- 1254 Okunma
- 9 Yorum
- 5 Beğeni
BENDEN BİRAZ
Sevgili dostlar,bu sayfaya ilk yazımı yazmaya karar verdim. Konu yok doğaçlama var,biraz benden ,biraz sizden öylesine , hayattan ,beklentiler, yaşananlar ve yaşadıklarımız.
Ben genelde şiir yazmayı çok severim , amatörüm ve bu duyguyu yaşamayı seviyorum.
Meslek icabı ülkemizin bir çok yerini gördüm,çok yürek tanıdım çok hikaye dinledim .
Ülkemizin en çok doğu bölgesini beğendim sebebe gelince insanlığın hala temiz yüreklerin hala bakir olduğu bölgemiz tabi bu benim gözümden .İşin doğrusuna gelince ülkemizin her tarafı cennet insanlarımız çok yetenekli ve iyilik severler.Bazen bizler konu açılınca gereksiz yere doğudaki insanlarımızı küçümsediğimiz olur.
Aslında bunu bilmeden o bölgeyi yaşamadan konuşuruz, yani genelleme yaparız inanın bence medeniyetin kalbi hala doğu bölgemizdir.Sebebi maddiyat değil paranın hüküm sürmediği çok yer var.Batı bölgelerimiz yani gelişmiş bölgelerimiz bizim yüz akımız insanlık ileri düzeyde yardımlaşma ha keza ülkemizin her yeri öyle ama doğu bölgesini yaşamak lazım.
İnsanlarıyla sohbet lazım bazen hakir gördüğümüz insanların bizleri bilgileriyle ahlaklarıyla yenebileceklerini unutmayalım
YORUMLAR
Doğuya gittim ama çok kısa bir süreliğine. Adres ararken bir kaç kişiye sormak durumunda kalmıştık annemle. İnsanların o adresi nasıl canla başla tarif ettiklerini ve bir kişinin hiç üşenmeden bizi o adrese kadar götürdüğünü hiç unutmuyorum. Bir de güler yüzlerini.
Güzel ülkemizin her bölgesinde her şehrinde var aslında güzel yürekli insanlar. Bu konuda bir ayrım yapılmamalı ve asla ön yargılı olunmamalı. İnsan her yerde insandır.
Yazınız güzel olmuş Gürkan bey, daha başka konularda da okumak isteriz yazılarınızı.
Kutlarım.
Selam ve saygılar
Çok haklısınız hocam- bir doğulu olarak çok memnun oldum- batıya göçmüş bir doğulu olarak - çokça karşılaştığım ön yargılar olmuştur ilkten- insanlar tanıştıkça zaman içinde kendiler itirafta bulunmuşlardır - ben sizler hakkında yanlış düşünceye sahipmişim- kusura bakmayın demişlerdir- teşekkürler hocam...
Merhabalar sevgili Dost. İşte o bölgeyi, o bölgeyle ilgili anlatılanları, o bölgeyle ilgili anıları da yaz. Bizler de okuyalım zevkle. Selam ve saygı bırakıyorum.
ŞU ÇAĞRIMA UY LÜTFEN:
Yaz Orhan Abi..!
.
hayatın anlamı ne orhan abi,
üç-beş gün sessiz sedasız yaşamak mı,
doğdun, yaşadın, öldün mü yoksa,
veya karın doyurmak mı abur cuburla,
deme "nasıl olsa yaşıyor doğan",
"insan bu,
yediği bal-kaymak olsa da olur,
kuru ekmek ile bir baş da kuru soğan"
deme orhan abi,
kuru soğana talim etmesin insan..
..
hayattan beklenen ne abi,
biraz mal mülk para mı,
az da olsa, çok da olsa çalışınca,
onlar zaten olur be abi,
arkandan iz bırakmak değil mi güzel olan...
..
senden çok yaşayacak inan ki,
bir şeyler yaz orhan abi...
bir şeyler yaz da
kalıcı olsun..
y
a
z
abi
güzellikleri yaz,
doğayı çiçeği böceği yaz orhan abi,
hakkı yaz,
haksızlığı yaz,
hakikati yaz,
insanlığı, insan olmayı, insan kalmayı,
yaz ki kaleminde tomurcuklar açsın,
yaşama güller saçsın
gülücüklerinde,
yaz orhan abi,
camiyi, cemaati, imamı,
beş vakit ezanı,
namazı, orucu, niyazı yaz,
gezdiğin, gördüğün, duyduğun,
kuralsız kaldığın,
yada
kurala uyduğun ne varsa yaz abi..
..
vatanı milleti de yaz,
varsın dalga geçsinler “vatan-millet-sakarya” diye,
yaz abi,
boş ver be orhan abi,
ses gelsin;
sen yüreğindekini yaz…
suat zobu
.YİRMİ7ŞUBATİKİBİN15 ankara
.
Suat Zobu
.