- 395 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KİLO DERDİ
KİLO DERDİ
İnsan bir şey yapmaya karar verir.
Hevesle işe başlar.
O an onun için bir milattır.
Bir dönüm noktasıdır.
Önünde bir sürü engeller, zorluklar vardır. Bu zorlukları bir bir aşarken kendine güveni artar insanın. Bazen yılarsın bırakmak istersin. O zaman inat devreye girer. Yoluna devam edersin. Bazen sağlık sorunları olur. En kötüsü de budur. Bazen birileri hevesini kırmak ister. O zamanda iraden devreye girer. Kimseyi kırmadan, kınamasına da aldırmadan ama yapıcı eleştirileri göz ardı etmeden geçmemek gerekir diye düşünürsün. Sana şevk veren arkadaşlarına şükran duy. Zira onlar seni başarı yolundaki itici gücündür aynı zamanda.
Mesela, devamlı oturmaktan, dengesiz beslenmekten dolayı kilom fazlaydı. Fındık fiyatları düşük olmasına rağmen dedim ki kendi kendime ”Amele almayayım, kendim toplayayım, kendim taşıyayım, hem kilo veririm hem de fındığın maliyetini düşürür biraz da olsa kar ederiz.” Nitekim on günün sonunda üç kilo vermişim. Eğer bundan sonra dengeli yersem, hareket edersem birkaç kilo daha verirsem amacıma ulaşacağım. Bakalım göreceğiz.
Diyecek o ki bu fındık işi kilo vermede benim için bir milattır, bir fırsattır.
Tabi bu arada arkadaşların şakaları esprileri çok hoş “A manken gibi olmuşsun, göbek erimiş”
Annem de “Ye uşağım ekmeksiz olur mu? Yahu doymadın” demesine kırmadan cevap veriyorum.
Bakalım bu kiloları atmayı başarabilecek miyim?
Şu anda iyi gidiyor. Ekmeği azalttık. Ah birde şu incir mevsimi geçse var ya!
Fındık para etmedi ama onun sayesinde kiloları verdik!
Yusuf Yılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.