- 1309 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Büyük Atlas Sen Çok Yaşa
Mevsimler şeridi misali resmi günler ve geceler başlıklı takvimde eylülün ilk hatırlatma günü buydu. Yedi eylül okul açıldı. Eylülün ilk haftası açılırdı hep.
Sekiz kardeşli bir aile için de yılın en kritik ve krizlerle dolu günüydü aynı zamanda. O iletişim fakiri yıllarda bizi enterese eden en önemli konu da o yıl içinde bir iktidar değişikliği olup olmadığıydı. Ya olursa çoğu ders kitaplarının değişmesi anlamına geliyordu. Ne Reşat Otmanın Fiziği ne Emin Oktayın Tarih Kitabı işe yarardı o zaman. Elde kalan Faik Sabri Duran’ın Büyük Atlas’ı dışında tüm kitaplar değişiverirdi. Matematik bile değişirdi siyasetle ne alakası varsa. Bir süre kaçak güreşip Öğretmenlerin kitap istemeden not yazdıracağı beklentisine girsekte her kitap birer birer alınırdı borç dert. Bu işin kırtasiye yönüydü elbet.
İlçeden daha ev tutulacak. Kiminle ev tutacağın belli değil. O yaşta kimin nesiyle aynı odayı 8-9 ay paylaşacaksın hepsi muamma. İlk gün köyden gider ve geç kalırdık daima. Çünkü minibüs ne zaman dolarsa hareket de o zamandı. Ders zili kimin umurunda. Tabi sıra kapma,önden yer, kiminle oturacağın hepsi karavana demekti. Kimsesizler mezarlığı misali.
Eski İngiliz Beyzadesi görünümlü geniş yaka ceket ve bol paça pantolonlara aykırı uzun yakalı gömleklere tutturulmuş kısa ve kalın kıravatla “Ey Türk Gençliği ve ardından İstiklal Marşıyla” günün anlam ve öneminin tekrarını müteakiben ders yılımız da başlardı.
YORUMLAR
Benim ortaokul dönemimde de dört yazarlı bir Türkçe ders kitabımız vardı
Abdullah Birkan-Saffet Aykun-Recep Gökyayla-İlhan İleri
Baha Dürder-Haydar Ediskun imzalı Dilbilgisi ders kitabı da biz okumasakta aklıma geliyor
Sosyal Bilgiler ders kitabımız üç yazarlı idi
Ferruh Sanır-Tarık Asal-Niyazi Akşit
Lise Tarih kitaplarımızda da Niyazi Akşit Emin Oktay yer alırdı
Lise yıllarımda Psikoloji ve Sosyoloji ders kitaplarımız ise Sami hocamında belirttiği Selman Erdem imzalı idi
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket hocam
Saygı ve selamlarımla...
levent taner tarafından 9/18/2017 12:43:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Seyit Hamoğlu
Maşallah bu kadar detay hatırlamanız takdire şayan Tebrik ederim
Yazının resminde Reşat Otman'ın Fizik kitabının resmini görünce heyecanlanmadım desem yalan olur. Nasıl heyecanlanmazsınız ki? O ders yüzünden üç senelik liseyi beş senede bitirmişsiniz. Tabii ki yanında bir de Turan Tanin'in Cebir kitabı var....
Diğerleri mi:
Edebiyat: Nihat Sami banarlı
İngilizce : Gatenby
Kimya: Ömer Bayın
Coğrafya: Sırrı Erinç- Sami Öngör
Biyoloji: M. Baç- N. Baç
Psikoloji: Selman Erdem
Şimdiki öğrencilerden kaç tanesi kitabının yazarının kim olduğunu söyleyebilir acaba? Öyle bir dertleri yok ki..Onlar kırtasiye kırtasiye dolaşıp '' Amca Reşat Otman'ın Lise 2 Fizik kitabı geldi mi'' Diye sormadılar ki hiç.
Ama dediğiniz gibi Faik Sabri Duran'ın Büyük Atlası hiç değişmezdi.
Selam ve sevgilerle.
Seyit Hamoğlu
Ömer Bayın bir türlü aklıma gelmemişti. Diğerlerini nasıl hatırladınız vallaha bravo size.
Teşekkürler bolca