- 622 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜRÜST GENÇLER
İnsanı insan yapan özelliklerin başında gelir., dürüstlük. Ve yeni nesillere bunun öğretilmesi gereklidir. Okullar bunun için vardır, öğretmenler bunun için vardır, hatta büyükler de bunun için vardır. İyi, güzel olan şeyleri el birliği ile yeni nesillere aktarmaktır esas işimiz.
Yeni bir nesil yetiştirmekteyiz. Hür düşüncele olsun, dayaktan uzak olsun, her türlü sıkıntıdan uzak olsun dile uğraşıyoruz. Belki tarihimizde görülmedik ölçüde de fedakarlık yapıyoruz onlar için. Yetiyor mu dersiniz? Erdemleri öğretmeden onları dünyevi şeylerle donatmak yeter mi? Öbür dünyayı demiyorum, bu dünya için bile yeter mi?
Her çocuk hata yapar ve biz onların yaptıkları hatayı kazanca çeviririz. Bir başka ifade ile hata yapmaları bize neyin üzerine gitmemiz gerektiğini gösterdiğinden iyidir de. Çocuk hata yapar el birliği ile hatayı gösterir ve düzeltmesi için fırsat verir, yol gösteririz.
Ne hatadır? Biz onlara ortak bir tavırla neyin hata olduğunu göstermezsek, çocuk neyin hata olduğunu bilmezse, nasıl düzeltir hatasını?
Okulda öğretmeninin dediğini evde babası yalanlarsa, babasının nasihatini anne hiçe saylarsa, annenin kaygılarını komşu küçümserse bu çocuk neyin yanlış, neyin doğru olduğunu ne bilecek?
Bakın bu konuya gelişimi de anlatayım size.
Bir şiir yazma yarışması, öğretmenler toplanmış dereceye girecek eserleri tespite çalışıyor. Öğrencileri seviyeleri belli, çok güzel şiirler de var ama, her zamanki kaygı yine ortaya çıkıyor. Ya bu şiirler alıntıysa ! Ya da alıntı kanaati ile dereceye sokmadığımız şiir gerçekten o çocuk tarafından yazılmışsa:
Bir fikir atılıyor ortaya. Arkadaşlardan biri interneti öneriyor. Şiirlerdeki özellikli ifadeler arama motoruna yazılıyor ve bekleniyor. Sonuç, ne yazık ki birçok şiir internetten alınmış.
İki ihtimal akla geliyor. Birincisi çocuklara ödev verilmiş gibi şiirin konusu verilmiş ve çocuk duvar gazetesine yazı getirmiş gibi internete girmiş ve yazdırıp getirmiş, bu masum görünse bile en azından bir başkasının şiirini yazınca altına o şairin adını yazmak gerektiği öğretilmeli. İsmini yazsa bile hazırlayan veya derleyenden sonra yazılmalı.
İkinci ihtimal daha kötü. Çocuklar böyle bir yarışmaya katılacaklarını bile bile internetten veya her hangi bir yerden şiir araklamışlar. Burada yine çocuklara bir sözüm yok, başa dönüyor ve bu yapılanın bir hırsızlık olduğunun öğretilmesi gerekliliğini hatırlatıyorum. Birinin yazdığı şiirin altına kendi adını yazıp yarışmaya katılmak ne kadar kötü, bunu anlatmak gerekiyor çocuklara.
Eğer bir iki tane olsaydı yapılan, belki bu kadar canım sıkılmazdı, emin olun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.