- 946 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
O BİLİR!
Yaratan her kuluna aynı donanımı vererek gönderiyor dünyaya.
Engelli olarak doğanların sorumluları olarak taşıyıcılarının hatalarından yada bazı dış etkenlerin neden olmasından diye düşünüyorum.
Yani ille ki vardır bir nedeni.
Vicdanımız var, iyiyi kötüyü birbirinden ayırmak için.
Kalbimiz var vücudu beslesin, duygusal yönümüzü idare etsin diye.
Hele ki beynimiz!
O ne muhteşem bir bilgisayar. Hayranlıkla izlediğimiz, keşifleri, buluşları, hele ki dünyayı bir eden iletişim ağını da kuran o.
Bazen nasıl oluyor tüm bunlar diye hayretlerde kalabiliyoruz, ama birilerinin beyninin eseri tümü.
Bizim aklımız ermiyorsa, onu gerektiği gibi kullanamıyor, besleyemiyor olmamız sebebi.
Öyle değil mi!
Ama her zaman beyinlerinin her girintisini, çıkıntısını insanlık için kullananlar olacak ve biz de onlara minnettar olmaya, hayranlıkla izlemeye devam edeceğiz.
***
YORUMLAR
Sevgili Billur ;
Doğayı kendi haline bıraksak zaten bir düzeni ve bir rutini vardı. Ağaçları katledip besin zincirini bozduk.Mevsimler şapşallaştı. Kutuplardaki petrolden nemalanmak isteyen leş kargaları buzulların erimesinden mutlu.
Ben o kadar pozitif değilim. Evet yeni bir şey yok ve ağırlık aşağı yukarı aynı .Ancak doğada değişen çok şey var. Bu korkutucu tablo için çok az insan çaba harcıyor. Bir yaratıcı var tabi ki buna inanıyorum.Ama inanamadığım şey bizi neden bu kadar yalnız bıraktığı...
Sevgilerimle...
Dünya bir tiyatro sahnesinden çok bizler sadece tanrının oyuncaklarıyız Billur hanım.O'da aynı bir çocuğun oyuncağı ile oynaması gibi bizimle oynuyor.Bize yukardan bakıyor aynen bir çocuğun oyuncak bebeği ile oynaması gibi.Artık bazı şeyleri inanmayı çoktan bıraktım.Dünyayı kendimiz yıkıyoruz ve hiçbirşey yerinde değil...
Billur T. Phelps
Farklı bir şey söylemedim dünya bir tiyatro sahnesi derken.
İlle ki kurguyu yapanı var.
Ben kendi adıma hiç bir şeyin kendi kendine oluşabileceğine inanmıyorum,
Özellikle de insan vücudunun mükemmelliğini bakınca.
Çok büyük bir güç var bilmediğimiz, erişemediğimiz ve hiç bir zaman da ne olduğunu tam manasıyla anlayamayacağımız.
Belki hayatlarımız sona erdiğinde, farkına varacağız. Şimdilik tam bir bilinmez.
Hatice Müge
Billur T. Phelps
Günaydın
Üstüne üstük sınav üzerine sınav ve bağımlılık yaratan sayısız acı yine de dirilmek olası ve gerçekten de yoktan var eden bir gücün hakimiyeti değil mi aşk ile bağlandığımız onca şey ve onca insan?
Yoktan var olmak aslında küllerinden yeniden doğmak tabir-i caizse; inanıp yola devam etmek tabii ki Allah'ın izniyle ve biçilen ömür sayesinde...
Sorun da değil hani: bir mutluluk bir elem ve ansızın vuku bulan o huzur...
Acıların sürüklediği ve her nasılsa mutluluğa eş değer garip bir döngü hem mutluluk insanın vicdanı ile de doğru orantılı: ne kadar çok sevgi ve merhamet o kadar mutluluk ve elbette huzurun tınısı hele ki insanın içinde saklı bunca duyguyu nasıl ifade edebiliriz ki bu yüzden kalemin gücüne aşığım tıpkı aşığa ve yaşamaya aşık olduğum ölçüde.
Hayatın ne getirip ne götürdüğü değil önem arz eden ya da sahip olduğumuza dair geliştirdiğimiz o inanç:
Ne görsellik ne maddiyat ne de sahip olduğumuzu sandığımız arkadaşlarımız ve tek gerçek benliğin ölçüt olduğu ve asla da kaybetmeden iyi niyetimizi ve içimizdeki o mızmız çocuk...
Şükürler olsun günümüze ve Eyvallah her şeye ve tüm yaşatılan da ne ise. Allah biliyor ya gerisi nasıl önem arz edebilir ki?
Emre Dorman'ın bir söyleminde olduğu gibi:
''Asla doğru bildiğiniz yoldan sapmayın üstelik tüm dünyayı karşınıza almış olsanız da. Mademki Allah her şeyin bilincinde ve mademki vakıf her şeye...''
Allah var gam yok.
Sevgilerimle Billur Hanım. Hoş bir esinti idi ve bir o kadar çağrışım yapan.
Billur T. Phelps
Birbirinden zor birbirinden derin.
Ama güçlü olmak gerekiyor hayatta ve söylediğiniz gibi
küllerinden doğabilmeyi bilmeli insan. Tıpkı kuruyan ağacı
zamanı geldiğinde yeşermesi gibi, tıpkı solan bir gülün, yeniden
yeniden açması gibi. Örnekleri gösteriyor yaratan, takip edelim
yeter ki!.
Benden de kocaman sevgiler ,
Her bir satırına aynen katıldığım huzur veren pozitif bir yazı sevgili Billur. Yeryüzünde ve hatta butun evrende tesadüf olamayacak müthiş bir ahenk var. Bu da bizi Yaratıcıya götürüyor.
Kutluyorum.
Cok sevgilerimle.
Billur T. Phelps
Uzun zamandır online rastlamamıştım sana.
Ben biraz gelip gittim, bu aralar. Ama haftaya uzun bir süreliğine yine kayboluyorum.
Özleyin istiyorum ondan..
Çok sevgiler Aynur'cum.
:)
Aynur Engindeniz
Billur T. Phelps
Amerika ya gidiyorum her yıl gitmem gerekiyor.
Sağlık sıkıntılarım şimdilik bitti şükür. Direkten döndük
gibi. Fırsat bulursam yine uğrarım tabi.
Çok sevgiler ve iyi bayramlar,