KALPAK
Öyle her önüne gelene mehteri verirsek
adam mehter takımıyla parti bile kurar açıkcası.
BAKSANA AVRADIN BİRİNE...
Ne edek iyi bayramlar deyip başlıyak madem ufak tefek yazmaya...
Evet, ’efsane’ bazı gri hücre sahipleri için ya geride kalmış ölmüş gitmiştir ya da daha doğmamıştır. Aralarda biryerlerde hiç değildir.
Yolda yürüyordu bir adam. Saat gece yarısı olmak üzereydi. İşinden geç çıkmıştı, yorgunluğu ise ayaklarından asfalta dökülüyordu adeta. Uzaklardan gök gürültüsünü duydukça karnının açlığı- beni unutma der gibi gurulduyordu- dedi az kaldı be sabret abim... Hanım çorbayı ısıtmış bekliyordur bizi, yoook yememiştir o bilmem mi ben hanımı canım !!!!
Derken üç değil beş yok ya da on kişiye yakın adam yolumu kestiler. O vakitler döner keser gibi yol kesilirdi ben diyeyim komünist sen de faşist artık her neyse ellerinde sopa birinde pompalı diğerinde ucunda anahtarı kilitlenmiş zencir, vay anam vay oğlum bu adamın kafasına bi deyse iflahı gelmez artık yiyenin. Tam böyle düşünürken iri kıyım galiba liderleri olacak birisi dişleriyle ısırdığı sigarasının yanından sinirli sinirli ulan hangi partiyi tutuyorsun dedi, vallahi dedi...
Al işte buyrun; benim bacaklar Iırıspı avratlar gibi fingirdemeye başladı tabii ! kıvıracak lakin nasıl bir mana içermesi gerek pek de bilemiyordum.. kem küm birdenbire aklıma geleni deyiverdim;
- Abi ben ne anlarım partiden ? Ekmeğimin peşine düşmüşüm evde çoluk çocuk , aş bekliyor birsürü borç harç biz ancak ekmek partisini tutarız tutsak tuttsak...
İşte bu, bunu deyiverdim..
Adam pompalısı olan adamdan tüfeği aldı benim kıç tarafıma geçti, kabama doğru onca sığırcık saçmasıymış sonradan öğrendik. Fişeği ateşledi, vay anam! Yandım tam yere düşeceğim artık öleceğim derken adam : - ’ bi de ekmek partisi mi çıkardın lan başımıza onca parti varken eşşoğlusu seni... bi daha bu yoldan geçersen öbür kabana da sıkarım ! ’ dedi .
Yani ölmeyecektim onu anladım. Kalçamdan kan akıyordu .Adamlar homurdana homurdana uzaklaştılar .Ağır aksak eve doğru yöneldim zaten az kalmıştı. Eve vardım varmasına da gelin de bana sorun siz...
Ertesi günü doğru hastaneye, şöyle ki; kıçımdaki saçmaları ayıklatmamız gerekiyormuş. Tam ete girmemiş yüzeyde de değilmiş ikisinin arasındaymış. Kötüsü ; saçmalar zamanla gezelermiş. Kıçımda yer değiştirirlermiş ... Artık hergün üçer beşer temizlettik lakin tabii o zamanlar acile git sana baksınlar yok öyle bişey birsürü para döktüm de bana güleç bakmaya başladı dokturundan hemşiresine.
Herneyse adam fes takıyormuş ,diğeri de fötr şapka
haydaaa! kalpak ne la ...
(Gülün diye yazdım acınası hale)
Selam muhabbetlerimle, herkesin bayramını kutluyor esenlikler diliyorum.