- 1195 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YAPAY ZEKA (ROBOT) ŞİİR YAZAR MI?
İnsanın düşünce şeklini ve yapısını anlayıp bu sistemleri kopyalayarak bunu hayati olmayan formlara ve yazılımlara aktarma işlemi olarak açıklanabildiği gibi, düşünebilen bir cihazı ya da yazılımı ortaya çıkarma işlemine de yapay zeka denilebilir.Tamamen insana özgü, hissetme, davranışları öngörme, karar verme gibi şeyleri gerçekleştirebilen yapay zeka ürünleri, genel olarak robot adı ile adlandırılır. İnsan düşünebilen, karar verebilen, mantıklı hamleler yapabilen ve bu hamleler sonucunda neler olabileceğini hesaplayabilen bir canlıdır. Bu özellikler yaşam içerisinde bizlere basit işlemlermiş gibi gelse de bu özellikleri taklit edip bir forma bunu aktarma işlemi belki de dünyanın en zor ve karmaşık işlerinden biri olmaktadır.
Yapay zeka, genellikle bilgisayar bilimleri ile ilişkilendirilse de matematik, biyoloji, psikoloji, felsefe ve diğer farklı bilimler ile de yakından ilgilidir. Tüm bu alanlardaki bilgilerin kombine edilmesi eninde sonunda yapay zeka konusundaki gelişmelere bağlı olacaktır.
Bugüne kadar, insan zekasına ait özelliklerin tümü henüz tam anlamıyla keşfedilememiştir ve bu nedenle yapay zeka oluşturulması için uygulanamamıştır. Günümüzde yapay zeka genel olarak sadece kazanç getirecek, yapay zeka kabiliyetinin tamamına ihtiyaç duymayacak özel bazı alanlara odaklanmıştır.
Günümüzde yapay zekânın kullanılma potansiyeli olan binlerce uygulama alanlı bulunmaktadır. Bu alanlar otonom kontrolü ve hedef tespiti gibi askeri uygulamalardan, bilgisayar oyunları ve robotik hayvanlar gibi eğlence dünyasına kadar geniş bir yelpazede değerlendirilebilir. Bunun yanında bankacılık, sağlık ve sigorta şirketlerinde müşteri davranışları ve trend tespiti gibi çok fazla miktarlarda bilgi işlenmesi gereken alanlarda da kullanılabilmektedir.
Günümüze kadar birçok bilim kurgu filmine de konu olan yapay zeka ilerleyen yıllarda bu yöndeki araştırmaların hızlanması ve gelişmesi ile günlük hayatımızı çok farklı yönlere taşıyacağı kesin gibi görünüyor. Yukarıda belirttiğimiz uygulama alanları sadece bunun çok küçük bir miktarı olsa da özellikle askeri amaçla kullanımı geçmiş yıllardan beri birçok kişinin fantezilerini süslemekte ve yakın gelecekte artık insanlar yerine robotların savaşacağına kesin gözle bakmaktadır.
Son yıllarda teknoloji çok hızlı ilerliyor.Akıllı telefonlar,akıllı buzdolapları,akıllı evler v.b derken yavaş yavaş robotik hayata doğru gidiyoruz.Teknoloji hayatımıza çok şeyler katıyorken acaba götürdükleri neler.Biyolojik dünyamızı kolaylaştırırken,psikolojik dünyamızı hangi yönde etki edecek.İşsizlik artacak,insani ilişkiler yıpranacak.Günümüzde antideprasan kullanımı çok hızlı şekilde artıyor neden acaba?
Teknolojik gelişmelerin insanlık için,insani değerler için etkileri tartışılmalı.Gittikçe insanlar teknoloji bağımlısı haline geliyor.Gençler yolda araba çarpacak telefondan gözünü ayıramıyor.Okulda öğrencinin derste telefonu oynarken görüp alıyoruz.Ailene vereceğiz diye söylüyoruz.Öğrenci yalvarıyor dakikalarca ne olur öğretmenim,telefonumu verin.Nereye gidiyoruz bilemiyorum.
Yapay zekanın duyguları da olacak mutlaka.Siri’nin yok gibi şimdilik ama ilerde olabilir.Robot sevgililer mi olacak?Titanyum çeliğine yandığım,devrelerini sevdiğim diye şiirler mi yazılacak?Sevgiler,acılar umutlar,yalnızlıklar,hasretlikler,ihanetler yok mu olacak?
Robotlar şiir yazacak mı?Edebiyat defterini robotlar mı işgal edecek?Fantazi ,bilim kurgu gibi oldu dostlar,ama insan soramadan edemiyor.
İnsan duyguları ile insandır.Teknolojik gelişmeler elbette insanlık için faydalı,ancak insanlığımızı öldürmemeli diye düşünüyorum.Saygılar,selamlar.