışı’ kitabında milyoner bir iş kadınına şöyle bir soru yöneltiliyor; “Seksen yaşındasınız ve ölüm döşeğindesiniz, geri dönüp çocuksuz ancak mali başarılarla dolu bir yaşamınız olduğunu görüyorsunuz. “ Böyle bir durumda ne hissediyorsunuz? Cevap olarak; “Ben evli bir milyonerim, rahat bir hayatım vardı ve bunu yaşadım! Erkeklerle flört ettim; onlarla cilveleştim! Ama şimdi seksenimdeyim; kendi çocuğum yok. Yaşlı bir kadın olarak geri dönüp baktığımda, bütün bunların ne için olduğunu anlayamıyorum; aslında, yaşamımın, bir başarısızlık olduğunu söylemem gerek”
KAYNAK
(1) dokumanpark.blogspot.com.tr/2015/09/insanin-anlam-arayisi-viktore.html
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.