- 927 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
26 AĞUSTOS BÜYÜK TAARRUZ
26 AĞUSTOS BÜYÜK TAARRUZ
30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
Mondros Mütarekesi ve Sevr Antlaşması Osmanlı’nın tamamen yok olması ve Türklerin Anadolu’dan sürülüp çıkarılması demektir. 27. Aralık 1919 da Ankara’ya gelen Mustafa Kemal 23.Nisan 1920 de TBMM.sini kurup Misak-ı Milli sınırları içinde vatan bir bütündür asla parçalanıp bölünemez den hareketle mücadeleyi başlatmıştır.
O günlerde vatanın işgal güçlerinden temizlenip atılması için Mustafa Kemal şu önemli emri verdi.
Hattı müdafaa yoktur. Sathı müdafaa vardır. Bu satıh, bütün vatandır. Vatanın her karış toprağı vatandaşın kanıyla ıslanmadıkça terk olunamaz.
Netice de öyle oldu. Mustafa Kemal’in Başkomutanlık yaptığı Türk ordusu 26. Ağustos 1922 de esas taarruzu başlattı. 30. Ağustos da düşman çembere alındı ve zafere giden yol açıldı. Başkomutanlık meydan muharebesi denilen bu savaş ordumuzun 9.Eylül 1922 günü İzmir’e girmesi ile vatanın kurtarıldığı perçinlenmiş oldu.
İşte 30.Ağustos 1922 günü savaşın kaderini belli eden ordumuzun zafer günü ZAFER BAYRAMI olarak kutlanmakta dır.
Vatan savunmasında dünyaya parmak ısırtan Türk kurtuluş ordusu ve başkomutanı Gazi Mustafa kemal Atatürk ile silah arkadaşları işgal altındaki vatan topraklarını bu günde yüzümüze dost görünüp arkamızdan kuyumuzu kazan emperyalistlerin işgalinden kurtarıp hem bir zafer hem de laik ve demokratik bir cumhuriyet kazandırmışlardır.
100 yıldır birlik ve beraberlik için de sürdürdüğümüz var oluş mücadelemizi Türk ve cumhuriyet düşmanlarına karşı koruma ve kollamayı sürdürmek azmini her zaman taze tutacağız. Türk silahlı kuvvetlerini ve Göğsünü gere gere Türküm demekten çekinmeyen halkımızı çapsız ve basiretsiz kesimlere ve devletlere fırsat vermeden beraberlik azmimizi daha da pekiştirerek sürdüreceğiz.
Otuz Ağustosta kazanılan zafer Türkiye Cumhuriyetinin doğuş zaferidir. Yeniden Türk devletinin Türk milletinin var oluş kapısının açılması demektir. Maalesef günümüz Türkiye’sinde gaflet ve dalalete düşmüş iktidarlar diğer milli bayramların sevinçle kutlanması yanında Türk milletinin en önemli milli gününü de yok sayma yüzsüzlüğü içindedir. Bu asil millet asla bu Türklük ve Cumhuriyet düşmanlarının emellerine erişmesine fırsat vermeyecektir. Gaflet ve hıyanete kendisini kaptıranlar elbette gerçekleri çok yakında göreceklerdir. İçine düşürüldükleri badireler çemberini kırıp çıkacaklar gerçeğe yöneleceklerdir.
26 Ağustos günü şafak vakti kahraman ordunun kahraman komutanının emri ile başlatılan büyük taarruz Türk Ordusunun muzafferiyeti ile son bulacaktır. Çünkü bu milletin asil evladı Mustafa Kemal buna imanı ile inanmıştı. Allah hakkın ve hukukun adaletin yanında olacaktır.
30 Ağustos Türk kurtuluş zaferini bizlere sağlayan Türk silahlı kuvvetlerine minnet ve şükranlarımızı sunuyoruz. Bu zaferin büyük ve eşsiz komutanı Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnet duyguları ile anarken;
26 Ağustos Büyük Taarruz ve 30 Ağustos zafer bayramı Askerlerimize ve tüm halkımıza kutlu olsun.
Durmuş Karabağlı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.