- 586 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yıldız
Yıldız, ağırlıklı olarak hidrojen ve helyumdan oluşan, yoğun ve karanlık uzayda ışık saçan, gökyüzünde bir nokta olarak görünen plazma küresi.
Gezegenimizdeki yaşamın, ışığın ve ısının kaynağı olan Güneşte bir yıldızdır. Güneş bir yıldız olarak, milyonlarca yıldızdan sadece biridir. Güneş’ten daha büyük yıldızlar var. Güneş, galaksimizdeki yıldızlar içinde bize en yakın olan yıldızdır. Güneşimiz orta boyda ve orta yaşta bir yıldızdır ve rengi sarıdır. Güneş, diğer yıldızlar gibi çevresine ısı ve ışık yayar.
Yıldız yoğun ve ışık saçan bir plazma küresidir. Bir araya toplanan yıldızların oluşturduğu gökadalar görünür. Günışığı dahil olmak üzere Dünya üzerindeki erkenin (enerji) çoğunun kaynağı, bize en yakın yıldız olan Güneştir. Diğer yıldızlar, Güneşin ışığı altında kalmadıkları zaman yani geceleri gökyüzünde görünürler. Gökyüzüne gözle bakınca bile birçok yıldız görürüz. Fakat göremediğimiz birçok yıldız daha vardır.
Yıldız, gökyüzünde görülen ışıklı cisimlere genel olarak verilen addır. Gece gökyüzüne baktığımız zaman, gördüğümüz sayısız ışıklı nokta aslında bizim dünyamızdan, hatta güneşimizden çok daha büyük birer yıldızdır. Fakat bize çok uzak oldukları için küçük bir nokta gibi görünürler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.