- 735 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DAHA KAÇ BEBEK ÖLMELİ?
Geçtiğimiz hafta Japonya Tarım Bakanının istifa ettiği haberi verildi bültenlerde. Dünyada yüzlerce ülke var ve hemen her gün bir ülke kabinesinde bakanlardan biri istifa eder ve ya görevden alınır... Bu habere yurdumda ’’haber’’ olma niteliği kazandıran şey istifanın sebebi: Okullara küflü pirinç yollandığının ortaya çıkması! Yani koskoca bakan bürokratlarının kellesini almak yerine, başında bulunduğu kurumun onurunu korumak adına koltuğundan vazgeçti...
Yine geçtiğimiz günlerde İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde 11 saat içinde tam 13 bebeğin öldüğü haberi verildi bültenlerde. Daha Ankara’da kaybettiğimiş onca bebeğimizin acısı tazeyken hem de... Ankara faciasından sonra, ölümlerin sebebi olarak gösterilen hastane enfeksiyonlarının asıl sebebi söylendi: 1 küvözde 2 ya da 3 bebek yatırılıyordu ve bu durum zaten ’’normal’’ olmadığı için hastaneye yatırılan bebeciklerimizin birine bir mikrop bulaştığında diğerlerine de kolayca bulaştığı için öldükleri idi...
Peki neden 1 küvözde birden fazla bebek yatırılıyordu? Çünkü yukarlardan birileri emirlerini buyurmuşlardı: HİÇ KİMSE HASTANE KAPISINDAN DÖNMEYECEKti! Çünkü bizim asıl derdimiz o hastenin kapısından girebilmekti ve o kapıdan içeri girdiğimizde huzur içinde ölebilirdik! Yani 3 kişi için hazırlanmış bir odada 5 kişi bulunabilirdik ve böylece sıhhat kazanabilirdik(!). Yani 3 kişiye bakmak için işe alınan bir sağlık görevlisi 5 kişiye de en iyi şekilde bakabilir(!). Yani devletin hastanelere ilave bina yapıp servisleri genişletmesi ya da yeni hastaneler yapması, ek personel istihdam etmesi gerekmiyor. Hasta hastanenin kapısından girdiği anda hiç birimizin sorunu kalmıyor!
Şimdi merak ettiğim nokta şu: Bu sorunun asıl sorumluları koltuklarında rahatça otururlarken, fatura yine onların emirlerini uygulamak zorunda kalan bürokratlara mı kesilecek; yoksa günlerden bir gün bizler de tıpkı Japon bakan gibi insan olmanın ne demek olduğunu kanıtlarcasına öylesi erdemli davranışlar görebilcek miyiz?
Ben hiç umutlu değilim. Çünkü insan koltuğundan vazgeçebilir ama rant kapısından vazgeçmek hiç de kolay değildir. İşte bizim asıl bilmemiz gereken de bu!
Ufuk Bayraktar
25.09.2008
Bitlis