- 375 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DOKTOR OLACAĞIM
DOKTOR OLACAĞIM
Öğretmenimiz meslekleri tanıyacağımızı söyledi. Bir kimsenin para kazanmak için yaptığı sürekli işe meslek denildiğini belirtti.
Çevremizde öğretmenlik, doktorluk, terzilik, polislik, itfaiyecilik, temizlik işçiliği, işçilik, avukatlık gibi meslekler olduğunu ifade etti.
“Toplum hayatında herkes birbirine bağlıdır. Her meslekten insanın bir diğer meslektekine ihtiyacı vardır. Birinin eksik olması düzeni bozar”. dedi.
Öğretmenimiz; büyüyünce ne olmak istediğimizi sordu. Hepimiz sahip olmak istediğimiz meslekleri söyledik.
Herkes farklı farklı meslekler söyledi. Ben doktor olacağımı belirttim. Suna polis, Onur öğretmen, Ozan itfaiyeci, Buse öğretmen, Tarık subay olacağını söyledi.
Öğretmenimiz;
-Yarın sahip olmak istediğiniz mesleklere ait kıyafetlerle okula gelin. Neden o mesleği seçmek istediğinizi söyleyin. Meslekler hakkında arkadaşlarınızı bilgilendirin, dedi
Ertesi gün hepimiz çeşitli mesleklere ait kıyafetlerle okula geldik. Meslekler hakkında araştırma yapıp, bilgiler topladık.
Sıra geldi meslekleri tanıtmaya. Suna polisliğin önemini belirtti. Güvenliğimizi polislerin sağladığını belirtti.
Onur, öğretmenlerin eğitim öğretim işlerini yürüttüğünü ifade etti. Buse hemşirecilik, Ozan itfaiyecilik, Tarık subaylık hakkında bilgi verdi.
Neden bu meslekleri seçtiklerini söylediler. Sıra bana geldi. Neden doktor olmak istediğimi açıkladım.
“Ben hastaları muayene ve tedavi ederim. Onların iyileşmeleri için gerekli ilaçları yazar, nasıl kullanmaları gerektiğini belirtirim.”
“Bu mesleğe sahip olmak istememde annemim babamın doktor olmasının büyük etkisi oldu.” dedim. Konuşmam biter bitmez herkes beni alkışladı.
Öğretmenimiz;
-Terziler giysilerimizi diker, çiftçiler hayvansal ve bitkisel ürünler yetiştirir. Manav sebze ve meyve satar. Değirmenci buğdayı un haline getirir. Hakim yasaları uygular, avukat kişilerin haklarını savunur, dedi.
Öğretmenimizin sözü bittikten sonra hepimiz el ele tutup ayağa kalktık. Öğretmenimiz:“Her meslek önemlidir ve her meslek çalışanı saygındır.” dedi. Sonra bizleri kutladı ve yanaklarımızdan öptü.
İSMAİL MALATYA