- 799 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Zulüm.
Zulüm; Bir kimsenin meşru hakkına tamamen veya kısmen tecavüzde bulunmak demektir.Meselâ Bir kimsenin malını gasp etmek veya bir alacağını nokssan vermek bir zulümdür.Birkimseye zulmedene zâlim,zulüm olunana"mazlum" denilir.
Zulüm,dinen pek büyük bir günahtır,bir cinayettir.Resulü Ekrem (sallallahi aleyhi ve sellem) Efendimiz,Muâz bin Cebel’i (radiyalalhüanh) Yemen’e kâdı olarak göndermiş ve kendisine:
"Zulme uğramış kimsenin bedduasından sakın.Çünkü bu dua ile Allhü Tealâ arasında bir perde yoktur.bu dua müstecab olurHattâ mazlum facir,kafir bir kimsede olsa yine onun zâlim hakkındaki bedduası kabuul olunur.Zira onun fıskı,küfrü kendisine aiddiir.ona kimsenin zulmetmeye hakkkı yoktur."diye emretmşti.
Resulü Ekrem (saalllallahü aleyhi ve sellem) Efendimiz şöyle buyurmştur:
"Allahü Tealâ,zalime bir mikdar mühlet verir.Fakat birde (azabıyla yakaladı mı,artık ona kırtuluş imkanı
bırakmaz."
"Zulmetmeyiniz.Sonra dua edersiniz de sizin bu duanıza icabet olunmaz,yağmurların yağmasını istersiniz de böyle bir rahmete nail olamazsınız ve düşmanlarınıza karşı yardım için niyazda bulunursunuz da yardım olunmazsınız."
"Zulümden sakınınÇünkü zulüm,kıyamet gününün zulmetleridir(karanlıklarıdır."
Demek ki zulmün cezası,yalnız bu dünyada görülmeyecektir.Belki bunun en büyük cezası ebedi alemde görüleccektir.
Artık öyle bir akibete uğramamak için adaletten ayrılmamalı,herkesin meşru hakkınana riayet etmelidir.
Şayet bir kimsenin hakkına tecavüz edilmiş ise bunu tamire,telafiye çalışmalıdır.Üzerinde hakkı olanlardan helâllik istemekte kusur etmemelidir.21.08.2017
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.