- 1092 Okunma
- 10 Yorum
- 1 Beğeni
30 AĞUSTOS 1922 BİR ZAFER DEĞİL DE YENİLGİ OLSAYDI NE OLURDU?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
30 Ağustos Zaferinin 95. yıldönümünde sorulacak soru mu bu?
Değil elbette. Ama soranlar, hatta sormakla kalmayıp kendilerince bu soruya cevaplar verip hatta daha da ileri gidip ’’ Keşke hiç olmasaydı öyle bir zafer ’’ Diyenler var maalesef.
İşte o kafalara göre eğer 30 Ağustos 1992 de bir zafer değil de Yunan karşısında bir hezimet yaşasaydık neler olurmuş önce onlara bir bakalım.
ÜLKEMİZİ 1922 DE YUNANLILAR İŞGAL ETSEYDİ VE BİZLER YUNAN İŞGALİNDE VEYA BİR BAŞKA YABANCI DEVLETİN İŞGALİNDE YAŞIYOR OLSAYDIK NELER OLURDU?
1- Derhal padişahı ülkeden atarlar ve yazdılkarı uyduruk tarih kitaplarıyla vatan haini diye kakalamaya çalışırlardı.
2-İlk hedeflerden biri olarak hilafeti kaldırıp başta kardeş İngiltere olmak üzere bütün emperyalist güclere derin bir oh çektirirlerdi
3.Hemen anayasayı değiştirip, islam şeriatını kaldırıp, Avrupa kanunlarını dizerlerdi.
4-islam harfleri kaldırılıp yerine Grek yada Latin alfabesi getirilirdi
5-Hicri takvim kaldırılırdı.
6- Tatil günü Cumadan Cumartesi pazara alınrdı.
7- Sarık cübbe yasaklanırdı, feslilerin kafasından fesler zorla alınır, vermem diyen dayak yerdi.
8- Sokak sokak fesli avına çıkılırdı, yakaladıklarını feci şekilde döverlerdi.
9- Şapka giymeyenlerin vay haline.
10- Ezandan Allah adı çıkarılırdı.Allah dedirtmezlerdi.
11- Allahuekber diyen adam kendini mahkemede bulurdu.
11- İslamı kontrol altına almak için diyaneti kurarlardı.
12- Camilere namaz kılma memurları dikerlerdi hutbeler ararcılığıyla İslamı kontrol almaya çalışırlardı.
12- Her güzel köşeye faiz kurumu olan bankalar dikerlerdi.
13- Genelevleri açıp birileri kapatmasın diye direk içişleri bakanlığına bağlarlardı.
14- İçki serbest, millet alkolik.
15- Camiler boş bahanelerle kapatılır, depo yapılır hatta yıkılırdı
16- Ayasofya derhal müze olurdu.
17- Nerde islamı anlatan bir alim bir hoca varsa hemen asarlar keserlerdi.Daha sonraki nesillere ise vatan haini diye yutturmaya çalısırlardı.
Evet...Bu maddeleri sıralayanlar, mercimek kadar bile olmayan beyinleriyle sözde ’’ Yunanlılar bu ülkeyi işgal etseleri işte bütün bunlar olurdu. Dolayısıyla 30 Ağustos bir zafer değil, yenilgidir.’’ Demek isterler.
Bu maddelere tek tek cevap yazmayacağım. Arap harfleri için ’’ İslam Harfleri’’ Diyen, Osmanlı Ülkesinin bir şeriat devleti olmadığının bilincinde olmayan, Hicri takvimin Padisah II. Mahmut döneminde kaldırıldığını bilmeyen, Osmanlı padişahlarından Kanuni ve II. Selim’in Donna Grasia Mendes ve Yasef Nasi adlı Yahudilerin bankerlik faaliyetlerine izin verdiğini hatta onlardan borç aldığını bilmeden ’’ bankalar açılırdı’’ diye sallayan, ilk izinli genelevin ilk içki fabrikasının II. Abdülhamit döneminde açıldığından bihaber birine/ birilerine bir şeyler anlatmak deveye hendek atlatmaktan da zordur. O bakımdan anlatmak değil doğrudan doğruya göstermek gerekir.
O halde gelin resimlerle gösterelim tam olarak eğer 30 Ağustos Zaferi diye bir zafer olmasaydı, 30 Ağustos 1922 de yenilseydik ve ülkemiz işgal edilseydi neler olacağını.
1. ve 2. Resimler II.Dünya Savaşında Nazi Almanların Auschwitz kampından
3. ve 4. Resimler Srebrenitsa Katliamından
5., 6., 7. ve 8. Resimler Irak’a Barış ve demokrasi Getiren ABD ve Müttefiklerinin Ebu Gureyb ve Quantanamo Kamplarından.
9-10-11. Resimler Filistin’den
12-13-14. Resimler Suriye’den
15-16-17-18-19. Resimler Arakan’dan
Daha fazlasını sığdırmak maalesef mümkün olmadı.
Şimdi...
Müslümanlığı bir tarafa bırakalım.
Damarlarda dolaşan kanı da öyle...
Zerre kadar insanlık denen mefhuma sahip bir yaratığın şu resimlerden sonra hâla ’’ Keşke 30 Ağustosta yebilseydik de ülke düşman işgalinde kalsaydı ’’ Demesi mümkün müdür?
Neyse...Ben yine de ağzımı bozmayayım.
Allah da - İslam aleminde yaşanan tüm bu zulüm ve katliamlara rağmen- devlet ve millet olarak ağzımızın tadını bozmasın inşallah.
30 Ağustos Zafer Bayramımız ve hemen arkasından gelecek olan Kurban Bayramımız bütün Türk Milletine hayırlar, iyilikler güzellikler getirsin inşallah.
YORUMLAR
Var ya oldum olası sevmem seni de;
hatta bu yazının başında da kızmış olmama rağmen,
ilk kez bir yazını sonuna kadar okudum.
Teşekkür etmem gerekiyor, duramadım..
Hayırlı bayramlar..
sami biberoğulları
Suat Bey..
Beni oldum olası sevmemeniz kafama takıldı.
şahsen tanışmıyoruz. Hiç bir ortamda yüz yüze gelmişliğimiz yok. Tek bir yazımı sonuna kadar okumamışsınız. ( bunu kendiniz söylüyorsunuz ) Bu durumda hakkımda bir fikir sahibi olmanız da mümkün değil. Ama beni oldum olası sevmiyorsunuz? ilginç doğrusu.
Neyse..Zevkler ve renkler tartışılmaz demişler. Yine de - sonuna kadar okuduğunuz- tek yazıma yaptığınız bu yorum için teşekkür ederim.
Haa bu yazının başında bana kızmışsınız ya, diyorum ki keşke öteki yazılarımı da sonuna kadar okusaydınız. O zaman belki düşünceleriniz değişirdi.
Selam ve saygılar.
Kaleminiz ve yüreğiniz dert görmesin.Birileri kalkıp sizin gibi araştırıp yazmalı ve yazmalı ki biz her şeyi başkalarından duyup beynimizi boş şeylerle meşgul etmeyelim. Maalesef okumayan araştırmayan bir milletiz.
Herkes bir görevle gelmiş .Bu zafer bu büyük zafer başta Mustafa Kemal olmak üzere barışa ve özgürlüğe inanmış Türk vatanperverlerin eseridir.. Kadınların;çocukların hatta ninelerin ,dedelerin eseridir.Ne mutlu Türk olmaktan övünenlere ...Yüreğine sağlık.sevgiler,saygılar...
sami biberoğulları
yorum için çok teşekkürler.
selam ve saygılar.
ULU ÖNDER MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Aslında ülkeyi kurtarmak ile pek de iyi birşey yapmamışlar.Nedenine gelince, bugün yukarıda oturup onun sayesinde bu mevkiye gelen insanlar acaba onlar olmazsa neler olabileceğini düşünmüyorlar mı hiç? Neyin kini bu? ATATÜRK ne kadar korkutmuş bunları .O kadar korkuyorlar bundan tam 79 yıl evvel hayata gözlerini yummuş bir insan hakkında konuştukları şeyler ne çirkin. Hayırdır geceleri rüyalarına mı geliyor sevgili ATAM.Merak etme o kalıcı ama sen gidicisin. Bir de müslümanım diye geçinip ölmüş ve bu vatan için kanlarını dökmüş insanlar hakkında gıybet etmeleri.Kork sen daha kork.Seni böyle görmek zevkli oluyor.. Zafer bayramınız kutlu olsun.
sami biberoğulları
yorum için çok teşekkürler.
selam ve saygılar.
Ülkemiz Yunan işgalinde olsaydı neler olurdu diye sıralayanların niyeti belli.
Bu nasıl bir kin ki düşmanla zaferi ve getirdiklerini bir tutuyor ama nasıl.
Yazıda da belirttiğiniz gibi bir sürü yanlış saptamalara düşerek.
Onlar sadece görmek istediklerini, yani beyinlerinde kurdukları yanlışları görüyorlar.
Anlamlı bir yazıydı, güne uygun.
Selâm ve sevgilerimle..
sami biberoğulları
yorum için çok teşekkürler.
selam ve sevgiler.
Değerli hocam yazı için teşekkür ederim....
Bugünümüzün tek mimarı :
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.....
Not: her bir harfi tek tek yazdım.Kopyala yapıştır yapmadım. Onun adını defalarca kez yazmak bana mutluluk veriyor ve her bir harfini yazarken onun miras bıraktıklarını tek tek hatırlıyorum....
Zafer bayramınızı ve kurban bayramınızı kutlarım.
Sevgilerimle...
Den(iz) tarafından 8/30/2017 8:21:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
yorum için çok teşekkürler.
selam ve sevgiler
Değerli hocam, "Anasına bak kızını al" veya "Armut dibine düşer" veya "Ağaca çıkan keçinin dala bakan oğlağı olur" veya "Katranı kaynatsan olur mu şeker, cinsini ziktiğim cinsine çeker" özlüsözlerini biliriz...
Bugünkü panoramaya bakarak, dün neler olurdu sorusuna cevaplar verebiliriz aslında...
30 Ağustos 1922'de Müslüman Türk, bu topraklara ayak bastığından beri, bir kez daha 'Anadolu birliği' için makus talihini yenmek üzere taarruz emrini başüstü yapmıştı...
Bugün Anadolu birliğine karşı kadim hazımsızlıklarını yollara düşerek gösterenler, o zaman da, ondan önceleri olduğu gibi, art arda isyanlar patlatarak bir sonuca ulaştıracaklardı muhakkak...
Amaçları hiç değişmedi; Müslüman Türk'e pranga vurmak...
Şimdi: Yazınızda sıralanan maddelerin nasıl bir algı operasyonundan kaynaklandığını daha net olarak görüp, değerlendirebiliriz...
Ne demişler; "Orospu içeride olduktan sonra kapı kilit tutmaz"...
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
yorum için çok teşekkürler.
selam ve sevgiler
Zafer Bayramı sebebi ile yazılmış olan bir yazıda neden Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK' ün adı hiç geçmez diye düşündüm ama bir cevap bulamadım sayın Hocam. Aslında buldum da, sizin gibi bir öğretmene konduramadım; hemen attım kafamdan...
Keşke dedim; keşke....
sami biberoğulları
İnsanlar genelde yazılara değil de resimlere bakarlar. Benim yazdığım pek çok yazıda da pek çok yorumcu yazıya hiç bakmadan sadece başlığa ve resimlere bakıp yazar yorumunu. Bundan da çok rahatsız olurum ben
Siz ise tam tersini yapmışsınız. Buna sevineyim mi bilemedim. Çünkü yazıdan çok resimlerle bir şeyleri anlatmaya çalıştığım bu yazıda siz resimlere bakmamışsınız. Ya da ilk resmi görmemişsiniz. Zira sol üst köşede Atatürk bütün haşmetiyle ve tarihe geçen '' Büyük işleri yalnız büyük milletler yapar '' Özdeyişiyle yer almaktadır.
Kafanızdan attığınız düşünceyi bir daha aklınıza getirmeyin.
Çok çok teşekkürlerimle.
Özlem Tarhan
Açıklamanız için teşekkürler.
Sağlıcakla kalın.
yobaz domuzlar maateessuf ataya kin duyup
milletin zaferini dahi hazmedemiyor
acimamak lazim o guruha
zebbah aksam oruc tutturup
cennete gidecen diye ikna edip
bes vakit secde ile bir nebze adam edilirse ne mutlu
cuhela olusu bile ona ceza
hatunu ise kara cuvala sokup
omrunu calmak
karanliga mahkum etmek
az bile ceza bu sunepe sumsuk adam musveddelerine
harkulade sosyal yarayi
icimizdeki seytanlari
icimizdeki hainleri irdelemissiniz
tebruk ederun