- 524 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Dünya Düşlüyorum
Bir gelecek düşlüyorum, düşlerim gerçek olur mu bilmiyorum ama gerçekleşmesi için benim de caba sarf etmem gerekecek bunu biliyorum.
Gelecekte çok değil bundan 10 yıl sonra hiç bir çocuk dayak yemeyecek, hiç bir kız ya da erkek çocuğu cinsel tacize maruz kalmayacak, hiç bir anne bedenini satmayacak çocuğunu doyurabilmek için, hiç bir kadına tezgâh arkası gösterilmeyecek iş istediğinde, hiç bir kadın erkekten daha çok emek harcamayacak işyerlerinde makam sahibi olabilmek için, hiç bir kadına töre dayatılıp “berdel “ olmayacak, hiç bir kadın erkeklerin namusu olarak görülüp ölümle cezalandırılmayacak, hiç bir kız çocuğu için “haydi kızlar okula “ kampanyaları açılmayacak, anne ve babalar kendi istekleri ile gönderecekler okullara, okulu ve öğretmeni olmayan yerler “ öğretmenimi, okulumu isterim” diye bağıracak, hiç bir kadına şiddet uygulanmayacak evde ve sokakta, Bütün kadınlara eğitim öğretimin yolu açılacak ve geleceğin neslini yetiştirmesi için eline her türlü olanaklar verilecek.
Dünyada savaşların yerini barış alacak, dünya topraklarının üstünde eşit dağıtım yapılacak ve hiç bir çocuk aç, açık kalmayacak. Kimsesizde olsa dünyaya gelen çocukların sığınabilecekleri mekânlar kurulacak ve o mekânlarda anne, baba şefkatini görebilecekler.
Her türlü silahın yerini menekşeler, laleler, papatyalar güller alacak ve çocukların ellerinde oyuncak silahın yerini, kalem ve kitap alacak. Dünyanın en büyük ülkesi diye bir yer kalmayacak, insanlar inançları yüzünden kavga etmeyecek, herkes dinini istediği gibi yasayacak.
Yüreklerimize ekilen, kin ve nefret tohumları teker, teker yok olacak ve yerine sevgi, kardeşlik tohumları ekilecek, İnsanlar, yolda yürürlerken nerden geldiği belirsiz kör bir kursuna hedef olmayacak. Yeryüzünde var olan tüm uyuşturucu maddeler yok edilecek ve gencecik beyinler bu uyuşturucu ile zehirlenemeyecek.
Dünya insanini yok eden her türlü kirlilik yok edilecek, güneç, ay ve yıldız insanlara küsmeyecek ve her gün, her aksam mavi gökyüzünde gülümseyerek yüzünü gösterebilecek, özgürlüğü anımsatan deniz, atıklarla dolmayacak ve içinde yasayan canlılara hayat verdiği gibi biz insanlarda yasamda en güzeli sunacak, Nükleer atıklar yok edilecek, hiç bir insan bu atıklar yüzünden kanserden ölmeyecek
Doğa insanoğluna başkaldırmayacak ne depremler, ne tusunamiler, ne seller ne kasırgalar, ne orman yangınları olmayacak, yanardağlar lavlarını püskürtmeyecek ve doğayı yakıp, yıkıp yok etmeyecek
Dünyada hiç bir kimse diğerinden güçlü olmayacak. Bütün insanlar eşit haklara sahip olacak ve dünyada kavgasız bir yaşam sürecekler.
Diyeceksiniz ki “senin hayallerinde çok darmış, biraz genişlet” Genişletemem dostlar, çünkü şuanda en çok ihtiyacımız olan değerler bunlar, hayallerimi genişletirsem, bu çok küçük görünen hayallerime bile ulaşamam. Önce o hayallerin en insancıl olanını dilemeliyim ki, onlar olduktan sonra, hayallerimize bile sığmayacak gelişme kendiliğinden gelecektir.
Hepinize saygı, sevgi, umut ve kardeşlik dolu bir gelecek diliyorum.
Onurumsun - Türkan DİNÇER
YORUMLAR
her geçen gün iyi olur diye düşündüğümüzgerek toplumumuz,gerekse dünya düzeni dahada kötüye gidiyor. Belki biraz karamsarca oldu ama her geçen gün,bir önceki günü aratıyor.Özeleştirilerde her geçen gün bazı temel değerlerimizi kaybediyoruz dediğimizde,kimi çevrelerce yok bu kuşak çatışması densede,inanmıyorum.Gerçektende bir çok değerlerimizi kaybettik,halende kaybetmeye devam ediyoruz.
Duyarlılığınızı kutlarım.Saygılar.
Peki dünyadaki tüm savaşların bitmesini istiyorsunuz..Siz neden savaşıyorsunuz..Dengeler bozulacak birileri bu dengeleri kurmak için savaşacakk mücadele edecekk topraklarına, namusuna,dini degerlerine velhasıl önce insanlığımıza sonra gereken herşeye sahip çıkacak ve savaşacagızzz ama öldürmeden kirletmedennn inşallah istedikleriniz olur ama bu imkansız insanlık var olduğu sürece bu mümkün degil...Kelebeği kurbağa yer kurbağayı yılan,yılanı leylek,leyleği bahçıvan bahçıvanı padişah,padişahıda alemlerin padişahı şimdi burda bizim yapacagımız nedir??