- 1168 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aşk Cennetten Gelen Ve Açan Bir Güldür Gönülde.
İnsan yaşarken dar kısır döngüyle çevrilmiş ufkunu aşk ile aşabilir ufkunun ötesine sevdiği cananı ile ancak gidebilir varabilir var olabilir. Aşk sarmışsa baştan aşağıya tatlı bir seher yeli ile her iki bedeni ruhu sınırları olmayan aşk ile ancak gülümseyerek, gülümseterek var olabilir, yâr olabilir can olabilir… Günümüz aşkı ile olması mümkün değildir, günümüzde aşkı bir çerçeveye sıkıştırarak, ona şekil vermeye çalıştığımız için aşkında bir değeri anlamı olmuyor, gülümsetmeye çalışırken gülümsemiyor, aşkın bizi gülümsetmesi gerekirken biz gıdıklayarak gülümsetmeye çalışıyoruz...
Aşk şekle girmez içine girdiği gönül’e şekil verir, şekilden şekle sokar hep ver der, ver sen ileride fazlası ile karşılığını alacaksın der. İşte bu mesajı duymak çok çok önemli âşık için. Aşka bana kalırsa, sevgili için bir şans âşık için bir şans toplum için bir şanstır, yoldur yollarında güller olan, hasret olan sabırla döşenmiş bir mutluluk çile sabır huzur vuslat yolu... Hak edebildiğinden daha fazla sevilmek sevmek yeniden var olmak yürümek; donmuş hisleri kaybolmuş gönülde büyük ateş yakmak gibi karanlığa ışık olmak gibi…
Aşkta haddini bilmek gerek, gülmek gülümsetmek gerek gel demeden gitmek gerek, koşmak varmak gerekir. Bir gün değil bir ömür boyu peşinden gitmek gerek… Aşk bambaşka bir duygudur, tarifi mümkün değildir… Aşk sınar aşığı sınırlarını bakar sabrı var mı yok mu, az hasretle az gözyaşı ile az cananın nazı ile gezdirir elinde kırık bir sazı ile… Fedakâr olmasını ister yar olmasını yaren olmasını bekler, güllerini ekmesini sulamasını beklemesini ister, aşk bu dünyada ki yaşantımıza hareketimize düşlerimize benzemez, sen güldürmezsen seni güldürtmez… Güldeki dikenin gönül’e batması kanatması aşığın onu sabırla sarmasıdır, yere damlarken birkaç damla kanla bembeyaz gülün kıpkırmızı olmasıdır aşk kokmasıdır, cennet kokmasıdır, çünkü aşk cennetten gelen ve açan bir güldür gönülde, başka bir şey değildir aşk.
Aşk fısıldar aşığın kulağına, ben Âlemlerin Rabbinde bir misafirim benimle ona var, benimle cananın arasına hasret girdi ise sende sabırla bir duvar ör, bu âlemde kavuş masanda ben gönlünü yakarım tatlı tatlı seni diri canlı tutarım, ahrette aranızda perde engel olmadan buluşursunuz… Aşk bu akıl mantık ile anlaşılmaz gönül ile anlaşılır, gönlü peşinde serbest bırakarak yaşayarak anlaşılır ve hayret edilir gayretle sabır edilir seyir edilir…
Âşık Gülveren
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.