- 475 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TERSİ DÖNMÜŞ
Tersi dönmek deyimini duymuşsunuzdur. Ters tarafından kalkmak da var. Zaman zaman bu durumu ya kendinizde ya da karşınızdaki insanda yaşamışsınızdır. Pek hoş bir şey değil.
Hani misafirliğe gittiğiniz yerden çıkarken çıkış kapısı diye tuvalet kapısına yapışıyorsunuz. Yıllardır görmediğiniz ilkokul arkadaşınızı on yıl önce çıktığınız evin kapıcısıyla karıştırıyorsunuz. Ya da bir sınava giriyor en iyi bildiğiniz konu çıkıyor ve siz yanlış cevap veriyorsunuz.
Bunlar her faninin başına gelebilecek şeyler. Buradaki asıl sorun ters döndüğünüz halde düz olduğunuzda ısrar etmeniz. Ayıbı marifet, marifeti ayıp saymakta ısrar etmeniz. Bir başka ifade ile çıkış kapısı diye tuvalet kapısını seçtiğinizde, yanlışlığı kabul etmeyip oradan çıkmakta ısrar etmeniz.
Ters dönmüşlüklere bir bakalım.
Hızlı araba kıllanmak mı marifet, yoksa kaza yapmadan ve kazaya da neden olmadan kullanmak mı?
Hataları araştırmak ve bulmak mı marifet, yoksa görsen bile görmezlikten gelmek, örtmeye çalışmak mı?
Çok para kazanmak mı, helal kazanmak mı,
Çok kızdığın zaman cezalandırmak mı, affetmek mi,
Sıra bekleyenleri tepeleyerek öne geçmek mi, sırana razı olup kimsenin hakkını yememek mi,
Sarhoş olmak mı, ayık gezmek mi,
Birilerini aldatmak mı, her ne pahasına olursa olsun doğru söylemek mi,
Aylak aylak dolaşmak mı, kendini yetiştirmek mi,
Okulda öğretmenlere kabadayılık etmek mi, en iyi derece ile okulu bitirmek mi?
Biliyorum, siz de benim gibi soruların ikinci kısmını seçiyorsunuz. Ama ne olur şöyle çevrenize bakın, tersi dönmüş ne kadar insan var?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.