Cihad
Cihat
Öncelikle Cihat üzerinde yanlış bir algı gündemde olduğu aşikar. Cihadın yüzde birlik kısmını temsil eden bölümünü (onuda yanlış anlatarak ) cımbızla ayırp adeta %100 bunu temsil ediyor diye lanse ediliyor. Bu şekilde yansıtılması çok yanlış bir algı oyunudur. Allah Resulü bir gazveden dönerken küçük cihadtan büyük cihada dönüyoruz demesini iyi idrak etmemiz lazım.
"Size karşı savaş açanlara sizde Allah yolunda savaş açın. Sakın aşırı gitmeyin. Çünkü Allah aşırıları sevmez BAKARA-190) Allah bize ancak savaşmaları karşı savaşmayı buyuruyor. Esire Mazluma kadın ve çocuklara asla dokunulmamasını emrediyor.
Cihad mücadele etmektir. Ne ile şeytan ile, nefis ile, dünya ile velhasıl ahireti unutturan yararsız ve faydasız meşguliyetleri terk etmek bir cihattır. Telefon elden düşmüyor günümüzde. Akıllı telefon çıkması ile büyüğü küçüğü elinde telefon. Bir çoğu oyun oynuyor. Bazısı haber ya da bilgi amaçlı kullanıyor.Çok azı. İşte bu illetten faydalı bir şekilde kullanmak günümüzde büyük bir cihattır.
Televizyon ayrı mecra. O haber bitiyor başka haber yüzde seksen aynı. Sözde haber izliyoruz. Yarım saatlik haber oluyor iki üç saat. Zaman israfı. Yeteri kadar ayırmak işte bir Cihat.
Ezan okunuyor. Namaza gitmek namazsızların yanında. İşte bir Cihat.
Oruç tutmak, yoksula muhtaca yardım etmek, işte bir cihad.
Trafik kurallarına uymak işte bir Cihat.
İnsan veya hayvanların yaşamını kolaylaştırıcı aletler yapmak işte bir Cihat.
Çocuğunu eğitmek, vatan ve millet sevgisi aşılama bir Cihat
Vatan ve namus düşmanlarına karşı daima mücadele. İnternetse internetle, sinemaysa sinema ile silahsa silahla mecbur kalındığında. Yoksa bizim gayemiz yaşatma insanca yaşama ebedi azaptan cehennem azabından kurtuluşuna vesile olma işte bir Cihat.
Ben az diyeyim sen çok anla vesselam. Faydalı işlerle meşgul olmak bir Cihat. Nefsi ve bedeni bu yolda yormak. İnsanlık adına imanla çalışmak. İslamı yaşayarak tebliğ en büyük Cihat.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.