- 494 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MELTEM KEK YAPIYOR
MELTEM KEK YAPIYOR
Ben Meltem. Annemim evdeki en büyük yardımcısıyım. Her işinde ona yardımcı8 oluyorum. Özellikle mutfakta hiç yanından ayrılmıyorum.
Hem eğleniyorum ,hem öğreniyorum. Bir iş yapmanın mutluluğunu yaşıyorum.
Bu annemin de hoşuna gidiyor. “Haydi mutfağa , benim becerikli kızım”. diyor.
Hemen ayıcıklı mutfak önlüğümü takıyor, mutfakta yerimi alıyorum. Merak içinde bekliyorum.
Annem ne yapacağını söylüyor. Birlikte malzemeleri hazırlıyoruz. Bugün elmalı kek yacağımızı söyledi.
Birlikte elmayı, unu, yumurtayı,yağı, kabartma tozunu, tarçını , şekeri ve kek kabını tezgahın üstüne koyduk.
Daha önce hiç elmalı kek yapmamıştık. Yüreğimi büyük bir heyecan sardı. Sizin de heyecanlandığınızı hissediyorum.
“Haydi Meltem elmalı kekin nasıl yapıldığını anlat. Yapması da yemesi kadar zevkli mi?” dediğinizi duyar gibiyim.
Tamam tamam. Şimdi size annemin yardımıyla nasıl elmalı kek yaptığımı anlatacağım.
Önce bir bardak şekerle üç yumurtayı güzelce çırptık. İçine bir buçuk su bardağı un ve bir paket kabartma tozu attık.
Oluşan karışıma bir tatlı kaşığı tarçın ekledik. Bu arada annem iki elmanın kabuğunu soydu. soyulan elmaları küp küp doğradı.
Annem kek kalıbını yağladı. Sonra karışımı, yağladığı kek kalıbına boşalttı.
Kalıptaki karışımı fırına verdik. Bir süre beklettik. Yarım saat sonra tarçın ve elma kokusu sardı etrafı.
Annem keki dilimlere ayırarak tabaklara koydu. Yardımlaşarak yaptığımız kekten büyük bir iştahla yedik.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.