- 897 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İMTİHAN
Yeni Türkiye’nin bu güneşi bol günlerin de perde arkasında kalan tüm gölgelerin Tecâhül-i ârif yapıldığı bir zamanda insanın insana olan saygısı sıfır diyebilmemden bile düşük artık.
Nasıl büyüyebiliriz ki bu ortamda ?
Mazlumun ahının duyulup da susulduğu zalimin öfkesinin görülüp de bertaraf edilmediği bir dünya da yaşamak ne de boş bir cümledir.Sadece iman ettikleri için zulüm gören insanlar...Asırlardır dünya içerisinde birlikte hiçbir sorun gözetmeksizin bir arada yaşayan topluluklar ve kan,vahset,soykırım,eziyet,baskı,şiddet ve ölüm gibi ağır suçları birbirlerine uygulayan topluluklar ile dolu bir yer burası.
Müslümanların imtihan için geldiği bir dünya...
Toplumlar sevginin ve saygının olduğu yerde birbirlerini yok etmeye, kesip öldürmeye kalkmaz binlerce yıl bir arada yaşayabilirler.Şayet insan önce kendine saygılı olmalıdır.İnanca olan saygıda böyledir.Üzerine ayak bastığınız topraklarda Müslümanların çok veya az sayıda olduğu bir toplum varsa inancın ve mezhebin ne olursa olsun herkesin eşit olarak yaratıldığı bu dünyada SAYGI göstermek var olan zorunluluktur.
21.yüzyılın Türkiye’si nerede zulüm görmüş şiddet ve baskıya maruz kalmış Müslüman varsa kucak açmaktadır.
Birine saygı duymak insan olmanın gereğidir.Dünya tarihinde en çok soykırıma Müslüman toplulukların uğradığı gibi bir gerçek vardır.Şöyle ki 18.yüzyılla başlayan Mora Müslümanları,Rusların Müslüman Çerkezlere yaptığı soykırım, Ermenilerin Müslüman Türklere uyguladığı şiddet,20.yüzyılda Müslüman Çeçenlerin ve Müslüman Türkmenlerin katledilmesini gibi korkunç olaylar hep içlerinde iman eden yüreklilere uygulanmıştır.Günümüze kadar birçok küçük çocuk katledilmiş, camiler yıkılmış ve yakılmış, hatta insanlar araçlara bağlanıp sürüklenmiştir.Son yirmi otuz yıllık süreçte Suriye’de,Arakanda,Kudüs’te yaşananlar gösteriyor ki Ülkemizde inancımızın gerektirdiği hususlarda yaşamaya devam ettiğimiz zaman karşımızda inancımıza olan saygısının sıfır ve hatta kendisine saygısı olmayan birçok İslam düşmanıyla karşılaşıyoruz.
İslam, zulmü,şiddeti ve karanlığı ortadan kaldıran nurdur.Şuara suresinin 227.ayeti kelimesinde de belirtildiği üzere ’’Zulmedenler hangi akıbete uğrayacaklarını görecekler.’’ meali İslam dininin yüceliğini bir kez daha açıklıyor.Çünkü İslam insanoğluna saygı,sevgi,adalet ve özgürlük sunuyor.Adaletin ve saygının olduğu yerde zulmün ve zalimin olmayacağı Müslüman olduğumuz ve inancımızın çerçevesinde yaşamak için çabaladığımızda dahi karşımızda zalim varsa bile Allah’a ait olduğumuzu unutmayalım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.