- 785 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Güzel Türkçe, Güzel yazı...
Okumak ne kadar elzem ve mükemmel kazanılmış haslet ise, yazmak da o kadar şahane ve deruni özelliktir..
Yazının güzelliği insan karekterinin ip uçlarıdır, yazı ne kadar güzel ve estetik açısından gösterişli ise kişide görünmezliğini görünürlüğe o derece aks ettirmiş olur. Hayalde süs, gönülde motif olur..
Çirkinlik her alanda kirlilik oluşturduğu gibi yazım lakaytlığı ve önemsememezliği de o minvalde anlama, anlaşılma açısından beyne kirli bulanıklılık enjekte eder..
Ayrıca kelimeleri eksik yazmak, özel ve tüzel kelimelerin yazım şekillerine dikkat etmemek, cümleleri gelişigüzel kurmak, kendimizden vazgeçmişliğin kanıtı olarak karşıdaki insana aks ettiğini şuur altımıza kaydetmemiz gerekir diye düşünüyorum..
Güzel Türkçemizi çirkinleştirerek kestirmeden okumak belagatimizde etkili tahrip oluşturacağınıda bilmeliyiz. Okurken de düzenli ve düzgün okuma alışkanlığımızı mutlaka kazanmalıyız, sabır ve melekelerimizi azami ölçüye çıkarmalıyız..
Kendi başımıza olsak da bir sipiker edasına bürünme zaruretinde olduğumuzu unutmamalıyız..
Türkçemize yabancı olmak yerine örnek olma ihtiyacını kaybetmeden kişileri ve kendimizi asimile edecek davranışlara kapalı olmalıyız..
Dilimiz medeniyettir, vazgeçilmez bir kültür olduğu bilincini hep taze tutarak öylece yaşamalı ve başkalarından da o doğrultuda davranmalarını bekleme ve isteme hakkına sahip olduğumuzu unutmamalıyız..
Güzel okumak, güzel yazmak, okurken cimrilik yaparak hızlı ve lagaluga yapmadan, yazarken de kelimeleri kısaltmadan, eksik yazmadan, büyük küçük harflerin kullanım yerlerine dikkat ederek, virgül ve nokta işaretlerini yerinde kullanarak, yazı büyüklüğüne-küçüklüğüne dikkat ederek kendimizde prensip oluşturmalıyız diye düşünüyorum..
Ha unutmadan ; herkez değil, herkes..yanlız değil, yalnız.. Birmukabele, birmukabil değil, bilmukabil.. Deyil, deil değil, değil... slm değil, selam (hatta ve lakin ’Selamun Aleyküm’).. mrb değil, merhaba.. kib değil, kendine iyi bak.. aeo değil, Allah’a emanet ol.......... gibi çok örnekler varsa da doğru ve güzel olandan yana üşenmeden,cıvıklaşmadan, lakayt olmadan hareket etme, davranma zorunluluğumuz vardır..
Kalın sağlıcakla, bir kusurumuz olduysa affola..
Dua ile..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.