- 1449 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kuran’da Muhammed Peygamberimiz
Muhakkak ki Allah’a kulluk etmek Muhammed Peygamberimiz ‘Muhammed Aleyhisselâm efendimize itaat etmekle mümkündür. Bu da ancak Peygamberimiz Muhammed Aleyhisselâm efendimize gelen vahi Kur’an’ı anlayarak okursak mümkündür
Muhammed Aleyhisselâm Efendimiz kendisini Allah’tan gelen Vahilerle yaşamını belirlemiş. Ve her verdiği öğüt Rabbimizden gelen Mesajı bildirmekle olmuştur. Peki Peygamberimiz ‘Muhammed Aleyhisselâm efendimizin Kur’an dışı konuşmadığını nerden biliyoruz Evet Yüce Rabbimizin Muhammed Resulümüze. Gelen vahi Kur’an’da şu şekilde bildiriyor !
Hâkka Sureleri 44,45,46,47. ayetler Eğer Peygamber bize atfen bazı sözler uydurmaya kalkışsaydı, elbette onu bundan dolayı kıskıvrak yakalardık; sonra da onun şah damarını keser atardık. Hiçbiriniz buna engel de olamazdınız
Evet Dostlar Peygamberimiz ‘Muhammed Aleyhisselâm efendimize itaat etmekle Allah’a iman etmektir. Vicdan sahibi olan Yüce Rabbimizin Kullarına Kur’an’da ayetler paylaşıyorum.
Tevbe Sureleri128-129 ayetler Ayet Meâli: And olsun, size, içinizden bir peygamber geldi ki, zahmet çekmeniz onu incitir ve üzer. Size çok düşkündür, müminlere çok merhametlidir, onlara hayır diler. Ey Resulüm, eğer senden yüz çevirirlerse (sana iman etmezler ve emirlerini dinlemezlerse), de ki: “- Bana Allah yeter, ondan başka hiç bir ilâh yoktur. Ben, ancak ona güvendim ve o büyük Arş’ın sahibidir.”
( ÂLİ İMRÂN Suresi 164. ayet ) Andolsun, Allah, mü’minlere kendi içlerinden; onlara âyetlerini okuyan, onları arıtıp tertemiz yapan, onlara kitab ve hikmeti öğreten bir peygamber göndermekle büyük bir lütufta bulunmuştur. Oysa onlar, daha önce apaçık bir sapıklık içinde idiler.
( SAFF Suresi 9. ayet ) Resulünü hidayet ve hak dini getirmek üzere o gönderdi ki, ortak koşanlar hoşlanmasa bile, onu tüm dinlerden üstün kılsın.
( YÂSÎN Sureleri (2-4) ayetler (Ey Muhammed!) Hikmet dolu Kur’an’a andolsun ki, sen elbette dosdoğru bir yol üzere (peygamber) gönderilenlerdensin.
( Sebe’ Suresi 28. Ayet ) Biz seni bütün insanlara ancak müjdeci ve uyarıcı olarak göndermişizdir; fakat insanların çoğu bilmez.”
( A’RÂF Suresi 158. ayet ) De ki: "Ey insanlar! Ben sizin üstünüze Allah’ın resulüyüm. Göklerin ve yerin mülkü o Allah’ındır. İlah yoktur O’ndan başka. O diriltir, O ölüdürür. O halde Allah’a ve resulüne iman edin; Allah’a ve onun sözlerine inanan o ümmi peygambere iman edip uyun ki, doğruya ve güzele ulaşabilesiniz."
( Teğâbun Suresi 8. Ayet ) Öyleyse Allah’a, Peygamberine ve indirdiğimiz nûra, Kur’an’a inanın; Allah işlediklerinizden haberdardır.
( Fetih Suresi 13. Ayet ) Allah’a ve Peygamberine kim inanmamışsa bilsin ki, şüphesiz Biz, inkârcılar için çılgın alevli cehennemi hazırlamışızdır.”
( ENBİYA Suresi 21 -106. ayeti ) Doğrusu bu Kur’an’da, kulluk eden kimselere bildiri vardır. Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik.”
( Ahzâb Suresi 21. Ayet ) Şüphesiz bunda Allah’a kulluk eden bir toplum için yeterli bir mesaj vardır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.