- 1090 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GAZİ HAKLARI
İstiklal Savaşı Kore Savaşı ve Kıbrıs Savaşına katılan Muharip Gazilere Ülkemizde yeterince değer veriliyor mu ve yaşamlarını Devletçe verilen hak ve menfaatler ne kadar etkilemektedir veya yeterlimidir. Ülkemizde Gazi denince ilk akla ne geliyor veya yeterince Gaziyi tanıyor muyuz.
AÇIKLAMA: Yabancı bir Ülkenin askeriyle savaşan ve bir fiil bu savaşa katılanlara Muharip Gazi Denir.
Yurt savunmasında içte ve dışta her hangi bir çarpışmada yaralanarak her hangi bir uzvunu kaybedenlere ise Malul Gazi denmektedir böylelikle Gaziler iki sınıfa ayrılmıştır.
Konumuz Muharip Gaziler olacaktır. Bu konuda sizlere kısa bir bilgi vermek için aşağıda madde madde hak ve menfaatlerini bir doküman halinde sunuyorum bu konudaki görüş ve önerilerinizi lütfen formda yazınız.
DEVLETÇE MUHARİP GAZİLERE VERİLEN HAK VE MENFAATLER
1- Şeref Aylığı : Emekli ve çalışanlar şunda 340 lira sosyal güvencesi olmayanla asgari ücret tutarı olan 540 lire almaktalar burada bir kısım gaziyi şerefli bir kısım gaziyi de az şerefli gibi değerlendirmeye tabi tutulmuştur çünkü verilen Şeref aylığıdır Geçim aylığı değil Şeref aylığının kimlere verileceği anayasada belirlenmiştir.Diğer ülkelerde ortalama yalnızca şeref aylığı 3.800 ABD dolarıdır
2- Ücretsiz Sağlık hizmeti : Devlet hastaneleri ve Üniversite hastanelerinde ücretsiz tedavi yani katkı payı ödenmez bu ilaçta da aynıdır. Diğer ülkelerde tamamen ücretsiz olduğu gibi gazilere ait özel hastaneler vardır ve ülkedeki tüm özel hastaanelerden istifade ederler
3- Devlet demir yolları ve Deniz yolları iç hat seferleri ile Belediye vasıtalarından kendisi ve eşi ücretsiz seyahat etme hakkına sahiptirler: Sadece iç hatlarda diğer ülkelerde tamamı ücretsizdir
4- 3292 sayılı kanun gereği meskenlerde tüketilen elektrik bedellerinden %40 indirimden yaralanır: Diğer ülkelerde tamamı ücretsizdir
5- 2177 sayılı yasa gereği Gazi çocuklarının Devlet yurtlarından ücretsiz istifade eder: Diğer ülkelerde Gazi çocukları istedikleri okula girer ve tamamen ücretsiz en iyi şekilde yetiştirilirler.
6- Askeri Hastane misafirhanelerinden yararlanmak: Diğer ülkelerde Gaziye özel hastaaneler vardır. Ve tedavi tamamen ücretsizdir.
7- Tören elbisesi temini (MSB ve özel gayretlerle): Sizce bu bir hakmıdır Gaziye hayatı boyunca törenlerin dışında kullanamayacağı şekilde dizayn edilmiş bir takım elbise değeri 150 lira diğer ülkelerde özel kıyafetin yanında madalya ve özel araçlar verilmektedir özel plakalı araçlar
8- Devlet törenlerinde protokole alınma: Buna ne dersiniz bizde buda hak olarak geçiyor diğer ülkelerde Gazi en önde yer alır protokolde Devlet başkanlarını yanında Avustralyada Cumhur Başkanın önünde yer alırlar ama bizde lütfetmişler.
9- Okula kayıt ve okul kayıt yenilemede her hangi bir ücret alınmaz: Diğer ülkelerde Gazi çocukları en iyi okullarda yetiştirilirler.
10- Vefat eden Muharip Gazi için bir manga asker ile D tipi Askeri Cenaze Töreni düzenlenmesi ve mezarlığı olan yerlerde ücretsiz mezar ve üst yapı temini: Bence en büyük hak bu öldükten sonra Gazini işine çok yarayacaktır.
11- Belediye Özel idare ve Köy hizmetlerinde Su, iş makinesi kiralama, Hoparlör ve ses yayını cihazlarıyla ilan verme, Vidanjör çalıştırma, Kanalizasyon ve su tesisi bağlama, baca temizleme, hasta nakli gibi ücrete tabi hizmetlerde Şehit Gazi ile Dul ve yetimlerine ücretsiz veya indirimli kullanma hakkı vardır: Ülkemizde bu haktan yararlanan gazi hemen hemen hiç yoktur Belediyeler bin bir türlü engel çıkarmada üstlerine yoktur kanuni haklarımızı bile almakta senelerce uğraşıyoruz işi belediyeye bıraktın mı bundan kimse yararlanamaz. Bu tür uygulamalar bir hak olarak görülmekte ama bence tam bir trajedi ve komodiden öteye geçmez.
12- Gençlik ve spor müdürlüğüne ait tesislerdeki Spor müsabakaları, Devlet müzeleri ve devlet tiyatrolarına ücretsiz giriş imkanından istifade etmek: Bu ülkede bu haktan kaç gazi yararlanıyor oda bilinmez Gazi evine ekmek götüremezken böyle terlerin kapısından bile geçmiyor.
13- Başkent üniversitesi hastanesinden %50 (KDV Hariç) indirimden istifade etmek: Buda bence bir lütuf acaba kimler istifade ediyor orası bilinmez Gazinin ödeyeceği parası varmı ki orda tedavi olsun.
14- Gazinin ölümü halinde bu hak ve menfaatler Gazinin eşine intikal etmektedir: Bence bu bir nebzede olsa iyi bir şey çünkü rehabilite edilmeyen Gaziler yarı sakattırlar buna bende dahilim sinirsel olarak ve daha birçok belirtisi vardır bunlara savaş sendromu rahatsızlıkları denir ve en çokta bunların derdini eşleri çekmektedir o bakımdan güzel bir şey ancak diğer ülkelerde eşler değil anne, baba ve kardeşlerde istifade ederler bütün sosyal haklardan.
15- Yüksek öğretim kurumu Kredi ve Yurtlar kurumundan Burs almak isteyen Gazi çocukları beyanlarına uygun belgeleri süreleri içerisinde göndermeleri halinde 1008 puan üzerinden değerlendirmeye tabi tutularak, öncelikli olarak işlemleri yapılmaktadır: Dediğim gibi diğer ülkelerde en iyi şekilde yetiştirilirler.
16- Başbakanlık toplu konut idaresi başkanlığınca (TOKİ) Türkiye genelinde yaptırılan ve satışa sunulan konutlar için baş vuru sayısına göre Gazilere kontenjan ayrılmakta ve gerek görüldüğü taktirde kura ile hak sahipleri belirlenmektedir: Bu bir hak değil çünkü Gazinin parası varsa diğer vatandaşlar gibi bütün koşulları yerine getirdikten sonra kuraya tabi olmadan ev alabiliyorlar yazıldığı gibi bir uygulama yoktur. Bu diğer ülkelerde Gaziye evini devlet kendisi tamamen ücretsiz olarak yapıp teslim ediyor.
17- Gazilerimiz Baş Bakanlık genelgesi (2006/16) gereğince, eşleri, anne ve babaları ile çocukları kamu kurum ve kuruluşlarına ait misafirhane ve sosyal tesislerinden, bu kurum ve kuruluşların kendi personeline uyguladığı ücret tarifesine göre yaralanır: Gazi evine ekmek alamazken indirimli de olsa buralara gazilerimiz gidememektedir bence hak sayılmaması gerek.
18- 3292 sayılı kanun gereği Belediyelerce tahakkuk ettirilecek Su ücreti %50 den az indirim içermemek üzere Belediye meclisleri tarafından belirlenecek tarife üzerinden ücretlendirilir : Diğer ülkelerde tamamı ücretsizdir buna her türlü bakımı da dahildir.
Muharip Gazilere verilen hak ve menfaatler bunlardır.
Anayasa MADDE:60 Herkes sosyal güvenlik hakkına sahiptir, Devlet bu güvenliği sağlayacak gerekli tedbirleri alır ve teşkilatı kurar.
B- Sosyal güvenlik bakımından özel olarak korunması gerekenler.
MADDE: 61 Devlet Harp ve vazife Şehitlerinin dul ve yetimleriyle, malul ve Gazileri korur ve toplumda kendilerine yaraşır bir hayat seviyesi sağlar denmektedir! Hal böyleyken sizler bu verilenleri yeterli buluyor musunuz?
YORUMLAR
Öncelikle Allah' tan size ve hayattaki tüm gazilerimize uzun ve hayırlı ömür diliyorum.Ellerinizden öpüyorum. Tüm şehitlerimizinde hepsinin mekanları cennet olsun.
Vatanimizda, bayrağımızın altında özgürce ve huzurlu bir şekilde yasiyorsak, gözlerini kırpmadan canlarını veren, minnet borcumuz olan gazilerimiz ve şehitlerimiz için herseyi yapmalıyız. Onlara ve geride kalanlarına vefa borçluyuz.
Diğer ülkelerde verilen gazilik haklari ile ulkemizdeki verilen haklar ile yaptığınız kıyaslama ve sorgulamaya baktigimizda, kendi gazimizi, onların hatıralarını ve geride kalanlarını cok incitmisiz, onurlarını kırmışiz, vermedigimiz, vermek ve görmek istemediğimiz haklarıyla.
Günümüz şartlarına ve dünya kurallarına uygun olarak, birçok haktan yararlanmaları için, hakların daha da genişletilmesini umuyorum. Saygilarimla
Gâzilerin yazdığı yazıları okumak ve kısa da olsa yorumlamak da vatandaşın görevidir; minned borcudur.
Şehid cenâzelerine gösterilen ilginin samîmiyetine inanmak istiyorum!.
Saman alevi gibi birden sönen tören sonrasında, Şehidin evinde mutfağında ne piştiğini bilen var mı?...
Yazınızı ilgi ile okuyup biraz daha bilgilendim, sağolun.
Sâdece samîmiyetimi belgelemek için, ilgili yazı sayfamın adresini ekliyorum:
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=120912
Sağlık dileğimle Selâm ve Mübârek Kurban Bayramınızı tebrik ederim.
kadiryeter Kadir Yeter. 02.9.2017 TRABZON.