- 527 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİRİN SIRLI BAŞKENTİNDE SIRLI VAKİTLER
Maraş; çözülemeyen nice sırlara dergâh olan diyarın adıdır Maraş. Nice sırların, kutlu sevdaların, ilahi aşkların, hoyratların arşa yükseldiği ve yedi düvele baş kaldıran edelerin, gönüllerinin aşk çerağında harlandığı ocağın adıdır Maraş. Bu diyarda doğanlara bahsedilmiş sırla, duyguyu kelama, kelamı mısraya, mısrayı gönüllere kelam olarak, şiir olarak ikram etme ustalarının, postta oturduğu şehirdir Maraş.
İlk nefes alan kulun ağıtının destana döndüğü, sırlarla yoğrulmuş seçkin vatan toprağıdır Maraş. Bebeğin şiirle beslendiği, destanla büyüdüğü ve konuşmaya başladığı anda şair postuna oturulduğu sırlı memlekettir Maraş.
Maraşlı her bad-ı saba vakti, öğlen vakti, ikindi vakti, akşam vakti, yatsı vakti ve gecenin sırlı geç vaktinde arştan, arzda bulunan gönüllere yağan sırlarla hem dem olur. Bu vakitler sırlı vakitlerdir. Her vakit sırrını Maraşlıya aşikâr eder. O sırla yanar Maraşlının yüreği. Bir türlü içerisinde yaşadığı, hâlde hâli yaşamanın o derin sırlı dünyasında yaşadıklarını anlatamaz.
İşte o an her Maraşlı derin bir sessizliğe bürünür. Vaktine göre seher vaktinde ve akşamüzeri Sersem Yaylasında yağan zopur gibi önce bulutlanır gözleri ve sonrasında başlar sağanak şeklinde yağmaya sözler. Gün olur ikindi vakitlerinde esmeye başlayan deli poyraz gibidir sözleri. Gün olur bad-ı saba vakitlerinde esen, bad-ı saba yeli gibi hafif ve hoştur, sır yüklüdür. Gün gelir öğlen vakitlerinde bozkırlara uzanır asil yılkısıyla tarih kokar. Gün gelir ikindi vakitlerinde sınırları alt üst eder, Turan ellerine uzanıp asra yaklaşan özlemlerini dillendirir. Gün gelir yatsının girdiği vakitlerde duaya dönüşüp arşa yükselir sözleri. Gün gelir gecenin sırlı geç vaktinde bilinmedik yerlerde gezinir durur. Kırklar sofrasında açar gözünü.
Maraşlı her sabah Ulu Camiinde nefes alır, Taş Mescitte dolar ve Maraş Kalesinde dimdik doğrulur. Her adım attığında selam verir vatan toprağına. Bilir ki; her karışı şüheda kanıyla yoğrulan bu vatan kendisine emanettir. Onun içindir ki; bu diyarda uyumak ölümle eş değerdir.
Milli Mücadelenin ilk kurşununu atarak Anadolu’yu ayağa kaldıran Maraşlı, uyanık kalmak zorundadır. Vakti saati gelmiştir. Maraşlı kelamıyla, şiiriyle ve seferberlik ruhuyla, kutlu hedeflere yönelik çalışmalarıyla Anadolu’yu ayağa kaldırmalıdır.
Maraş bunun içindir ki;”ŞİİRİN BAŞKENTİ” dir. Maraşlı kelamını değil, daima gereğini yapmasını bilmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.