- 954 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DEPREM
Bi ismihi Subhanehu
DEPREM İSİMLİ BİLİM KURGU SENARYO
Arşivimi karıştırırken "Deprem" isimli bir Sinopsise ( senaryo Özeti) rastladım.31 Aralık 2016 da yazmışım. (yılbaşı Akşamı millet kafayı çekerken ben çalışıyomuşum.) Senaryo Bilim kurgu tarzı. Türk sinemasında bu tarz eserler pek yok. okudum beğendim.Siz gönüldaşlarımla paylaşmak istedim.
Not-1: konunun uzmanları (deprem mühendisleri, fizik mühendisleri vs.) yazdıklarımı komik ve saçma bulabilir inanın fizik konusunda hiçbirşey bilmiyorum ben TM okudum sonuç ta bu bir sinema eseri.
not-2 : Batı medeniyeti HAARP teknolojileri ile nasıl deprem oluşturabilecekleri üzerinde çalışırken biz insanların hayatını nasıl koruruz diye çalışıyoruz.
Not-3: Dünya hayalperestlerin vizyonu ile ilerlemektedir.
not-4.Yapımcı firmalar şayet senaryomu filme çekmek isterlerse 05074291778 nolu numaradan yada [email protected] adresinden bana ulaşabilirler
Sahne 1 /Başbakanlık / iç /gün
Tarih: günümüz
İçerde uzay Araştırma Kurumu yetkilileri var Başbakana brifing veriyorlar.
Fizik Mühendisi Prof. Dr Koralp Çetiner anlatıyor.
“Sayın başbakanım Araştırmalarımızda Daha önce hiç keşfedilmemiş atom altı bir tür frekans keşfettik araştırmalarımıza göre Fay hatlarının oluşturduğu frekans ötesi enerji göstergeleri ile bir depremin olmadan önce ne zaman kırılacağını yani ne zaman deprem olacağını bilmek mümkün.
Bunun için Uzaya Bir uydu fırlatıp bizim geliştirdiğimiz alıcı sensörler sayesinde bu frekans ötesi görüntülere bakarak depremi önceden tahmin etmek mümkün.
Nasıl?
Aldığımız frekanslar bir haritanın üzerinde belirecek ve sarıdan kırmızıya kırmızadan mor mordan da siyaha enerji birikmesinin renkleri olacak ve siyaha döndüğünde en yüksek enerji oluşacak ve enerji boşalması olduğunda deprem olacak ve tabiî ki biz bunu bildiğimiz için depremde mal kaybı olmayacak
Bu sistem bize ne kadara mal olacak
3 milyar dolara
Getirisi ne olacak
Kendi ülkemizin depremlerini bilmemiz haricinde diğer dünya devletlerine know how satışı ile yıllık yaklaşık 8 milyar dolar artı bu bilgiye sahip olmanın verdiği güç de cabası.
Peki ozaman projeyi gizli birşekilde devam ettirin.
Sahne2
1yıl sonra
Sistem meteoroloji ye bağlı olarak çalışmaya başladı. Sistemdeki bütün aksaklıklar giderildi. 6 ay içerisinde olacak bütün en az 25 gün önce enfazla 150 gün olacak depremleri bilmişti. Ve sistem artık sorunsuz bir şekilde çalışmaya başladı ve haber bültenlerinde 4 ve üzeri depremler hem ilgili devletlere hemde halka duyuruluyordu. Ama uzun süre 6.5 ve üzeri yıkıcı bir deprem olmaması sisteme duyulan kuşkuya haklı bir sebep gibi olmuştu.
Sahne 3
Deprem izleme Kurumu başkanı Koralp Çetiner Hızlı adımlarla Başbakanlığın merdivenlerinden çıkıyor. Makam odasının kapısına geliyor. Heyecanlı ve endişenin verdiği bir sinirlilik var. Sekreter Başbakan sizi bekliyor diyor. Konuralp içeri giriyor.
-başbakanım Kuzey anadol fay hattında enerji sıkışması var ve sarıdan kırmızıya döndü yani en fazla 180 gün sonra Sakarya Kocaeli İstanbul Tekirdağ ve Edirnede 7-7,6 aralığında b ir deprem olacak
Başbakan birkaç dakika durdu başını eğdi sonra başını kaldırdı ve
-hemen acil afet koordinasyon merkezi başkanları toplansın dedi.
Sahne 4
Afet koordinasyon merkezi yapılacakları sıraladılar.
Buna göre
1. İlk 60 günde depremden etkilenecek 5 ilde bütün binalar sigortalanacak
2. Tarihi Cami ve binalar Modüler iskelelerle kuvvetlendirilecekler
3. Edirne Sakarya Kocaeli Tekirdağ İstanbulda barınma merkezleri oluşturulacak
4. Son 25 gün kala sıkıyönetim ilan edilecek ve deprem olmayacağını söylemek suç olacak
5. Oteller konaklama için normal ücretlerinin 10 da 1i kadar ücret talep edebilecek
6. Eşyalarını taşımak isteyenler sadece mazot parasını ödeyecek
7. Deprem gecesi o saatte 5 ilde kimse evde olmayacak
1 4 Mayıs 2016
Saat 03.00 Türkiye ayakta ve deprem başladı 85 saniye sürdü ilk önce müthiş bir patlama sesi sonra insanı sağdan sola fırlatan bir kuvvet ve sona erdiğinde harabeye dönmüş şehirler.
Sabah saatlerinde Başbakan bilançoyu açıklıyor.
“Yurttaşlarım bu gece saat 03:02 de 85 saniye süren Richter ölçeğine göre 7,5 lik deprem 5 ilimizi etkilemiştir aldığımız önlemler sayesin ölen yada yaralanan olmazken yaklaşık 130 bin çökmüş 270 bin ağır hasar almış 450 bin bina orta hasar görmüş 1.2 milyon bina ise hafif hasar görmüş ancak oturulacak durumdadır. Bu depremin maddi boyutu ise yaklaşık 22 milyar dolar olmuş ancak binalar sigortalı olduğu için maddi kayıp oluşmayacaktır.
Son olarak çok yorulduğum için Başbakanlık görevimden istifa ediyorum
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.