Kendisini başkalarının kurtarmasını bekleyen kişiler yalnızca kölelerdir. voltaire
Mert YİĞİTCAN
Mert YİĞİTCAN

PAYLAŞIMSIZ PAYLAŞIMLAR (1)

Yorum

PAYLAŞIMSIZ PAYLAŞIMLAR (1)

10

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

922

Okunma

PAYLAŞIMSIZ PAYLAŞIMLAR (1)

Yaşamımızın içerisinde , zorunlu nedenlerle ya da, isteyerek bir çok paylaşımları yaşıyoruz.Paylaşımlarımızı güzel kılan şey ise, hep biliriz ki, paylaşımların , karşılıklı yaşanabilmesi dir.Sevgi, saygı, şefkat, arkadaşlık, dostluk paylaşımlarını düşündüğümüzde, hepsinde de birlikte paylaşılan şeylerin güzellikleri oluşturduğunu biliriz hepimiz.
Sanat, edebiyat, ve şiir paylaşımları ise, zorunlu olarak değil, isteyerek tercih ettiğimiz paylaşımlardır öyle değil mi? Ama bakıyorum ki, şiir ve edebiyat eserlerini paylaşırken ; yazarlara, şairlere, ve eserlerine karşı haksızlıklar yapıyoruz... Paylaşımsızlık ölçeğinde, sözde paylaşımlar içerisindeyiz.
Bir şiir sitesinde erkek ve bayan şair dostların ekledikleri şiirler paylaşımlara sunulmaktadır elbette... Paylaşıma sunulan, şiirler midir? şairler midir? şairlerin cinsiyetleri paylaşımlarda ne derecede önemlidir? Düşünüyorum da, insanımız, paylaşıma sunulan şiiri paylaşmanın çok uzağında... İki kelimecik bile olsa yüreğinden o şiir, yazı ya da eser için gelen duygularını, yorum olarak eklemekten de çok uzak kalıyor...
Üzücü bir durum bu aslında...Konuyu fazla uzatmadan bağlamak istiyorum bu yazımı.Bence, şiir sever dostlar, okudukları, paylaştıkları bir şiir ile ilgili iki kelimecik dahi olsa, bir yorum eklemeyi alışkanlık haline getirmeliler...Pozitif yönde ya da eleştirel yönde olsun, kısacık da olsa bir yorum, şaire, paylaşıma sunduğu şiir ile ilgili bir fikir ve yön verecektir çünkü...Ve yüreklerle paylaşımın, ve duygu düşünce dünyalarının gerçek anlamda paylaşılmasının da bence gereği bu olmalı diye düşünüyorum...
Paylaşımsız paylaşımlardan, paylaşımcı, yürekten, yürekli paylaşımlara geçmekte yarar var diyorum.
Tüm dostlara, sevgi ve saygılarımla...

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Paylaşımsız paylaşımlar (1) Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Paylaşımsız paylaşımlar (1) yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PAYLAŞIMSIZ PAYLAŞIMLAR (1) yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Naz Boyacı
Naz Boyacı, @naz-boyaci
19.8.2009 00:50:04
Sayın, Mert Yiğitcan;
Ders verir nitelikteki bu yazınız için sizi yürekten kutlarım.
Yazınız ;Sesim, yüreğim hatta çığlığım olmuş...
Günümüzde herşey öylesine sığlaşmış,öylesine sıradanlaşmış ki;En güzel duygular,en güzel sözcükler ve yaşamlar ,yaşamlarımız; heveslere,kaygılara,beklentilere,bencilliklere adeta kurban edilmiş...edilmekte...
Oysa ne kıymetli bir duygudur''biz''olabilmek,bir başka deyişle, paylaşabilmek...
Yaşam; içindeki herşeyi ile paylaşabilmektir...Budur güzellikleri ve tebessümleri yaratan .
Oyasa; Edebiyat ve şiir'e gönül vermiş kişilerde durum böyle olmamalı...Edebiyat ve Şiir' de cinsiyet nasıl bir kavramdır? Bu tespitinize yürekten katılıyorum,gerçekten üzücü...Elbette istisnalar var,olacaktır da...
Asıl olması gereken istisnai durumlar, olumsuzluklar dır.
Günümüzde ise tam tersi bir durum yaşanmakta ki ,duyarlı yürekleri elbette üzmekte ve düşündürmekte.
Çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum.duyarlı yaklaşımınızı ve paylaşımınızı tekrar yürekten kutluyorum..saygılar sunuyorum...
''PAYLAŞMAZSAM HAYATIM ZORLAŞIR''
Mert YİĞİTCAN
Mert YİĞİTCAN, @mertyigitcan
27.12.2008 18:29:15
Bu konu evrensel bir konu dostlar...Tüm şiir yürekli dostlarımızın bu konuya, yorumlarıyla sürekli katkı vermelerini bekliyorum.Sevgilerimle....
Sedat_ERDOGDU
Sedat_ERDOGDU, @sedat-erdogdu
30.10.2008 11:01:42
Paylaşıma sunulan, şiirler midir? şairler midir? şairlerin cinsiyetleri paylaşımlarda ne derecede önemlidir? Düşünüyorum da, insanımız, paylaşıma sunulan şiiri paylaşmanın çok uzağında... İki kelimecik bile olsa yüreğinden o şiir, yazı ya da eser için gelen duygularını, yorum olarak eklemekten de çok uzak kalıyor...
ilkbay
ilkbay, @ilkbay
27.9.2008 12:17:08
slm dostum..... evetcok haklısın kalp kalbe karşıdır derler cok dogru bence yaşayan bilir yaşada gör derler...... birde uzakdan sevmesi cok keyifli biran aklına gelir gözlerin dalar gider alamassın gözlerini
yakınınnda olsa belkide bu kadar anlayamassın cok sevdigini bu işte sevgi paylaşımıdır tabiki sevebilene sevdigini ifade ederse karşılıklı bir duygu alışverişi olur. Ama ifade edemesse tek taraflı yaşanır. sonu hüsran olur....... Sizin deyiminizle PAYLAŞIMSIZ PAYLAŞIMLAR.....BU VAHİM DURUMLARARA DÜŞMEMEK DİLEGİYLE HOŞCAKALIN......... İLKBAY...

Mert YİĞİTCAN
Mert YİĞİTCAN, @mertyigitcan
25.9.2008 16:54:31
Sevgili ilkbay dost, teşekkür ederim doğruya doğru yürek katkınız için.Mutluluk dileklerimle...İkinci kez kaydedilmiş bu yorumum, bari içeriğini biraz değiştireyim dedim...Paylaşımsız paylaşımlardan, paylaşımlı paylaşım doktalarına erişmeyi diliyorum burada...Yürek renkleri, duygu, düşünce yapıları benzeşen, kısacası, aynı yöne bakabilen, ve benzer şeyleri görebilen hissedebilen yürekler yakındır birbirlerine...Sevgi ve saygılarımla...

mertyigitcan tarafından 9/25/2008 8:35:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mert YİĞİTCAN
Mert YİĞİTCAN, @mertyigitcan
25.9.2008 16:43:00
Sevgili ilkbay dost, teşekkür ederim doğruya doğru yürek katkınız için.Mutluluk dileklerimle...
ilkbay
ilkbay, @ilkbay
25.9.2008 13:29:22
slm yazar dostum......................Cok haklısınız ama biz insanlar böyleyiz işte böyle geldi böyle gidiyoruz. sevincler kederler güzel olan herşey paylaşdıkca deger kazanır. paylaşmayı bilmeyen biri için imkansızdır Bende yazınızı okudum cok güzel yorum yazayım dedim. paylaşmak adınada olsa size başarılar dilerimmmm hayatınızda kaleminize saglık.......
deryaxderya
deryaxderya, @deryaxderya
25.9.2008 01:50:56

Aslında kendimize çok da haksızlık etmeyelim. Şiirleri okuyor ve iki kelime de olsa yorum yapıyoruz. Fakat siteye ayırabildiğimiz zaman içerisinde, eklenen tüm şiirleri okumak imkansız. Bu nedenle, şiirine az yorum alan değerli şair dostlarımızın anlayışlı olması gerektiğini düşünüyorum.
Selamlarımla...
Mert YİĞİTCAN
Mert YİĞİTCAN, @mertyigitcan
25.9.2008 01:26:00
Malesef arkadaşım ben de bu konuya dikkat çekmek istemiştim.Tepkisiz, sessiz,paylaşımsız,içe dönük bir toplum halindeyiz.Bu gerçeği değiştirmek için çaba göstermek gerekiyor.Paylaşımın için teşekkür ediyorum can arkadaşım..
hayatgülbahçesi
hayatgülbahçesi, @hayatgulbahcesi
25.9.2008 00:51:10
kaleme aldığınız bu siteme katılmamak elde değil değerli arkadaşım
malesefff paylaşmayı sevmeyen bireyler olup çıktık
ama kendimiz söz konusu olduğunda paylaşıma sunduğumuz ne varsa eğer paylaşılmaz ise surat asabiliyoruz
SANA YAPILMASINI İSTEMEDİĞİN ŞEYİ SENDE BAŞKASINA YAPMA sözünü anımsadım senin yazını okuyunca
şiir yada yazımızın okunuş HİT ine bakıyoruz 100 civarıda olsa yorum sadece 2-3 taneeee
garip gerçekten çokmmu fazla sessiz bir toplum tepkisiz bir kalabalıkmı olduk kiii?
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL