- 1060 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
ARAKAN KATLİAMI MI YOKSA VOİCES İNOCENTES ( MASUM SESLER ) FİLMİ Mİ?---1. BÖLÜM ---
Aşağı yukarı her sene, özellikle de milletçe bir milli ya da dini bayram kutlamanın arefesindeyken Arakan’daki katliamlarla ilgili haberler, görüntüler sosyal medyayı doldurur. Bunlar öylesine görüntüler, öylesine resimlerdir ki ’’İnsanım ’’ diyen bir varlığın bu fotoğraflardaki katliamlar karşısında yüreğinin titrememesi ’’ Ya Kahhar !’’ Diye feryat etmemesi mümkün değildir.
Bu sene de bir kaç gündür yine Arakan’da Müslümanlara uygulanan ve vahşetin çok çok ilerisinde insanlık dışı katliamların fotoğrafları dolaşmaya başladı sosyal medyada.
Bırakın bir Müslüman olmayı, bir insan olarak böyle bir vahşete sessiz kalmak elbette ki mümkün değildi. Elimizden bir şey gelmiyordu ama dilimizle, kalbimizle de mi protesto edemezdik. Nitekim ben de dahil yazılarımızla, bu katliama ait fotoğrafları paylaşarak lanetledik Arakan’daki katliamı.
Evet...Fotoğraflar demiştim. Bu fotoğrafların bir kısmı senelerdir sosyal medyada paylaşılan fotoğraflardı ve işin mide bulandırıcı bir tarafı da yok değildi hani.
Mesela kızının kesik kafasını kucağında taşıyan adamın fotoğrafı.( 1. Resim ) Bu fotoğraf Arakan’da Budistlerce kafası kesilen bir kızın ve onun çaresiz babasının fotoğrafı olarak sercis edildiği gibi Filistin’de yahudilerin katlettiği bir çocuk, Suriye’de İşid’in katlimaı olarak da servis edilmişti.
Yazımda yukarıda gördüğünüz fotoğrafların neredeyse tamamının daha önceki yıllarda da ’’Arakan katliamı ’’ Başlığı altında sosyal medyada paylaşıldığını biliyorum. Benim için en yeni olan resim en son iki resimdi.
Bu fotoğrafları böylece aldık ve kullandık ’’Arakan katliamının fotoğrafları ’’ Diye. Nasıl kullanmazsın ki devletin en üst makamları, her konuda her türlü bilgiye sade vatandaştan çok daha kolay ulaşabilen insanlar, mesela Ankara Belediye Başkanı Melih Gökçek, eski Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Betül Sayan Kaya, CHP Milletvekili Sezgin Tanrıkulu, tüm bu isimlerin paylaştığı fotoğrafları...
Evet, ben ve benim gibi pek çok vatandaş bu fotoğrafların gerçekten de Arakan’daki katliamın fotoğrafları olup olmadığını araştırma gereği duymaz. Çünkü devletin resmi ağızları ’’ Arakan katliamının fotoğrafları’’ Diyor.
Ben ve benim gibi pek çok insan araştırmaz ama acar bir gazeteci araştırır. Sonra da tek tek açıklar o resimlerin aslında hangi olayla ilgili olduğunu.
Peki niçin araştırır? Arakan’da aslında bir katliam olmadığını ispat etmek için mi? Hem sahi kimdir bu gazeteci?
Bu gazeteci Banu Avar’dır. Amacı Arakan’da bir katliam olmadığını ispat etmek midir yoksa başka bir şey midir o kısmı sonraya bırakarak fotoğraflara dönelim ve ve tek tek bakalım Banu Avar ne demiş bu fotoğraflar için.
1. Fotoğraf : 2015 yılında Kamboçya’nın OddarMeanchey kasabasında meydana gelen bir trafik kazasına aitmiş
2. Fotoğraf:2010 yılının Nisan ayında Çin’in Qinqhai bölgesinde gerçekleşen 7.1 şiddetindeki depremin ardından ölen insanların Budist inancı çerçevesinde 17 Nisandaki yakma töreni ile ilgiliymiş.
3. Fotoğraf:( Sosyal medyada en çok paylaşılan fotoğraf bu ) 2010 yılında, Demokratik Kongo Cumhuriyeti’nin doğusunda bulunan Sange kasabası üzerinden geçen bir akaryakıt tankerinin ters dönüp patlamasının ardından çekilmiş.
4. Fotoğraf: Fotoğraf, 2003 yılında Endonezya’nın Aceh bölgesinde çekilmiş. Özgür Aceh Hareketi ile devlet kuvvetleri arasında devam eden çatışmalar sırasında öldürülen bir sivili ve annesini gösteriyormuş.
5. Fotoğraf : 12 Ocak 2010’da gerçekleşen Haiti depreminin ardından Port-au-Prince hastanesinin morgu imiş.
6. Fotoğraf: 1994 Ruanda soykırımı ile ilgiliymiş
7. Fotoğraf: 2009 Yılında Hindistan’daki bir devlet okulundaki karate gösterileri ilgiliymiş.
8. Fotoğraf: Bu bir katliamın fotoğrafı olmakla birlikte Arakan’la ilgili değilmiş. Tayland’ta Müslümanların yaşadığı Tak Bai bölgesinde 2004 yılının Ocak ayında başlayan gösteriler 500 kişinin ölümüne sebep olmuş. Bu fotoğraf da Ekim 2004’te aynı bölgede çekilmiş.
9. Fotoğraf: Bu fotoğraf Mynamar’la ilgili olmakla birlikte bir katliamın değil, 2008 yılında yaşanan Nargis kasırgasının resmiymiş.
10. Fotoğraf: 2012 Yılına ait olup Çinli çocukların olimpiyatlara nasıl hazırlandıklarını gösteren ama çok fazla tartışmalara sebep olan bir fotoğrafmış.
11. Fotoğraf : 2012 yılında Tibet’te kendini yakarak Çin yönetimini protesto eden bir kişiyi gösteriyormuş.
12. Fotoğraf: Aile ve Sosyal Politikalar bakanı betül Sayan Kaya ve CHP Milletvekili Sezgin Tanrıkulu’nun ’’Arakan Katliamı’’ olarak paylaştığı ve tepki gösterdiği bu fotoğraf...
Bu fotoğraf önemli. Çünkü yazının başlığı bu fotoğrafla ilgili.
Şimdi şöyle bir soru akla gelebilir: ’’ Banu Avar’ın doğru söylediği ne malum?’’
İşin doğrusu ben de öyle düşündüm ama elimde fotoğrafların asılları ile ilgili bir kanıt olmadığı gibi bunların çeşitli bilgisayar teknikleriyle aslında hangi olaylara ait fotoğraflar olduğunu tespit etme imkanım da yoktu. Ama 12. Fotoğrafın doğru olup olmadığını tespit edebilirdim. Bu çok kolaydı. Yapacağım tek şek ’’ Voices İnocentes’’ Filmini seyretmekti.
Filmi internette bulup seyrettim. Peki sonuç?
Sonuç: Filmin 1 saat 29. Dakikasında, 12. Fotoğraftaki sahne vardı. Yani koskoca bir bakan ve bir milletvekili, resmen bir filmden alınmış olan bir sahneyi ’’ Arakan’da katliam’’ diye paylaşmışlardı. Onlar paylaşmakta mahsur görmeyince biz de paylaşmıştık.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Uzattık fazlasıyla...Gelecek bölümde
1-Arakan’da bir katliam var mı yok mu?
2-Bu resimler yalan olsa bile eğer Arakan’da bir katliam yaşanıyorsa Banu Avar neden böyle bir katliamı anlatıp bize gerçek resimleri sunmuyor da canla başla ama sadece bu resimlerin gerçek olmadığının uğraşı içine giriyor?
3- ’’Arakan’da çok vahşi bir katliam var’’ dememiz kimin işine yarar? ’’ Arakan’da katliam matliam yok’’ dememiz kimin işine yarar?
4- Sazan gibi oltaya mı geldik? İşin doğrusu ne?
Ve eğer yorum yazarak soracağınız başka sorular olursa onlara da cevap vermek üzere ilk bölüme bir nokta. ( Gelecek bölüm Bayramdan sonraya kalabilir. )
YORUMLAR
Sorarım size dostlar
İnsanlık hangi değerleri arakladı da, Arakan'da kan banyosu yapıyorlar böyle?
Arakan denince yeryüzünde çokları aranacak bir kan grubu zannetmekte.
Bunda da, sanma ki insanlıktan eser var; bir tayfun eser de yeller eser yerinde.
Töz denince toz zannedenler evreni kavrayamaz, Arakan'ı da anlayamaz; ya da kâinata inat gidenler uçuruma gittiklerini fark etmezler.
Gerçek şu ki, Arkan'lar tükenmezse Arakanlar bitmez cihanda
Ne ki, hocamızın yazısında yer verdiği hususlar da yenir yutulur cinsten değil hani
Can alıcı cümle ise, alakasız fotoğrafları gösteren gazetecinin doğru kareleri neden sunmadığı noktasında yatıyor kanımca
Bence sosyal medyada her alanda yapılan eleştirilerde doğrusunu, olması gerekeni ortaya koymakta aranmalı, sadece bunun ilgisi yok şeklinde burun kıvırmalar yanıltıcıdır zannımca
Çabanız takdire şayan hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Bayramınız mübarek olsun
Saygı ve selamlarımla...
sami biberoğulları
İnanır mısınız değerli arkadaşım: Arakan katliamı ile ilgili gerçek resimleri aradım internetten, karşıma çıkanlar hep yukarıdaki resimler oldu. Video görüntülerinde ise yanan evler, göç eden insanlar var ama budist rahiplerce yakılan insanların görüntüleri yok.
Bir zulüm olduğu kesin ama niçin bu zulmü gerçek resimlerinden daha çok uyduruk resimlerle sunuyorlar işte orası oldukça karışık. İkinci bölümde anlatmaya çalışacağım.
Selam ve sevgilerle.
Arakan Sittwe'nin 120 km güneyinde liman şehri Kyaukpyuda da;2004 yılında Daewoo 2 deniz sahasında 1,2 trilyon metre küp doğalgaz buldu.Sonrasinda Çin CNOOC ve CNPC,Malezyalı Petrograz,Hintli GAK şirketleri ruhsat alarak gaz yataklarını geliştirmeye başladı.
Çin Myanmar'ın cunta lideri Than Shwe ile Çin Shwegaz projesini hayata geçirdi.Günlük 500 milyon metreküp doğalgaz üretilecek ve Çin hepsini alacak.Çin yine aynı yerde 2,1 milyar varillik petrol rezervine talip oldu.23 saha için ihale yapıldı.
2010 yılında; biri doğalgaz diğeri petrol olan 2 boru hattı Arakandan başlayıp Çin'in Yuanan eyaletine kadar olacak boru hattı çalışmalarına başlandı.Myanmar ise bu projeden 29 milyar dolar elde edecek. 5.620 dönümü işgal eden boru hattı ve çevresi Myanmar hükümeti tarafından askeri alan ilan edildi.13.500 askerle korunacak boru hattındaki köyler boşaltılıp kamulaştırıldı.
İngiltere Ticaret ve Yatırım Dairesinin raporuna göre;Myanmar'ın kanıtlanmış rezervi komşusu Hindistanla neredeyse aynı seviyede.
Araştırma şirketi IHD Global Insights'ye göre;Myanmar'ın 3,2 milyar varil petrol ve 18 trilyon kübik feet doğalgaz rezerve sahip olduğu tahmin ediliyor.(Bu sadece açıklanan)
2013 yılında açık deniz araştırma ruhsatı alan şirketlerin bir çoğu;Shell,BG Group ve Ophir Energy gibi Ingiliz şirketleri idi.
Haziran 2014'te Myanmar hükümeti,20 uluslararası firmaya offshore blokları keşfetmek ve üretmek için ön izin verdi.Şu anda faaliyete geçen 4 offshore alanı var; Yadana (Fransız Total tarafından yönetiliyor),Yetagun,Malezya devi Petronus,Shwe,Güney Koreli Daewoo,Taylandlı PTTEP şirketleri tarafından işletiliyor.
Unutmamak gerekirki halk yıllardır bu eziyeti çekiyor;gözaltı kamplarında tutulmaları,askeri bölgelerde tecrit edilmeleri...
Önceki yıllarda 300bin_500bin kaçan Arakanlı var.
Bu dönemde BM'in yaptığı açıklama;yumuşak 'etnik temizlik 've bir 'soykırım süreci '
Bunu yapan ise ABD den Nobel Barış Ödülü sahibi Aung San Suu Kyi yani halihazırdaki hükümet.
BUNDAN BİR KAÇ AY ÖNCE arkadaşlarımın dükkan komşusularından illallah edip taşındılar.Adam tütün ve türevlerini satıyordu bizimkilerse bebek kıyafetleri hasılı adam kendi dükkanı etrafındaki bütün dükkan komşularını bıktırıp kaçırdı etrafını temizledi artık istediği gibi at koşturabilirdi.
amerika gibi
LutfiyeCanacik2050
Filiz Şahin.
sami biberoğulları
Arakan'da katliamlar 1942 yılında başlamış. Oysa Petrol ve doğalgazın varlığı 2010 yılında keşfedilmiş. Bu durumda bu katliamların tek sebebi petrol ve doğalgaz olmaz diye düşünüyorum.
Selam ve sevgiler.
Filiz Şahin.
Onlarında gözyaşları dindigi zaman gerçek bayram yaşanacak.Vahşetin olduğu perişan bir ülke.Haksızlık karşısında,hak etmedikleri halde işkence gören, eziyet edilen müslüman olsun olmasın herkes için dua edelim. Allah sonlarını hayr eylesin.Allah yardımcıları olsun.Devletimiz vahşete dur diyecek yürekleri sevgi ve iyilik dolu sivil gönüllü insan ordulari gondersin.Müslümanların perişan olduğu tüm ülkelere. Arakan, Filistin, Afganistan, Libya, İrak, Yemen, Suriye...
Müslümanların mutlu olduğu ülkelerden de yurekleri sevgi ve iyilik dolu sivil insan ordulari gonderilsin. Avustralya, Kanada, İngiltere, Fransa, İtalya, Almanya, İsviçre, Amerika, Norveç, Hollanda, Danimarka...
Mutsuz olan tüm ülkelere, yürekleri sevgi ve iyilik dolu sivil insan orduları gonderilsin.Sevgi ve İyilik Harekatı başlasın. Cezayir, Mısır, Fas, Tunus, İran, Pakistan, Özbekistan, Türkistan, Türkmenistan, Azerbaycan, Lübnan, Suudi Arabistan...
Elimiz, kolumuz bağlı kaldıkça ve eğer boyle giderse kisa bir sure sonra Türkiye' de perişan ülke olacak...
Ve onlarında gözyaşları dindigi zaman gerçek bayramlar yaşanacak.
Saygilarimla
sami biberoğulları
Yorumunuz için çok çok teşekkürler değerli arkadaşım.
Selam ve saygılar.
LutfiyeCanacik2050
Fotoğraflara inanmayalım videoları napalım peki? Onlar da mı film karesi? Eger film sahnesindeseler vallahi çok iyi plastik makyaj yapıyorlar yahu. Oscalık.
Bilgi kirliliği evet var. Ama ortada buz gibi gerçekler de var.
Arakan'da katliam var.
Saygılarımla.
sami biberoğulları
Sevgili Aynur.
Videolar var iyi ki. Zaten o videolar sayesinde Arakan'da bir zulüm yaşandığının farkına varıyoruz.
Benim merak ettiğim konu şu: Arakan'da bir zulüm ve adaletsizlik yaşandığı halde bu neden alakasız resimlerle servis edilmeye çalışılıyor ve neden üç dört senedir hep aynı resimler daha dün olmuş olayların resmi olarak servis ediliyor? Ben bunun sebebini araştırıyorum.
Selam ve sevgilerimle
Aynur Engindeniz
Bence neden asılsız fotoğrafları paylaşıyorlar biliyor musunuz; olayı itibarsızlaştırmak, kamuoyunda "aslında orada bir katliam yok. Cinayetler var ama münferit şeyler vs." demeye getiriyorlar.
Lanet olsun. Çocuklara kahroluyorum....
Araştırmacı ve doğruyu yazabilen nadir kişilerdensiniz.
Teşekkürler hocam.
Bayramınız kutlu olsun
Saygılarımla.
sami biberoğulları
Yorumunuz için çok çok teşekkürler.
Selam ve sevgilerimle.
İnsan yeryüzünün halifesi
Peki bu işkenceleri yapanlar?
Dili, dini, ırkı ne olursa olursun bu insan da olsa, hayvanda olsa böylesi bir acı tablo insanlığın geldiği son noktayı gözler önüne sererken, bir algı oluşturuluyor. Doğrunun yanında olmak elbet en güzeli. Geçmişte benzer görüntülere şahit olduk farklı karelerde yalan haber tabiki hoş değil.Hiç hoş olmayan arakandaki trajedi. dünyanın her yerinde müslümanlara karşı yapılan zulümlerin durması. temenni ederim.
Saygımla iyi bayramlar
sami biberoğulları
Yorum için çok teşekkürler.
Selam ve sevgilerimle.