BAYRAM YAKLAŞIRKEN
Kurbanlıklar geldi,çadırlar kuruldu bayram iki adım ötemizde;birde dokuna bilene yeni bir hayat sunacak bir gün var önümüzde,Kurban bayramı,Hiç et yemeyenlerin yılda bir defada olsa et yemesini sağlamak,Kurbanın faziletini ve Allah’tan alacağı sevabın müjdesini yaşama zamanıdır şimdi biraz hazırlık biraz zorlanma ve sevap kazanma zamanı…
Aylardan bir ay, Kurban kesimi ve bayramı Rahmetin bereketin sağanak,sağanak olup yağdığı bir gün, Paylaşmanın kapı komşunu düşünmenin çevrene bakabilmenin ve insanları bir lokma etine ortak ederek o hazzı yaşamanın güzelliğidir bu gün...
Müslüman olmanın bir şartıdır kurban İmkanı olana kesmesi ve etini paylaşması yani severek isteyerek cebindeki paradan bir miktarını fakir fukarayla paylaşmasıdır,bu güzel ibadet. Tabi bu güzel ibadeti eda erken kurban etimizi paylaştığımız kimseleri rencide etmeden nazik bir şekilde yapmalıyız...
En önemlisi kurbanlık hayvanımızı adeta bir elmas gibi korumak gözetmek kesilene kadar her türlü yemini suyunu ve bakımı yapmak,asla ve asla eziyet etmemek,keserken ehil biri tarafından gözleri bağlı bir şekilde acele ve çabucak keskin bir bıçakla kesmek,layıkıyla soyup etini parçalamak,çevreyi kirletmemek,yapacağın bu güzel ibadetin sevabını katlayacaktır.
Koca bir yılın en bereketli en bonkör en manevi haz günüdür bugün; isteyene en özel anları sunar…
Ve bayram aynı zamanda kurban edasıyla beraber küslükler bitmiş,günahlardan arınılmış ve Rabbinin emirlerini yerine getirmiş biri olarak o güzel gün olarak yaklaşmaktayız...
Komşu ve çevremizde küs olduklarımız varsa barışmak, hiç gitmediğimiz komşularımıza bir on dakika uğrayarak bir kahvesini içmek yaşlıları ziyaret etmek küçüklerimize sevgi ile bakmak ve davranmak ve iyi insan olmanın mükafatını almaktır bu gün...
Tüm Müslüman aleminin bu güzel paylaşım bayramını tebrik eder huşu içinde idrak edenlerden olmamızı cenabı haktan niyaz ederim…
Derin saygı sevgi ve muhabbetlerimle…….
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.