- 747 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Afife ve Asuman 2. bölüm
Evde herşey güllük gülistanlık giderken herkes bu ülkeye ayak uydurmaya başlamışken hiç beklenmedik birşey ailenin içerden ve kökten dağılmasına neden olacaktı ve bu olay fazla zaman geçmeden gerçekleşmişti.
Saadet ’in vücudunun değişik değişik yerlerinde acılı yaralar ve ağzında çıkan aftlar sonrasında yapılan doktor ziyaretleri Saadet ’in Behçet hastalığına yakalandığını ortaya koymuştu. Bunu öğrenen Afife’ nin babası Necmi Saadet’ i 4 çocuk ile yalnız bıraktı ve başka bir kadın için evi terketti. Zaman hiç te güzel değildi artık .Afife’nin gerçekten bir arkadaşa ihtiyacı duyduğu bir zamandı. Zaman zaman Asuman’a gitmeler sıklaşmıştı.Türkiye’den gelmeyen insanlar ile fazla ilişkileri olmadığı için burada yaşayan türk insanının nasıl olduğunuda pek bilmiyordu daha doğrusu onlarıda türkiye’deki arkadaşları gibi zannediyordu.
Ailevi çalkantısından dolayı derslerini aksatan Afife kendini toparlamaya karar verdi ve ne olursa olsun bu durumu düzeltmesi gerekiyordu. Behçet hastalığı bir gözünde yara çıkartıığı için göremiyordu Saadet ve Necmi gittikten sonra geçirdiği trafik kazasından sonrada diğer gözüne giren cam parçaları ise o gözünüde kaybetmesine neden olmuştu.
Abisi evden taşınmış ve ablası evlenmişti.Afife evde 3 yaşındaki erkek kardeşi ile kalakalmıştı ama herşeyin bir çıkışı vardı ve bunuda negatif düşünmeye gerek yoktu.
Asuman doktor olunması istenen bir kızdı. Annesi çocuk ,teyzesi diş doktoru olmasını babası ise beyin cerrahı olmasını istiyordu. Asuman’nın dersleri onca koşuçturma arasında yine de kötü değil aksine 5 üzerinden 5 di. Taki bir gün karneler alınana kadar. Karneler alındığı gün Asuman Afife’yi evlerine götürdü zayıf dersi olmadığı için Afife’ye kendini göstermekti amacı Afife’nin dersleri herşeye rağmen 5 üzerinden 4 veya 3 arasındaydı şükürdü ki dersleri daha zayıf değildi. O gün Asuman’nın babası karnelere bakmaka için dükkanı erken kapatmış eve gelmişti.
-Karneyi görünce, aferin benim çalışkan kızım hep böyle ol. Deslerini iyi çalış, derken gözü birden aşağı doğru takıldı. Asuman’nın 2 dersi zayıftı hatta öğretmenler eksi vermişlerdi çünkü Asuman o derslere gitmiyordu.
Afife’ye hava atmak için saçını arkaya doğru atan Asuman birden duraksadı
-Hangisi baba?
-Hangisi mi hangileri mi yoksa, okuldan mı kaçıyorsun sen? O babacan tavır birden canavara dönünce Asuman’ın 2 dak önceki havayı indirmişti.
-Hangisi baba?
-Bu işte bunlar, diyerek biyoloji ve jimnastik derslerine Asuman’nın gitmediği anlaşılmıştı.
-Tamam da baba o derslere beni göndermiyorsun ki; gitmediğim dersten nasıl not almamı bekliyorsun? Dedi
Afife için için gülüyordu.Asuman’nın babasının söylediği sözü aslında ona ifade ederek söylemişti ama A fife akıllı kızdı birgün o lafı onlara yedirecekti fakat o gün bu gün değildi.Herşeyin bir zamanı vardı.Onunda günü gelecekti nasılsa.
Dedikoducu kadınlar haftada bir Asuman’larda buluşur gün yaparlardı. Afife ve ailesinin onlar ile kontağı olmadığı için kimse onları ne tanır ne bilirlerdi. Sadece Afife’nin babasının adını bilirler ve annesi kazadan sonra görmemeye başlayınca ‘’beyaz otomobilli kör kadın’’ diye söz ederlerdi.
Afife yine birgün Asuman’lara gitmeden Asuman’a
-Ya, Asuman sen neden gelmiyorsun? Sen de gelsene bize ara sıra ben utanıyorum artık devamlı ben gelmek istemiyorum.
Asuman lafı dolandırmadan
-Tabi tabi gelirim hani biz okula daha yakın oturuyoruz ya o yüzden yani,diyerek sözü değiştirmişti. Afife bunu anlayabilecek kadar akıllı bir kızdı.Sinirlerinede oldukça iyi sahip olabilen ve soğuk kanlıda bir kızdı.
O gün Asumanlardan çıkarken tam ayakkabılarını giymişti, bu kez Asuman’nın annesi Nazmiye’ye sordu.
-Nazmiye teyze, hep ben geliyorum.Utanıyorum artık birazda Asuman gelsin arada annemlede tanışmış olurlar hem
-Senin abin var kızım Asuman gelemez ama sen istersen gelebilirsin, demesi ile Afife’ye laf söylemek için fırsat düşmüştü.
-Pardon,efendim? Abim mi var? Evet ama sizin de oğlunuz var evinizde, demek ki siz öyle mi düşünüyorsunuz? Kusura bakmayın ama benim abim dönüp sizin kızınıza bakmaz.Çünkü Asuman hem benim arkadaşım hem de abimin kız arkadaşı var. Olmasa bile Asuman’ a dönüp bakmaz, diyerek hızlıca merdivenlerden indi.
Abisi Alparslan 19 yaşına gelmişti ve yakışıklı uzun boylu sarışın kumral yeşil mavi gözlü ve manken bir kız arkadaşı olan bir delikanlıydı. Asuman’ı ne yapsındı?
Ama bu hesap burada kapanmamıştı.Bu olaydan sonra Asuman ile araları gerilmiş okulda bile yön değiştirir olmuşlardı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.