- 489 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇİFTE STANDART
Sen başka, ben başka, dediğimiz olur kimi zaman. Bunu kişinin yüzüne söylemesek de yaptıklarımızın temeli insanları farklı görmemize dayalıdır. Kimi zaman da açıktan açığa farklı olduğumuzu, en azından bizim böyle düşündüğümüzü vurgularız.
Peki sizin, karşımızdakine galebe çalan üstünlüğümüz nedir,?
Çoğunlukla dünyevi şeyler, belki o de değil tamamen “benlik”. Bir başka ifade ile siz herkesten güzelsiniz, herkesten zengin, herkesten uzun boylu, tahsilli veya asil bir aileye mensupsunuz ya da öyle kabul ediyorsunuz.
Bu ölçülerce üstünsünüz diyelim. Tahsil dışında her şeyiniz hatta çoğu zaman zenginliğiniz bile kendi kazanımınız değil. Kendi kazanımınız olanlar da Allah’ın izniyle edindikleriniz. Eğer kendi edindiğiniz şeyler sizi olgunlaştırmaya fayda vermemişse, gerçek kazanım mıdır? Yunus’un dediği gibi:
“İlim ilim bilmektir,
İlim kendin bilmektir.
Sen kendin bilmezsin;
Bu nice okumaktır?”
Kendini bilmek: yaratanı bilmek, yaratılış ve dünyaya geliş amacını bilmek… Hiçbir şeyin aslında senin olmadığını bilmek gerekiyor. İşte bu düzeye ulaşırsa insan alçak gönüllülüğe ulaşıyor. Meyvesi olan ağaçlar gibi kafasını aşağı indiriyor.
Aynı standart farklılığı hatalarda da kendini gösteriyor. Aynı hatayı siz veya sevdikleriniz yaparsa,”Olur canım, böyle şeyler.”diyor, affediyorsunuz, başkası yaparsa acımasız davranıp cezalandırıyorsunuz. Belki davranışınızın siz de farkında değilsiniz ama çocuklarınız arasında bile çifte standart uyguluyorsunuz. Aynı şeyleri söyleseniz bile ses tonunuz farklı oluyor. Siz fark etmeseniz de insanlar fark ediyor ve çok kötü etkileniyorlar. Eğer durumları sizden uzaklaşmayı mümkün kılıyorsa uzaklaşıyor, uzaklaşamayacakları bir durumda ise kinleşiyorlar. Ve yıllar sonra önünüze seriveriyorlar bir gün. O gün ki, belki siz onlara muhtaçsınız. O gün ki, mahşer yeridir ve orada hiçbir çifte standart yoktur. Siz elinize verilmiş kul hakkı ihlalleri listesini dolaştırıyorsunuz. En küçük hakların bile hak sahibinden başkasının affetmediği, o affetmeden de cennete giremeyeceğiniz o gün adalet günüdür, gerçek adalet.