- 1189 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MISIR' IN GİZEMİ
1516 yılında Yavuz Sultan Selim’ in önderliğinde Mısır Osmanlı İmparatorluğu’ nun oluyordu.Stratejik bir önemi olan Süveyş Kanalı’ nın Mısır’ da olması onun önemli bir ye olmasının adıydı.Hindistan ticaret yolu direk Osmanlı İmparatorluğu’ na geçiyordu.
Milattan önce 3000 yıllarına dayanır Mısır’ ın kuruluşu.Antik Yunanlar, eserlerini , Mısır medeniyetine dayanarak oluşturmuşlardır.Anlayacağınız dolu dolu bir medeniyettir .
Mısır’ daki piramitler hala daha gizemini korumaktadır.Bir birine ardışık, fakat güneş ışınlarının geliş açısına göre matematiksel olarak dizayn edilmiş olan piramitlerin olağan üstü yapısı, teknolojiyi gerektirir.Fakat öyle değildi, insan gücüyle yapıldığı aşikardı.Bir taşın ağırlığı 2 ile 15 tondur.İşçilerin iskeletlerini araştıran arkeologlar kemik bozukluklarını tespit etmişler, çalışanların 40’ lı yaşlarında öldüğü sonucuna ulaşmışlardır.Ve buralarda işçilere ait mezarlar bulunmuştur. Kast sisteminin uygulandığı Mısır’ da Krallar eşlerinden bile ayrı tutuluyordu.
O kadar bilimsel içerikli yapılmış ki piramitler, bir kedi öldüğünde kokusu olmadan sadece kuruyor, deforme olmuyor. Hz.Yusuf zamanında da kullanıldığını unutmamak lazım piramitlerin.Çünkü hububat bozulmadan yıllarca dayanabilecek bir muazzamlıktaydı.Hz Yusuf’ un rüya tabiri sonucu (bu olay ilahi kitaplarda da geçer)yedi yıl bolluk, ardından yedi yıl kıtlık olacağı ve bu süreçte piramitlerin kullanılacağı gerçeğini öğrenince şaşırdım.İngilizlerin işgali sonucu bize unutturulan geçmiş bilgiler kendini gösteriyor ki, Osmanlılar zamanında piramitlere Yusuf Ambarı denirmiş.
Ha şunu da unutmadan, buradaki mumyaların parçalarından (el, kol, bacak) (1950 lere kadar) satıldığını, hatta Avrupa’ da ilaç olarak kullanıldığını, karaborsa olduğunu belirteyim.Fransa Kralı I.Fransuva, yanında mumya parçaları taşıtmıştır.Bir de 12.yy’ dan 17.yy’ a kadar Avrupa’ da, üzerinde Mummy Powder, yani mumya tozu yazılı ilaçların da varlığı söz konusu. İngiltere Kralı II. Charles,vefat etmeden önce mumya ve kemik tozlarından şifa aramıştır.Herkese selam ve sevgiler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.