Sevimli Dostlarımız için Adalet
Bencilsin insanoğlu
Tüm dünyayı kendinin sanıp ne başka insanların haklarına saygı duyuyorsun ne de o sevimli hayvan dostlarımıza.
O canlar ki biliriz insanlardan daha vefalı daha sadıktır. Benim için belki de insanlardan daha değerlidir o masum canlar.
Konuşamaz ama bir şekilde derdini anlatır. Seni korur,kollar.Sana zarar gelmesine izin vermez.
Ama insanlar öyle mi ?
Son zamanlarda o sevimli can dostlarımıza saldırılar had safhaya ulaştı.Bunun eğitim ile ilgisi yok çünkü eğitimli insanların da hayvanlara zarar verdiğini hatta ölümüne sebep olduklarını gördük Çıtır olayında.
En büyük okulları bitirin,en yüksek mevkilere gelin içinizde insanlık ve diğer canlılara saygı yoksa siz bir hiçsinizdir.
Mesleği eğitim olan bir akademisyenin yaptığına hepimiz şahit olduk.Akademisyen görevinden istifa etti.Zaten bu olaydan sonra huzur bulacağını hiç sanmıyorum.Yasalara da hesap verecek ayrıca .
Çıtır şimdi hayatta değil ama tüm zulme uğrayıp,yaşam hakkı elinden alınan dostlarımızın sesi oldu.
Mia ..Dünya tatlısı .Kayıp bir köpekti .Sahibi arıyordu.Sokakta uyurken yoldan geçen bir şahıs tekme attı.O kaçışı hala gözümün önünde zavallıcığın. Mia bulundu. Sahibine teslim edildi ama belki de ruhen iyileşmesi vakit alacak.
Mia’ya saldıran yakalandı.12 ayrı suçtan sabıkası olan bu şahsin bir hayvancığa saygı duyması düşünülemez elbette. Şahıs serbest.Tutuksuz yargılanacak. Umarım vicdanlı bir savcı çıkar da tutuksuz yargılanmaya itiraz eder,biz de görürüz şahsın ceza aldığını.
Maalesef bu olayların sonu gelmiyor.Gelmeyecek.Daha nelere şahit olacak,neler duyacak,nelere isyan edeceğiz kim bilir ?
Benim devlet büyüklerinden bir ricam var.
Hayvanlara şiddet uygulayan kişilerin yüksek ceza alması için Türk Ceza Kanunun’da tüm dünyaya örnek teşkil edecek düzenlemeler yapılması. Caydırıcı cezalar verildiği takdirde bu sevimli dostlarımızı korumak daha kolay olacaktır. Tüm dostlarımızı için Adalet istiyoruz.
Yaşam hakkı tüm canlılarındır.
Doğayı ve onları korumak bizim görevimizdir.
#ÇıtırİçinAdalet
#MiaİçinAdalet
YORUMLAR
Toplum olarak bu bilinçten çok uzağız. İnsanların bu canlar üzerine düşündüklerini dahi sanmıyorum. Çocuklarımız hayvan korkusu ile büyütülüyor. Onların da bizler kadar belki de daha fazla duyguları olduğunun farkında dahi değiller. Birbirine saygısı olmayan, kendine odaklı, her şeyi kirletmek ve talan etmekle meşgul kitleden daha fazla ne beklenebilir ki. Çocuklarımız dahi şiddete maruz kalıyor, öldürülüyor. Öyle ağır cezalar gelmeli ki insanoğlu kendi vahşeti ve kendi pisliği içinde kendi boğulmalı. Ve bu kategoriyi genişletmek çok mümkün. Duyarlılığınız için teşekkür ederim.
bluesea
Bir insana çocukken hayvan sevgisini aşılamalı ama çocukları hayvanlarla korkutmamalı
Evde bir kedi veya bir köpek ile büyüyen çocuk çok mutlu bir birey olabiliyor çünkü gerçek sevgiyi sadakati öğreniyor
Keşke her çocuk bir hayvan ile büyüyebilse
Hayvanlara çocukken şiddet uygulayanların büyüdüklerinde insanlara da şiddet uygulaması kaçınılmaz oluyor.
Bu konuda öyle büyük yaptırımlar uygulanmalı ki hiç bir insan başka bir canlıya zarar verememeli
superbaba
İneklerimiz vardı, bazen doğum yapar sevimli danalarımız olurdu. Koşardı bir o tarafa bir bu tarafa...
Kedimiz olurdu... O da sevimli yavrular doğururdu...
Köpeğimiz, tavuğumuz da olurdu...
Ama sadece bunla değil, kurbağalar, yılanlar, fareler, kuşlar...
Neler neler vardı çevremizde...
o yasa çıkmadan ve işletilmeden ne hayvana tecavüze ne de şiddete çözüm bulunabilir. o kadar dehşet boyutlarda ki Allah'ım neden diye isyan edesiniz geliyor.
Bu Allahsız kitapsız yaratıklarda tecavüzden hayvan dövüşüne kadar her şey var üstelik her ağızlarını açışlarında da söze Allah'ın adıyla başlayan zavallılar bunlar ve bunların içinde çok acayip konumlarda görev yapan memurlara da rastlayabilirsiniz.
inşallah bu yeni dönemde o yasa çıkar ve işletilir de gerçekten amacına tez vakitte ulaşır.
bluesea
Hem de öyle bir yasa çıkmalı ki hiç bir insan bir hayvana zarar verememeli.
Öyle insanlar görüyoruz ki hayvanlar onların yanında çok masum kalır.
Ben hayvanları çok severim özellikle kedi ve köpekleri
Sadakatlerini sorgulamayacağınız varlıklardır
İnsanlar keşke onları biraz örnek alabilse :(
Filiz Şahin.
yasa sahipli sahipsiz tüm hayvanları koruma altına alıyor
inşallah çıkar
İnsanın içinde sevgi varsa bundan hayvanlar da kesinlikle nasibini alır... Hayvanları sevmeyen insanları da sevmez... Öyle psikopatlar yaşıyor ki aramızda, bu hayvanlara yapılan zulüm bazılarının içinde yaşayan kötülüğü ortaya vuruyor...
bluesea
Ben hayvanları çok severim özellikle kedi ve köpekleri
Sadakatlerini sorgulamayacağınız varlıklardır
Çocukken hayvanlara eziyet edenler büyüdüklerinde insanlara da zarar veriyorlar çok üzücü :(