- 1364 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
CENNETİ KAZANMAK VE GÜZEL YAŞAMAK BEDAVA
Aslında cennet ve güzel yaşamak bedavadır. Evet BEDAVA. Mesela para verip alkol almıyorsunuz. Para verip gece hayatı yaşamıyorsunuz. Para verip kumar oynamıyorsunuz. Para vermeden namaz kılabilirsiniz. Dua edebilirsiniz. Başkasının namusuna bakmadan da durmak bedavadır. Dedikodu yapmadan duranlardan para istemezler. Mesela tebessüm etmek bedavadır. Değer vermek ve değer bilmek içinde asla para talep etmezler. Yahut "sen niye iyilik yaptın karşılığında şu kadar borcun var" demezler. Yardımsever olmak için para verip kursa gitmeye de gerek yok. Aşkın sevginin de asla para ile karşılığı yoktur. Zaten para ile karşılığı varsa o da aşk sevgi değildir. Hırsızlık yapmamak bedavadır. Çalıştığı işte adam gibi çalışıp kazandığı parayı harcamak. Güzel konuşmak, hitap ve üslubu efendice ve kullanmakta bedava. Edebi, ahlâkı, kişiliği, Saygı ve sevgiyi çok iyi bilip uygulayınca inanın hiç para istemiyorlar. He birde İNSAN olmak da bedava, yeter ki insanın özü ve sözü bir olsun...
Yusuf BİTİM
YORUMLAR
İnsan sorgulamadan edemiyor. Bu ifademi lütfen yanlış anlamayınız ama söylemek de zorundayım. Cennet bedevadır dediniz. Cennete gidip gelen olsaydı sorardık, bedava mı değil mi diye? Soyut kavramlar daima bedavadır. Hayaller de öyle. Rüyalar da. Konu derin ve daha fazla irdelemek istemiyorum.